Sterkste alu cilinder

aerox-driver

mean green machine
Hey ik heb al heel wat thread's afgezocht maar kon het niet vinden.
Wat is nou de sterkste alu cilinder ik hou der gewoon een standaard uitlaat onder ivm veel politie hier in de buurt maar zou ik kan dan alsnog een een autowheelie trekken ? Dus ik zoek de snelste maar ook sterkste alu cil.
Ik had gelezen dat een polini evo erg sterke want heeft.
gr mitchel
 
Advertisement - register to remove this

ja een polini evo heeft wel goede wand, Maar voor dagelijks gebruik..

En een originele uitlaat op een evo... Dan ben je echt schraal bezig :)

Beter dan een dr70 (giet) met yas16, 19mm oid.

En waarom wil je dan persee een alu cilinder? Vergt alleen maar meer onderhoud en slijt veel meer.

gr.
 
Hey ik heb al heel wat thread's afgezocht maar kon het niet vinden.
Wat is nou de sterkste alu cilinder ik hou der gewoon een standaard uitlaat onder ivm veel politie hier in de buurt maar zou ik kan dan alsnog een een autowheelie trekken ? Dus ik zoek de snelste maar ook sterkste alu cil.
Ik had gelezen dat een polini evo erg sterke want heeft.
gr mitchel

een evo komt met std uitlaat niet echt vooruit.

waarom wil je een alu cilinder eigelijk
 
Wees verstandig, en koop gewoon een dr70 oid (gietijzer ja). Als je er dagelijks mee rond wilt rijden, is dat toch echt de beste oplossing. Ik heb zelf duizenden km's met zo'n dr70 cilinder rondgereden, en dat is toch echt niet kapot te krijgen. Een alu cilinder sloop je zo.
 
Njah Gilardoni is ook erg leuk cilindertje :) (zowel 50cc als 70cc) Heb er ook echt lang mee gereden, 50cc met shot en 17,5mm erop.....ding liep echt super.
 
Gilardoni = polini, qua kwaliteit

Idd, dacht dat ze ook waar de Polini cilinders uit de deur rollen ook de Gilardoni cilinders vandaan komen? :)

Je heb trouwens echt wel leukere giet70 cilindertjes als een DR70, of ze even betrouwbaar zijn laat ik me niet over uit....Maar denk dat je bv met een Polini Ghisa/Corsa, TP 70 etz.... ook en goede, betaalbare en betrouwbare cilinder heb :)
 
Juist, andersom eigenlijk maargoed :), zijn erg goede cilinders, Maar totaal niet voor de topicstarter zijn wensen. Corsa/DR70 zijn erg leuk, dan heb je nog een ghisa/malossi sport (wat minder, maar ook leuk)

In die richting zou ik het idd zoeken.
 
je moet top performanche due plus nemen dit is de snelste gietijzeren cillinder duss ook goed voor dagelijks gebruik

Hey ok bedankt maar ik wou eigelijk liever alu omat ik die niet in hoef te rijden en ik d8 dat alu cil sneller optreketen maar dat is dus onzin maar die deu plus met standaard uitlaat trek ik daar denk je een beetje wheelie's mee

gr
 
Hey ok bedankt maar ik wou eigelijk liever alu omat ik die niet in hoef te rijden en ik d8 dat alu cil sneller optreketen maar dat is dus onzin maar die deu plus met standaard uitlaat trek ik daar denk je een beetje wheelie's mee

gr



beter begin jij helemaal niet aan alu cilinders als je er zo over denkt..

wat jij moet hebben is veel koppel op laag toeren , en dan ben je juist een laagtoerige 70cc nodig , en dat zijn vaak de gietijzer kits zoals DR70 , Malossi gietijzer , Polini gietijzer , etc.

een alu cilinder nemen slaat nergens op eigenlijk..

en zeer zeker geen evo...
 
En laten we het bovendien eens hebben over je krukas? Hoeveel KM heb je ermee gereden?

Ik zou eens goed gaan nadenken over wat je nou wil. Het beste kan je ook een nieuw asje steken als je met 70 gaat rijden... Maar een nieuw asje betekent ook nieuwe lagers... een 70 betekent vaak ook een nieuwe uitlaat... ipv standaard

En (geloof me maarr) autowheelies gaan ook vervelen... zo kan je nooit eens normaal optrekken bij een stoplicht... etc
 
En laten we het bovendien eens hebben over je krukas? Hoeveel KM heb je ermee gereden?

En (geloof me maarr) autowheelies gaan ook vervelen... zo kan je nooit eens normaal optrekken bij een stoplicht... etc

Nou met een top dueplus trek je ook geen dode mug van het asfalt, Dus zo snel is dat ook allemaal niet.

En 'top performances due plus Snelste gietijzeren cilinder' :|, Dat ligt natuurlijk Totaal aan de rest van de setup en aan nog belangrijker aan het tunen van de cilinder.

gr.
 
mee eens MHR.
mensen denken hoe meer poorten hoe sneller de cilinder

om de vraag van het topic naar mijn mening maar te beantwoorden:

de gilardoni is imo de sterkste alu cilinder. heeft gewoon dezelfde wand als een evo. alleen knalt een evo 14K en een gila rond de 12K. heb vroegah een x aantal naaiers gehad met gila's nog nooit 1 weg hoeven gooien.

maar met jouw plannen zou ik idd een DR pakken ofzo :D
 
mee eens MHR.
mensen denken hoe meer poorten hoe sneller de cilinder

om de vraag van het topic naar mijn mening maar te beantwoorden:

de gilardoni is imo de sterkste alu cilinder. heeft gewoon dezelfde wand als een evo. alleen knalt een evo 14K en een gila rond de 12K. heb vroegah een x aantal naaiers gehad met gila's nog nooit 1 weg hoeven gooien.

maar met jouw plannen zou ik idd een DR pakken ofzo :D

Ow oke bedankt allemaal (Y)
 
en sowieso je zegt dat er veel politie in de buurt is, als je een alu er onder hangt gaat ie ook nog eens toeren janke als een gek, koop gewoon een DR70 cilindertje met een 2dehands shot of R en dan kom je ook echt wel goed vooruit.

kheb zelf ook een dr70, dit vind ik de beste allrounder gietijzer, kost niet veel maar komt wel veel vermogen uit en is idd echt niet kapot te krijge, 3 vastnaaiers gehad en nog geen 1x diepe krassen ofzo in de cilinder.
echt een aanrader
 
Back
Top