This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

stereo op accu?

Status
Not open for further replies.

degekke

Well-Known Member
Hoi, hoe koppel ik een autoradio + boxen aan de accu?
En gaat die accu dan niet snel leeg?

(moet nog boxen etc kopen hoor, alvast een vraag voor ik ermee bezig ga en alles vernaggel)

ik denk dat je beter een standaard soundboard (MP3 aansluiting) kan doen,
gebruikt minder stroom, je accu blijft zoals die is,
alleen gaat wel sneller leeg natuurlijk,
Maar gelukkig laad die vanzelf op als je rijd dus af en toe blokje om en dan gaat het goed,
Maar over autoradio(stereo) zelf nooit gehad maar,
Standaard is 12v en 5 amp
mischien dat je een 12v en 6amp moet gebruiken

Ik zou het persoonlijk bij een soundboard houden,
Kan heel mooi zijn en het geluid is net zo goed/hard als je de juiste boxen gebruikt,

Oke bedankt 9||6

Alleen hoe sluit ik dat aan op de accu? hehe |(
En wat voor boxen

tja weet van die dingen idd niet zo veel
En ik neem aan dat je met een mp3 speler gewoon zo'n ding bedoelt die je normaal bij je kan dragen?

+ op + en - op -..
zo sluit je altijd alle elektra aan toch ?

wat voor boxen maakt niet uit, hoe meer vermogen hoe sneller je accu leeg is en je zult dan weer een versterker moeten nemen wil je er een beetje geluid uit krijgen.

er zijn gewoon van die standaard dingen te koop..

Oke bedankt 9||6

Alleen hoe sluit ik dat aan op de accu? hehe |(
En wat voor boxen

tja weet van die dingen idd niet zo veel
En ik neem aan dat je met een mp3 speler gewoon zo'n ding bedoelt die je normaal bij je kan dragen?

Zon mp3 dat je altijd kan meenemen ja

HAHAHA, kan me wel voor de kop schieten
Hoe krijg ik de boxen op de mp3 speler haha.
Heb maar 1 ingang voor de oordopjes/koptelefoon

Een autoradio heeft 3 draden nodig voor te werken:
1: Een constante +12V , moet altijd op de + pool aangesloten zijn voor het geheugen van zenders, klokje,...
2: een onderbreekbare +12V ; moet op de 12V met een schakelaartje om je radio aan/af te zetten
3: Een massa ; dit is een zwart draadje dat je op de - pool van je batterij aansluit (of ergens anders op de massa).

De constante en schakelende 12V draden zijn gewoonlijk rood en geel; de functie wisselt af van merk tot merk. Dit moet je lezen in de handleiding of eens testen.

ben zo vriendelijk geweest om dit tekeningetje voor je op te zoeken

groetjes

en ja, je batterij gaat sneller leeg zijn, maar laad zich wel zelf op
of je kan een aparte batterij gebruiken (niet aangeraden, want die laat niet op)

klopt, bij de zwarte normale fikt gelijk je hele versterker door8P

Anyways: de rode draad in het schema moet de groene signaaldraad zijn van de versterker en verder moet de ECHTE plus-draad rechtstreeks op je accu.

ben zo vriendelijk geweest om dit tekeningetje voor je op te zoeken

groetjes

en ja, je batterij gaat sneller leeg zijn, maar laad zich wel zelf op
of je kan een aparte batterij gebruiken (niet aangeraden, want die laat niet op)

thx

Slotje en posts verwijderen kun je zelf doen. Slotje rechtsboven bij thread tools, post verwijderen bij edit.

Status
Not open for further replies.