Sterktes trekveren

Roesjkie

Dragser Tjoening
Heyy, ik had vanmiddag ff een setje van 3 verschillende soorten trekveren gekocht ( van malossi) daar zitten dus 3 kleuren in witte gele en groene. Kan iemand mij vertellen wat de sterktes er van zijn bijv., geel: slap, wit: sterker, groen: 't strakst?
bvd
 
Advertisement - register to remove this

En dan zit groen er dus tussen in? En welke kleur zal ik dan nemen als ik ongeveer de sterkte wil hebben van me std trekveren. Of gaan jullie nu zeggen "probeer 't lekker zelf uit"?:rolleyes: bvd
 
Originally posted by Remon
nee wit is het slapst en geel is het sterkst ( correct if i am wrong)

je hebt het fout denk ik
is namelijk groen - wit - geel, dan is het van slap naar sterk
weet wel bijna zeker!
je moet gewoon proberen 3 x proberen eerst probeer je slap dan middel dan strak en dan merk je het beste when die de goede toeren heeft
dragsterlover
 
Zeker passen die daarin, waarom zou dat niet kunnen? Een trekveer is een trekveer. Kheb die malossi trekveren nu ook in mijn Hebo koppeling zitten en in originele koppeling heb k ze ook gehad.
 
Dat kan je toch ook zien he welke t sterkst is, geel is t dikst.

het is (slapst) wit - groen - geel (sterkst)

Als je een malossi koppeling koopt zit wit er ook standaart in.
smartass.gif
 
Thnx voor de uitleg over de sterktes. Maar nu heb ik een ander probleem. Me scoot ( een standaard dragster) trekt gewoon goed en aan 1 stuk door ALS ie koud is. Maar als ie warm word dan dan valt ie dood als ik weet niet wat trekt voor geen meter etc. Dus ik had mijn std druk veer vervangen door een witte ( wan die std was echt vet slap geworden). Iets lichtere rollen genomen ( 5.4 grm) en er zitten nu groene trekveren in. En nog steeds rijd ie zo klote als ie koud is. Ondanks al die veranderingen van trekveren, drukvere, en rollen is er haast niks veranderd. Hij trekt nu wel iets beter als ie koud is maar als ie warm is nog steeds niet hoe zal dat komen, iemand een idee?
 
Last edited:
Back
Top