Stekker startblokkering

Dannynmgn

New Member
Ik heb dus vorige week een sym orbit 2 4t 50cc snor scooter van iemand gekocht en daar zijn wat kleine dingetjes mee die ik in orde wil maken.

Om de een of andere reden hebben ze de startblokkering onder het zadel onklaar gemaakt. Ze hebben de schakelaar afgekoppeld en het stekkertje wat aangesloten zit aan de schakelaar afgeknipt en aan elkaar geknoopt. Kan iemand mij vertellen wat voor stekkertje hier aan hoort?

Attachments

• IMG-20220201-WA0001.jpeg
    IMG-20220201-WA0001.jpeg
    219.6 KB · Views: 16
  • IMG-20220201-WA0000.jpeg
    IMG-20220201-WA0000.jpeg
    208.7 KB · Views: 16
Advertisement - register to remove this

Misschien even bij een scooterzaak of auto materialen zaak langs gaan met de schakelaar , waar de tegen connector nog opzit.
ik weet wel dat ze in de vrachtwagen garage dit soort op voorraad hebben.

Ze hebben de schakelaar afgekoppeld en het stekkertje wat aangesloten zit aan de schakelaar afgeknipt en aan elkaar geknoopt.
Die zit er nog op
Ik zou even deze schakelaar met de multimeter meten of deze nog goed schakelt.
Ik veronderstel dat ze niet voor niks de stekker eraf hebben geknipt en de draden van de kabelboom hebben doorverbonden.
Anders monteer je een mooie nieuwe connector en start je scooter niet meer.

Een beetje dom van de vorige eigenaar om dit zo op te lossen, als ik het al op een tijdelijke beun manier zou moeten doen, zou ik van de kabelboom afblijven en de draad bij de schakelaar hebben doorverbonden.
Maar goed, goeie raad komt meestal te laat. ;)

Dan ga ik de schakelaar even door meten. Als die nog goed is dan neem ik 'm mee om te kijken voor een stekkertje.

Ja ik vond het ook geen mooi oplossing maar goed het is gebeurt. Het enige wat ik nog kan doen is het wat netter afwerken.

Als die nog goed is dan neem ik 'm mee om te kijken voor een stekkertje.
Dit kun je sowieso ook doen met een eventuele defecte schakelaar.
Je hebt hem dan in iedergeval in huis en kunt hem monteren wanneer de nieuwe schakelaar is gearriveerd of gehaald. :)

Back