Stereo inbouwen in scooter ???

jorenv

Buiten gebruik
Ik ik wil misschien een auto radio met cd inbouwen in mijn scooter. Ik weet alleen niet of dit slim is om te doen. Ten eerste weet ik geen andere plaats dan onder mijn buddy. En eigenlijk vind ik het zwaar verneukt als de ruimte onder mijn buddy gebruikt is. Ten tweede zuipt dat niet super veel stroom ?? En kan je dan na 2 á 3 uur niet meer elecktrisch starten ??
Ik heb een aprilia sr viper. Krijg binnenkort nieuwe accu. Eentje die meer vermogen had en geen accuzuur had.
Iemand een idee waar die apparatuur elders kan in die scoot (dus niet onder de buddy)??
En of het allemaal kan

Advertisement - register to remove this

Het is erg leuk om een radio in je scoot te bouwen alleen een cd-speler is niet erg verstandig omdat die bij elke hobbel overslaat, en dat is natuurlijk niet de bedoeling!!!!
ik

Neem dan gewoon MD. Slaat eigenlijk nooit meer over. MD roeleert!

Inbouwen? Geen idee. Je boxen kun je wel kwijt in je voorste binnenscherm (niet te grote dan) en je radio + eventuele versterker
smile.gif
in je buddy.

dit zou ik dus ook wille doen, kan erges 6 luidsprekers, 1 120w versterker en een
?cross-over? voor +- 125 gld en radio voor 50 gld. de radio en versterker en cross over prop ik in me buddy, de luidsprekers achter de voorste kap (plaats zat)
ik heb een mbk booster next

Nou ik heb dus ook een radiootje en wat boxen geleend en het is echt wel vet man.

NOT wat een flop zeg. Je moet kloten met van die kutbandjes waarvan de kwaliteit van om te janken is, en je hoort er gewoon geen reet van, ja je hoort wel wat maar zet dan gewoon nix aan, je mist aan DAT geluid echt niks. Je motorgeluid is toch veel mooier?

Als je die autoradio hard wil laten blazen meot je een versterkertje ertussen proppen en dan kan erm isschien nog een beetje hoorbaar geluid op komen, moet je ook goede boxen hebben.

Ik gebruik hem nooit meer, allleeeen misschien als ik mijn scoot een keer meeneem ergens heen ofzo, voor wat muziek als ie stil staat.

SvR

Uuuuuh mijjn motor geluid is ook mooier.
Ik wil hem dan ook uitsluitend gebruiken als ik stil sta. En nee niet stil staan voor het stoplicht maar als je ergens buiten zit te chillen. Wij hebben een vaste hangplek. Daar is het wel relax om muziek te hebben .

Originally posted by Next:
dit zou ik dus ook wille doen, kan erges 6 luidsprekers, 1 120w versterker en een
?cross-over? voor +- 125 gld en radio voor 50 gld. de radio en versterker en cross over prop ik in me buddy, de luidsprekers achter de voorste kap (plaats zat)
ik heb een mbk booster next

Een cross-over is het "bakje" dat de hoge van de lage tonen scheidt als ze uit de box-kabel komen. (nog nooit bij stil gestaan dat de bass en tweeters andere tonen geven maar alles over 1 kabeltje komt?)

ps: BCD heeft een mooie kap voor een radio. (MBK Booster Spirit) Met een beetje zaag en plakwerk past dat waarsch ook wel op een ander model. (www.bcd-design.com)

Back