Steef's custom sprint Runner

Een piepkleine update dan maar :)

dgs4g3.jpg
 
Dankje!, je slider is ook echt netjes!


Maar over het project : Er zal een kleine investering in het blok worden gedaan.

- Polini poulies
- Polini V-snaar EVO
- Cilinder Twins tuned

Hiermee hoop ik het vermogen op te schroeven en de slip op de overbrengingen te beperken. Mocht iemand Polini poulies hebben liggen, laat even weten! (PM). Wanneer dit alles is gerealiseerd zal het blokkie weer naar Vas-co gaan voor een afstelsessie. :)..

Het laten tunen van de cilinder zal na SBO hengelo plaats vinden.
 
Puik werk maatje! Alleen is het verstandig om hem naar vas te brengen als je die nieuwe poulies hebt? Als je cilinder getuned is, moet hij weer afgesteld worden toch...

Zie je van de week nog wel! :)
 
goed bezig steef.. Ik geloof niet dat deze in jou ogen OOIT afkomt.
Je ben een perfectionist tot en met :p
dat merk ik wel!

Pijpje staat heb trouwens goed. al wel mee gereden?
 
Ey, je scooter stond er mooi bij gisteren. Echt mooi dingetje. Was wel gezellig heb al zin in de volgende sprint weer. Hier nog een filmpje van jou.

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=i54TPhg1Nvw"]YouTube - SBO Hengelo 2009 Jog en Runner[/ame]
 
Morgen een verslagje :)..

De tijddduhh waren : 7.7 en 7.8 (en een valse start) " Runner met onbewerkte speed :+ "

Dit viel me eigenlijk best mee omdat het blokkie niet top liep en nog niet afgesteld was met de JS70. Ik hoop deze week dat Twins mijn cilinder kan tunen om dan in Kloosterzande meer power te hebben :)...

Truste
 
Update 25-06-09'


Na SBO hengelo achter de rug hebben dan ook een update. Er zijn een aantal dingen veranderd. Zoals in de laatste update was te zien, is er een JS70 uitlaat onder gekomen (De Team 06 is overigens te koop). Ook heb ik bij Strabeko me poulies laten stralen om slip te verminderen. Dit heeft na mijn ervaringen wel degelijk geholpen. Je ziet en voelt het verschil ook duidelijk. Maar naar dit alles gemonteerd te hebben, heb ik hem zover het kon op straat afgesteld.

De avond voor Hengelo nog op gevoel sproeier en roller vervangen en met gekruiste vingers richting hengelo. Martijn had nog problemen met zijn carburateur, dus s' avonds/s'nachts kwam Erwin zijn Keihin nog even langsbrengen. Die had Martijn in Hengelo gemonteerd en de Jog liep weer als een zonnetje.


Alles uitgepakt

154hteq.jpg



Martijn aan het klussen :*

317k0at.jpg

Dus hup naar de inschrijvingen en laten keuren. Dit alles verliep zoals verwacht moeiteloos. Klaar om te knallen dus :)..


In de wachtrij, waar voor ons een SR flink stond te stoken :D

j08ae1.jpg



Start - 1e run

bduped.jpg


Nou, na een andere uitlaat en gestraalde poulies gemonteerd te hebben en hier en daar wat aanpassingen aan het motortje te hebben gedaan was ik wel benieuwd of ik onder de 8.0sec zou rijden. Met een reactietijd van 0.09 en een piepklein wheelytje zette ik een 7.72 neer. Dit had ik zeker niet verwacht en was dus positief nieuws, het blijft ten slotte een Runner :+, helemaal top! :W. Er staat een filmpje van de run, een paar post naar boven.

Na deze run ook gelijk weer in de rij gaan staan. Die ging eigenlijk vrij snel + had je terwijl je wachten een mooi uitzicht op de sprintbaan.

Goed gefocust om te proberen een 7.6 neer te zetten.

nnt8j7.jpg


De 2e run resulteerde in een 7.8. Ook erg netjes vergeleken met de 8.0sec in Sluiskil. De 3e run was een iets mindere sprint. Enorme lage toeren en een dikke dip. Waarom dit was moet ik nog even bekijken. De 3e run had ik toch een valse start dus ik had geen tijd neergezet.

Naar eigen mening vond ik de runner niet zo fit rijden ter vergelijking tot Sluiskil maar de tijden waren wel beter. Waarom weet ik niet :).

Uitrijden van de 3e run

wro0up.jpg


Na 3 runs te hebben gemaakt begon het wat te regenen. Martijn en ik hadden toen alles ingepakt en opgeladen en zijn gaan chillen langs de sprintbaan om te kijken wat onze collega's zouden bakken.

Toen zijn we rond 17:00 richting Brabant gereden met een wel voldaan gevoel. Een gezellige dag met af en toe super goed weer :).


Eenmaal terug van Hengelo had ik besloten om deze week langs twins te gaan om de Speed cilinder te laten tunen. Hopelijk kan dit voor SBO kloosterzande gebeuren en wellicht ook nog banken maar daar reken ik eigenlijk niet op.

We zien wel :), ik hou jullie op de hoogte! Mocht er iemand nog foto's of filmpjes hebben van mij of Martijn laat het me weten.

Ten slotte wil ik Dave bedanken voor de picca's en Marco "XSH" en SBO voor de goed georganiseerde sprint bedanken :*. Ook had ik in Hengelo veel positieve reacties gekregen wat echt super was! :)

Binnekort dan een update over de cilindert :)
 
Eenmaal terug van Hengelo had ik besloten om deze week langs twins te gaan om de Speed cilinder te laten tunen. Hopelijk kan dit voor SBO kloosterzande gebeuren en wellicht ook nog banken maar daar reken ik eigenlijk niet op.

Vandaag afgeven, morgen klaar. Monteren en banken!
 
Back
Top