Stel jezelf voor / Introduce yourself!

ik zal mijzelf ook even voorstellen, ik ben Sebas ik ben 17 jaar en ik heb nu een tijdje mijn zip 2t 70 cc zelf opgebouwd, en ik ben van plan om nog een zip te bouwen.

Groeten, Sebas!
 
Last edited:
Hallo allemaal , ik ben Henry 37 jaar oud en ben een pronto amaro aan het opknappen .
Gewoon om lekker wat te doen te hebben in de avonden .

Mvg Henry
 
Hallo Henry,

Welkom op het forum.
By the way, ik kende deze scooter niet, even Gegoogled.
Een Chineesje met een Italiaanse naam. ;)
Veel sleutelplezier.
 
Hallo allemaal, ik ben Yvonne en ben 39 jaar. Ik woon in Oosterhout nb. Mijn vriend kocht een tijd geleden een grand dink en ik vond het zo leuk om te rijden dat ik voor mezelf een agm r8 gekocht heb. (Wat lichter en handelbaarder dan een GD) Omdat ik wel van knutselen houd me verdiept in scooters qua onderhoud en reparaties. Heb daarop een oudje bij gekocht, kymco super 9 om op te knappen voor de lol.
Groetjes Yvonne
 
Hallo Yvonne,

welkom op het forum.
Een vrouw die plezier heeft in sleutelen aan scooters kom je niet zo vaak tegen.
In ieder geval met vragen kun je altijd hier op het forum terecht.
Veel sleutelplezier!
:)
 
Ik zal me ook even voorstellen, "vroeger" toen ik ewn jaartje of 18 was zat ik altijd dag en nacht hier op het forum te lezen en slap te ouwehoeren.
Paar leuke sprint aeroxjes gehad blablabla. Alles de deur uit gedaan van die kutscooters. Want je gaat over op autos..... en komt dan ineens 8 jaar latwr een bigbore zipje tegen. Nog voor mn vriendin doorhad dat ik een scooter had gekocht was ik alweer in mn schuurtje aan het sleutelen.
Ik heet dus Bart 29 lentes jong kom uit omgeving Breda en ben nu een race zipje voor het circuit aan het bouwen, gewoon omdat ik die 10jaar geleden al wilde maar niet kon betalen
 

Attachments

  • IMG_20200803_080547_977.jpg
    IMG_20200803_080547_977.jpg
    265.4 KB · Views: 30
  • IMG_20200803_082144_348.jpg
    IMG_20200803_082144_348.jpg
    231.1 KB · Views: 28
Last edited:
Hey Iedereen,

Mijn naam is Andy en ben afkomstig van Bierbeek - België! Ik ben 33 jaar en heb nog nooit eerder een scooter in mijn bezit gehad. Ik heb er onlangs eentje uit een garage gehaald. Nu heb ik me voorgenomen om het ding aan de praat te krijgen en zoveel mogelijk te leren over motoren en hun werking. Ik heb al enorm veel gelezen op jullie forum maar het werd tijd om zelf een topic te starten! Ik hoop dat jullie mij kunnen begeleiden in mijn leertraject en mijn nieuwsgierigheid kunnen invullen.

Groetjes,
Andy
 
Zo, aangezien we een nieuwe start hebben met het forum is het leuk als de nieuwe leden zich hier ook kunnen voorstellen. Ik zal uiteraard aftrappen:

Bas
36 jaar en kom uit Leidschendam
Heb nogsteeds een NRG in de garage staan

Voor de rest probeer ik het forum een beetje levend te houden en knutsel ik lekker achter de schermen. Rij geen scooter/motor meer, maar de passie ervoor blijft :)
Ik ben don 18 jaar komt uit omgeving delft ik rij op een vivacity 2t uit 2005 en vind het leuk om te knutselen met scooters
 
Aangezien dit topic weer een beetje op begint te bloeien, laat ik mezelf ook eens voorstellen.

Ik ben Stef, 17 jaar en vind het onwijs leuk om op de scooter te rijden. Ook is knutselen een goed deel van de hobby geworden en helpt dit forum enorm om nieuwe dingen te leren!
 
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en ben 40 jaar oud en woon in Erichem.
Sinds kort heb ik een scooter gekocht om lekker mee te knutselen. Het is voor mij een leermoment ik ben echt een semi leek. Een beetje jeugdcentiment staat nu in de garage een Kymco dj y50. Mijn vrouw vind het ook ontzettend leuk een heeft nu een Kymco like 4t.

Groetjes,
Kasper
 
Welkom op dit forum Kasper.
Fijn dat je, je even voorstelt.
Kymco Like heb ik een aantal jaren geleden ook gehad, een erg degelijke en fijn scooter, was wel een 125cc maar in principe hetzelfde als de 50cc.

Misschien wordt het sleutelen wel een hobby. ;)
 
Rond 2005 was ik kloar om te werken, dus een Tomos classic gekocht in rotterdam (rijbewijs was 3 tientjes by postkantoor) aan een stukkie door naar noorden getuft, zat geloof ik nog eens op de snelweg maar het was héél wat rustiger toen. Op den duur was de kilometerteller kaduuk, maar dat was nog allemaal gedoogd, had plannen er een compas in te zetten. Nadien weer teruggetuft naar rotterdam, op een dag naar amsterdamn want daar lag de boot waar ik zou werken in het dok, halverwege bij woerden lekke band, en maar de trein genomen, waarin ik de helm heb achtergelaten. Toen belde een waut me op want de brommer was gevonden, naar woerden gegaan om de papieren te geven. Want ik most toen met vliegtuug naar werk gaan (twee keer was ik het zat maar met trein gegaan) nou jah dat liep niet op veel uut :D

5 jaar geleden een Malaguti van buurman overgenomen, aardig wat gecruised met dat ding: tent, slaapzak en wat kookgerei. Richting de wadden, belgie, duutsland en de zee. Was wat gerommel mee, en voor vriendin maar 25 km brommertje gehaald een agm vx50. Garantie gaat tot 6000 km, en nu bij 5594 heeft ie er niet veel zin meer in.
Denk eigenlijk dat de zuigerveren wat versleten zijn, en met koud weer slecht afdichten. Had nog een fohn van haar gevonden vandaag geprobeerd de carburateur op te warmen, weinig succes !
 
Last edited:
Hallo.
Mijn naam is Rene, 46 , in het bezit van Yamaha aerox 2 takt water koeling Peugeot Buxy peugeot vivacity ,turbho weet niet wat 4takt vespa zip clone, cadillac sedan deville uit 1972 8,2 liter, jaguar xj v6 suprecharged.
ben gek op alles wat elektronica en/of motoren bezit.
,,
 
Goedemorgen, ik kom mij ook voorstellen op dit forum. Ik ben sinds 2006 met scooters in de weer en ik heb jarenlang op het forum van de grote concurrent Scooter-Freaks gezeten. Dat forum is alweer enkele jaren ter ziele. Daarna heb ik me aangemeld bij de Scooter Tourclub Nederland. Een leuk forum, maar vooral gericht op touren en opvoeren wordt daar niet besproken. Hier gelukkig wel. :p Ik zag op dit forum ook al wat users die bij S-F en STN zitten/ zaten.

In de loop der jaren heb ik verschillende scooters gehad, maar ik rij nu alweer ca. 10 jaar op een Kymco Agility. Ik weet dus intussen wel wat over het GY6 blokje. Leuk om daar met anderen wat van gedachten over te wisselen.
 
Last edited:
Laat ik me dan ook maar eens voorstellen.
Ookal kennen de meeste mij onderandere wel.
Ik ben Aidan.
Ben sinds een half jaar begonnen met scooters. K wist eerst t verschil tussen 2 takt en 4 takt niet eens :tearsofjoy: . Maar goed.
Eerste scooter gehaald september volgensmij. Een baotian speedy 80 cc.
Nou vond ik hem er echt walgelijk uitzien. Maar het geluid trok me aan de uitlaat. 100+ decibel. Ik eerste dag met me blije smoel rond gereden. Maar had nog steeds geen rijbewijs. Was allemaal super leuk.
Toen volgende dag scooter even opengemaakt omdat er dingen miste. Nu wist ik niks van motoren af maar elektra was ik best goed in. Dus alles elektrische nagelopen. Had ik een accu die niet opladen tijdens het rijden. Was dus al gedoe. Is uit einde eindelijk ook niet meer van geworden.
In januari kreeg ik eindelijk me rijbewijs. En maar rondjes rijden en rondjes rijden. Tot op februari ik een scooter ongeluk kreeg. Met me vriendin. Nou Chinese baotian helemaal naar de getver. Kappen laten maken bij scooter zaak heeft het overigens niet eens goedgemaakt. Toen zat ik dus zonder vervoer. Toen kreeg ik een vivacity te leen me eerste 2 takt. Nou ik was gelijk onder indruk. Snel dat die was. Nou goed eigen scooter na 4 weken weer terug als t nie langer is. Maar ja die was helemaal niet goed gemaakt scooterzaak vond zwart met grijze kappen wel mooi de nieuwe kappen waren niet eens juiste maat. Maar goed ik wou er niet meer op rijden. Toen ben ik gaan zoeken en zoeken. Heb ik een Peugeot v clic gevonden. Man wou er 120 euro voor ik zij laat maat doen. Kreeg een week later een appje 20 euro je mag em halen. Ik haal em op scooter starten niet maar dat wist ik Toen heb ik dat maar gefixt. En toen gebeuren er iets moois. De leedsel advocaat belde me je krijgt 1500 euro schade vergoeding. Ik dacht dat word hem ik haal een aerox die wil ik al jaren. Dus ik zoeken en zoeken kon maar niks vinden. Totdat ik me aerox vond. (Zelfde als profielfoto) ik test rit maken. Was overigens een 50 cc snel. Ik dacht wat zou de topsnelheid zijn. Ik met gps rijden. En jawel hoor 94 kmh holly shit dacht ik. En toen maar grotere carb er op en alles aftellen.
En dat alles binnen een half jaar tijd.
Nu weet ik door onderandere dit forum best veel over scooter vind ik zelf. Maar k kan altijd nog leren. En probeer iedereen te helpen hoe ik kan.


Gr Aidan.
 
Goedenavond,

Wij zijn net lid geworden en willen ons graag even voorstellen, Wilfred en Jesse.

Zoals ik in ons profiel al heb aangegeven zijn we dol op oldtimers en hebben sinds kort een Peugeot Zenith 2-tact scooter uit 2005.
Er moest het nodige aan gebeuren en het werd al snel duidelijk dat ontmantelen de beste optie was. Stap voor stap komen we dichter bij het eindresultaat waarvoor ik graag uit de ervaringen en kennis van dit forum wil putten.

Groeten,

Wilfred & Jesse
 
Hallo.
Ik ben ook net lid geworden. Zelf doe ik niet veel aan scooters maar heb 2 Vespa Vivacity snors staan die de deur uit gaat, een Peugeot Ramzey (schijnt Peugeot 103 te zijn) en sinds kort een Vespa Piaggio zeer oud model. De laatste is 4 takt 50cc. En 50 CC heb ik al een 40 jaar niet meer op gereden. :)
Veel kan ik niet meer werken aan scooters en laat ik doen, maar soms is het wel eens handig om een vraag te kunnen stellen.

Groeten,
Richard.
 
Hallo.
Ik ben ook net lid geworden. Zelf doe ik niet veel aan scooters maar heb 2 Vespa Vivacity snors staan die de deur uit gaat, een Peugeot Ramzey (schijnt Peugeot 103 te zijn) en sinds kort een Vespa Piaggio zeer oud model. De laatste is 4 takt 50cc. En 50 CC heb ik al een 40 jaar niet meer op gereden. :)
Veel kan ik niet meer werken aan scooters en laat ik doen, maar soms is het wel eens handig om een vraag te kunnen stellen.

Groeten,
Richard.
Welkom...
 
Back
Top