Stel jezelf voor / Introduce yourself!

Bas

Administrator
Staff member
Zo, aangezien we een nieuwe start hebben met het forum is het leuk als de nieuwe leden zich hier ook kunnen voorstellen. Ik zal uiteraard aftrappen:

Bas
36 jaar en kom uit Leidschendam
Heb nogsteeds een NRG in de garage staan

Voor de rest probeer ik het forum een beetje levend te houden en knutsel ik lekker achter de schermen. Rij geen scooter/motor meer, maar de passie ervoor blijft :)
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

ben ik de 2e ik ben peet 43 jaar getrouwd 2 kinderen en woon in hoogvliet en ben gek op 2takt .ik heb 2 scooters een beta ark 1996 1e eigenaar en een benelli 491 dat was een brik en was een mooi project is ook op de slick''s na bijna klaar 3 minibike''s en er komt een zundapp aan (jeugdsentiment) als ik goede foto''s heb zal ik ze in de showcase zetten
 
Ik zal me ook even voorstellen.
Mijn naam is Martin, ben 31 jaar, en kom uit Almelo
Geen vrouw en geen kinderen, dus genoeg tijd voor hobby's
Fanatiek met scooters bezig geweest van 1997 tot 2005/2006
Toen heb ik tot mijn spijt alles verkocht.

Mijn laatste project was een Aprilia SR, oude type, watergekoeld.
ook wel een replica, of max biaggi genoemd.

setup:

Mhr speed cilinder
Mhr team krukas
Mhr Binnenrotor
mhr multivar
mhr overrange
mhr delta clutch
yasuni c16
24mm tillotson cartcarbu
cart luchtfilter
etc etc



image.jpg
image.jpg image.jpg image.jpg

Alles wat ik aan scooters had heb ik toen verkocht, of iets in die geest....
Daarna een tijd druk geweest met andere dingen/hobby's
Auto's en caraudio.
O.a. Tijd verdaan met werken voor een werkgever.
Sinds 2012 voor mezelf begonnen met 2 compagnons, in. De data/telecom/beveiligings sector.
Momenteel vooral druk in de glasvezel.
Anderhalf jaar geleden weer een scooter gehaald... Een Peugeot tkr... Waar het ooit allemaal mee begonnen is..
Niets geks. Niet veel speciaals mee gedaan.. Beetje opgeknapt.
Toen een vivacity gekregen van een maat van me.. Die had nu zijn rijbewijs, en kon. Er niets meer mee...
Nou dat klopte wel.. Dat was een wrak...
Daarmee aan het opknappen gegaan totdat het najaar werd..
Klote weer om buiten te sleutel..
Sinds kort een halletje gehuurd, zodat ik me meer bezig kan houden met mijn hobby's
Ondertussen 2 Firefoxjes gekocht.. 1 in goede staat, alleen ontsteking defect.
En 1 in mindere staat..
Dit wordt dus maar een sprintscootertje, aangezien ik dat wel het meeste mistte aan een scooter... Vermogen..
Kwam ook nog een typhoon voor weinig langs waaien. Weggegeven aan een maat.. Die is em nu aan het opknappen..

Toch bleef altijd de drang om weer een Sr Max te hebben groot..
Vooral toen ik een lading kappen tegen kwam... Stel viper voor kapjes.
3 originele Watergekoelde voorkappen, waarvan 1 compleet, op het bovenste roostertje na.
Verder bijna 4 keer volledige beplating, en 3 buddy's.
Mocht ik wel overnemen.. Maar dan moest ik de "rest" ook meenemen...

Tja... Zo loopt de hobby weer mooi uit de hand.. :)

Oja.. Bijna vergeten te vermelden.. Zaterdag haal ik dus een oud type sr op.... Weer een project er bij..

Ik zal in dit topic nog wat foto's toevoegen
 
Last edited:
je gaat lekker .ik haal deze zaterdag een dappie op een 517 supersport met 5 bak daar gaat dus weer een 125 cc onder komen moet wel alleen ff 2''5 uur rijden voor ik er ben en hopen dat ie in mn kia past :)
mn neefie heb al 2 jaar een sr in zn tuin staan waar ie niks meer mee doet hij heb een auto nou dus als je wat nodig hebt ken ik mischien wel aftroggelen voor je
 
Last edited:
niet deze wel hetzelfde model met 2 van die rondjes achter maar hij ziet er niet zo best uit


 
Hoi ik ben Burak ben 21 jaar.
Had paar jaar geleden een Mojito gekocht liep niet, en elecktra moest nagekeken worden, maar uiteindelijk lopend en alles werkend gekregen. Paar dingetjes verandert, zoals cilinder, white wall banden en velgen laten coaten.
Hoop dat ik hier leuke ideeen zal doen en vooral veel lees plezier.

Groeten
 

Attachments

  • 68709_106449196178119_541830323_n (1).jpg
    68709_106449196178119_541830323_n (1).jpg
    61.5 KB · Views: 30
Ik ben Erwin 26 jaar, sommigen van jullie zullen mij misschien kennen uit de SF tijd of van de schakelbrommer fora.

Ik heb mijn Aprilia RX 50 nog steeds welke ik ga omkeuren tot motor, verder rij ik zelf inmiddels een aantal motoren.
Vanwege een aantal projectjes me toch hier maar aangemeld om wat scooter specifieke informatie te vinden.
 
Hoi ik ben Jay 19 jaar en heb vroeger een 4 takt zip gehad aan gesleuteld en helemaal afgetuned en toen was hij voor mn deur gestolen. toen een orion rx50 gehad en nadat ik voor mn auto rijbewijs gezakt was door verkocht aan een collega en nu rij ik een aerox 70cc maar mn setup heeft nog een dipje van 40 tot 60 dus als jullie op mijn forum zouden willen reageren hoor ik het graag! groetjes Jay
 
Hallo Allemaal,


Ik zal mij even voorstellen.
Mijn naam is Emile , ik ben 54 jaar jong en ben woonachtig in het pittoreske Rotterdam
:big_smile:



Ik heb sinds mijn 18de geen brommer meer gereden , ik ben nog van de Yamaha FS1 generatie.
Toen bestond de CDI nog niet , dus dat was even wennen.


Ik mocht vanwege een ingreep in mei 2 maanden geen auto rijden dus ik nam direct het besluit om die de deur uit te doen.
Begin september heb ik eerst een Fosti Grande Retro gekocht om '' the looks " maar ik kwam er al snel achter dat er van alles aan mankeerde , hij verbruikte namelijk net zoveel olie als benzine en ga zo maar door.


Sinds afgelopen zaterdag rij ik op een Kymco Agility 16'' uit 2009.
Gekocht bij een scooter onderhouds-bedrijf dus iets meer zekerheid.
Wat rijdt deze Agility heerlijk relaxed , komt mede door de grote wielen waarschijnlijk.
Het enige wat ik er aan ga doen is een windscherm plaatsen die vanmorgen besteld is en ik zou graag het licht uit de koplamp veel feller willen.
Nu verstrooid het licht nogal , zelfs met groot licht.
Wanneer iemand mij hierin kan adviseren dan lees ik dat heel graag!
Ik heb hier gisteren al een vraag op dit forum over geplaatst!


Tot zover,


Groeten Emile
 
Hallo allemaal,

Ik ben Dennis, 41 jaar en kom uit Elst(Gld)
Ik heb in mijn jeugd verschillende 2-takt scooters gehad, waaronder: Honda Vision met-in, Kymco DJ Y50, Puch Zip, Hyosung rush.

Nu heb ik na vele jaren toch maar weer een scooter aangeschaft. Nu is het een GTS Toscana Pure S (25km/h).
Ik heb de scooter aangeschaft voor ritjes in de buurt, niet voor woon-werk verkeer.
Ik heb ook nog een Qwic elektrische scooter aangeschaft(Qwic Evader). Deze kon ik voor weinig overnemen met defecte accu's. De accu's vervangen en nieuwe remmen er onder en hij rijd weer perfect. Deze scooter heb ik erbij omdat ik geïnteresseerd ben in de elektrische vervoersmiddelen.
 
Goedendag forumleden,

Mijn naam is Rutger en ik kan binnenkort een Sym Orbit 2 uit 2008 met gy6 motorblok overnemen welke een dag in het water heeft gelegen.
Deze was gestolen van een kennis van mij, waarbij ze het stuurslot hebben gebroken, en vervolgens dus in het water gegooid.
Echt heel erg sneu voor haar en respectloos, maar het leed is helaas geschied en de daders zijn gevlogen.

Zij wilde de scooter naar de sloop brengen, maar ik zag er wel wat in om 'm weer op te knappen en te gaan gebruiken.
Momenteel doe ik steeds meer op de fiets en voor de langere afstanden (<75km) leek een scootertje me wel leuk en goedkoop.
De scooter gaat helemaal uit elkaar en de bedoeling is om 'm langere tijd te houden, dus waarschijnlijk zal ik er regelmatig mee bezig zijn.
Vandaar mijn aanmelding op dit forum. Naast dat ik vragen zal stellen zal ik zelf ook nuttige informatie plaatsen welke ik tegen kom.
Hopelijk tot horens!

Hartelijke groet,
Rutger
 
hallo ik ben jochem ik heb een peugeot zenith 2t en houd van sleutelen ik wil later ook een eigen scooterzaak gaan beginnen dus bijv. scooters repareren of opvoeren alleen weet ik nog niet wat voor merken of allemaal. mijn peugeot zenith loopt 80 en is gewoon een normaal blok 50cc varioplaat eruit en prop uit de uitlaat (sito plus) 8,5 gram malossi rolletjes en malossi v-snaar. ik wil snel weer een (niet lopende) scooter kopen opknappen en dan weer verkopen.
 
nou hallo dan maar,

ik ben patrick, 43 en kom uit brabant. ik knutsel al jaren aan scooters en het doel is bij mij altijd de scooter er mooier uit te laten zien door deze te spuiten. dit is naar mate van tijd veranderd in het motorische gedeelte om dit weer keurig op orde te krijgen omdat mijn budget heel beperkt is.
daarnaast ben ik nu zover dat ik ook mijn eigen stickers kan ontwerpen en printen, zie de witte aerox in media. en ik ben toch een fan van sjieke manieren om appart te zijn. ik denk nu eigenlijk nog na over een hydrolisch veersysteem waar ik in gedachte al vrij ver mee ben. ik zou het vet vinden dat als ik de scooter afzet dat deze dan automatisch naar de grond zakt ... kickuhhh daarnaast heb ik een carterkap reeds voorzien van led en met epoxyhars gedicht. leuk leuk leuk. ik pas graag kappen aan zoals ik dat wil met glasvezel. alles wat juist niet kan maar er af fabriek uitziet vind ik leuk.

wellicht loopt dit uit naar mijn dagwerk maar eerst lekker genieten zeg maar
 
Ik ben Marwan, 17 jaar oud, uit Ede(Gld). Ik ben sinds oktober in het bezit van een autorijbewijs. Ik ben (nu nog) mede-eigenaar van een 25km/h Ludix’je die ik voor weinig heb overgenomen van een vriend. Ondanks dat ik op een redelijk hoog niveau studeer(examenjaar gymnasium) vind ik het veel leuker om met mijn handen bezig te zijn. Ik haal vooral voldoening uit het repareren/restaureren van spullen, denk hierbij aan telefoons/laptops/spelcomputers en andere soorten elektronica. Maar natuurlijk ook scooters (en later ook auto’s hoop ik, een Peugeot 205 GTI is toch wel echt mijn droom). Dit is begonnen bij het kijken van het programma Fast ‘n Loud op Discovery.

Maarja, ik heb nu een Ludix die ik aan het opknappen ben en heb ondanks dat er niet echt drastische veranderingen zijn gemaakt tot nu toe, echt veel geleerd. Ik ben van plan(mits mijn ouders dit toelaten, een extra scooter in de garage terwijl er an eentje staat), een Piaggio Zip op de kop te tikken waarmee ik vaarwel kan zeggen tegen mijn fiets. Ik ben dan ook van plan de Zip volledig te tunen, maximale vermogen eruit te halen.

Ik ben van plan ook een YouTube kanaal te starten omtrent scooters, een beetje zoals ‘mafketels’ en ‘scootertuub’. Lijkt me leuk om op te nemen hoe iemand die nog niet veel kennis heeft, probeert wat van die tweewielers te maken. Met een scooterboer(Brouwers, Lunteren) in de buurt heb ik toch echt wel een genius die mij kan helpen met creatieve content.

Op het forum zul je mij vooral vragen zien stellen en indien ik iemand kan helpen met mijn (nog) beperkte kennis
 
Hallo mensen, ik zou me ff voorstellen.
Mijn naam is Mathijs, ik ben 23 jaar en kom uit Enschede.

Na een lange tijd tomosjes te hebben gereden heb ik mijn eerste scooter gekocht vandaag.. Een beta ark :)

Nu wil ik hem alleen een beetje opknappen en wil beginnen met een onderhouds beurtje maar ik heb nog niet veel verstand van scooters dus zou ik graag wat tips van jullie willen haha. Dus brand los. Waar moet ik op letten en wat zijn goeie sites om spul te bestellen.

Groeten mathijs!

Ps: ik weet niet of dit bericht hier geplaatst mag worden maar zoniet dan hoor ik het wel haha.
 
Welkom Mathijs,

ik vind Youtube een fijn medium om met name alles te bekijken hoe iets werkt en in elkaar zit.
Loop je tegen problemen aan kun je op het forum terecht.
 
Waar moet ik op letten en wat zijn goeie sites om spul te bestellen.

Zelf bestel ik onderdelen altijd op K-Parts, altijd de volgende dag in huis, soms zelfs dezelfde avond al in huis als je vroeg besteld. Heel soms ook via Easyparts of m2 trading als ik het op K-parts niet kan vinden.
Spuitbussen verf bestel ik altijd via CROP Non paint store
 
Back
Top