CustomRunner
Steef. #77 100% Vers
Steef's custom sprint Runner
Ha Peepz,,
Ik ben Steef. Ik woon in een klein dorpje dichtbij Tilburg genaamd Rijen . Ik ben 19 Jaar en doe Technische Bedrijfskunde op Avans Hogeschool in Tilburg.
Ik heb deze runner voor het gebruik op de openbare weg :
Project Custom Sprint Runner
Van te voren wil ik al zeggen dat ik het op mijn gemak doe. Ook update ik alleen wanneer het echt boeiend is en dus niet van die korte updates. Er zullen altijd foto’s bij de update zijn.
Doel :
1 : Om met de runner te gaan sprinten en misschien naar customshows te gaan.
2 : 20 pk te halen.
3 : Om in de Scootin te komen bij de rubriek Special Scoots.
Motorische Plannen
Optische Plannen
Accesiores
Overige Accesiores
** Kappen worden door mijzelf gepolyesterd.
** De lak is nog niet 100% cker maar ik hou de keuze nog even voor me zelf :X
De runner is nogal gaar zoals jullie zien. Het zadel was wit geschilderd en dat zegt dus al genoeg over de staat van de scooter. Het was echt een wrak… !! 8P
SR Achterlichtmontagekapje
Zoals jullie kunnen zien heb ik veel SR kappen aangeschaft.
Het word dan ook een Runner met een aprilia Sr tintje . Ik heb eigenlijk nog geen runner met veel Sr kappen gezien en daarom leek mij het wel origineel om de Runner zo om te bouwen dat hij ook wat Sr kenmerken heeft.
Ik hoor jullie al denken : “Waarom een runner, is toch veel te zwaar ?” :? en ja dat is hij ook, maar je ziet niet zoveel runner Sprinters/Specials. Ooit zal ik er de zaag in zetten en hem zo licht mogelijk maken maar dat later...
Runner helemaal gestript
Het blokje
Leeg blok, en gaat snel naar de Straler
Frame spuitklaar gemaakt
Het frame is gespoten. Mooi fluor oranje . Ik heb de kleur er niet goed op kunnen krijgen. In het echt is hij veel lichter en feller.
Een close-up van de lak
Blokje terug van de straler
MHR Krukas 99’ 85mm
Malossi Eprom ontsteking. Vergeten de grondplaat erop te zetten…. x|
Een Malossi overrange set aangeschaft
Ook nog wat spullen gehaald bij v/d Kruijs. Ik heb alleen Malossi lagers en viton keeringen gehaald voor me sprinter. En verder wat onderdelen voor me Straatrunner.
Update 19-06-07'
Zondagavond had ik een MHR speed 06 besteld *D
Gisteren heb ik maar het blok en het frame naast elkaar gelegd om een beetje een beeld te krijgen.
Update 20-06-07'
Vandaag de MHR speed 7t binnen gekregen. Ik ben benieuwd hoe het gaat vlammen. Wat foto's ervan.
Wat er uit de doos kwam :~
Alvast er even opgeschoven 8)
Wat spulletjes bij elkaar geveegd
Update 11-07-07'
Ha kinders :*
Het was weer tijd voor een update dacht ik. Er is in de tussentijd vrij weinig gebeurd. Ik heb me buddy en me tankje netjes gemaakt en gemonteerd. Ze zien er weer als nieuw uit dus ik ben dik tevreden :w. Gisteren heb ik me achtervelg weg gebracht naar een maatje van mij want die gaat me velgen polijsten. Zelf polijst ik velgen niet meer want het is echt kl*tewerk :'( .. Ik polijst alleen nog me carterkap en voorvork.
Ook heb ik weer wat leuks aangeschaft. Deze keer een "echte 8) " Keihin 28mm Pwk carberateur.
Update 20-08-07'
Weer een lange tijd geleden dat ik weer wat heb geupdate. Er is eigenlijk maar weinig gebeurd in de tussentijd. Veel vakantie gevierd en weinig uitgevoerd… Maar ik ben de afgelopen 2 weken met me voorkap bezig geweest.
Dit hou je over van een grote SR voorkap. Ook gelijk me Aeroxkap geschuurd. Die komt later terug.
Gesteld in de runner kappen
1e laag polyester
Na de 1e laag polyester, een laag purschuim voor het in model brengen van de kap. Want een Sr kap in een runner maken is niet een van de simpelste dingen. Want de Sr voorkap loopt bol en een runner voorkap is plat dus het was wel even wat gek*t :+
Deze week ga ik verder met de voorkap. Ook ben ik vanavond naar Vlijmen geweest om me blokje bij Hendrik af te geven. Hij zal mijn carter kotteren en tunen, mijn Speed afwerken en alles in elkaar zetten.
Update 09-09-07’
Hello Peepz 8)
Eigenlijk was ik de laatste tijd van plan om veel te gaan doen aan me Runner maar het is er niet van gekomen vanwege dat ik een nieuw, klein projectje was begonnen met een maatje van me. Ik had laatst een Piaggio NTTgekocht om daarmee te gaan stunten. Het wordt een soort van gein scootertje. Ook heb ik een kleine 2 weken terug me blokje opgehaald bij HJ tuning. Het ziet er allemaal netjes uit.
Wat heb ik laten doen :
- Carters uitgekotterd
- Carters Getuned
- MHR Speed afgewerkt
- Het hele zaakje in elkaar gezet, squish en ontsteking afgesteld.
Picca’s :
Nu het blokje voor de helft is opgebouwd ga ik rustig verder met het opbouwen ervan. De voorkap zal even moeten wachten totdat ik daar mee verder ga want, eerst ga ik aan de NTT verder zodat die al klaar is.
Update 14-10-07'
Na een lange tijd toch weer een update! Deze keer heb ik weer wat spullen aangeschaft waarvan voornamelijk veel klein spul.
Deze week wat boodschappen gedaan
Wat zat er in de boodschappentas 8P
Stage 6 onderdelen
Transparante KVS slangen
M-Stuur, Kill switch en Stage 6 clamp Chroom ( Erg vette clamp vind ik zelf )
Update 21-10-07'
- Malossi Denso W34 Bougie
- NTT grill " komt later terug "
- Runner benzine klepje
- Borgring voor waterpomp as
- KVS reservior dop
- Waterpomp snaar
- Olietank klem
- Paar schroeven en kleine dingen maar staan niet op foto
Tandwieltjes & snaar gemonteerd van waterpomp
Waterpomp klaar gemaakt en overbrengingen er " losjes " op gezet
Update 11-11-07'
Gisteren me Malossi E13 en 180cc Radiateur binnengekregen. Radiateurtje ziet er goed uit
Totaalbeeld blokje. Het enigste wat ik nog mis is : Koppeling, koppelingshuis en Uitlaat
Mischien vragen jullie je af hoe het nu met de SR voorkap is. Op dit moment knutsel ik er rustig aan.
Geduld is een schone zaak
Ook geef ik volgende week me remklauwen mee aan Michel "De spuiter". Voor een mooie rode lak erop. Deze week zal ik ook de 180cc radiateur monteren en Kvs slangen voor het "Radiateur - reservior" stukje aanschaffen.
En ik denk dat ik volgende week weer even bij euroscooters langswip voor wat boodschapjes
Update 2-12-07'
Joww Peepzz
Zoals eerder vermeld zou ik langs euroscooters gaan voor de broodnodige onderdelen ..
Deze keer heb ik het volgende meegenomen :
- MHR Deltha Clutch
- MHR Wingbell
- 2x Malossi Blauwe drukveer ( Voor sprinter en me NTT )
- Malossi Paars drukveer ( Voor straatrunner )
- Benzinefilter Rood
- 1 meter benzine slang
- Motoforce benzinekraan
- Tommaselli Snelgas Zwart
- Stage 6 Temp Sensor
- Stage 6 Sproeier Kit Keihin
- Stage 6 Sproeier Kit Dell'orto
Update 27-12-07'
Joww,,
Weer een update. De laatste tijd ben ik erg veel met me sprinter bezig. Momenteel worden er veel spullen gekocht, aangepast, gespoten, gepolijst en gecoat. Mooi dus !..
Vandaag na vd Kruijs gereden met het plan om de MHR Team 06 uitlaat te kopen en nog wat andere spullen. Maar helaas hadden ze die niet op voorraad door problemen met levering. Erg jammer !... Maar toch cker wat leuk spul kunnen halen
- 1 Liter Castrol A747
- Gaskabel
- MHR Deltha Clutch Trekveren Zwart
- Top Preformence Shims
- Stage 6 Remdeksels Chroom 2x
- Stage 6 RPM & Temp teller houder
- Stage 6 RPM & Temp teller
- Verchroomde Kickstart
- Bcd Xtreme voorspatbord
- Carbon look zadelhoes
Ondanks de tegenvaller van de uitlaat ben ik erg blij met de overige spullen. Ik heb trouwens vanavond me zadel bekleed en ik ben er erg trots op want het is erg netjes geworden 8P
Waar ik nog meer mee bezig ben is de carterkap. Daar frees ik eerst wat gaten uit en dan ga ik die polijsten x| ( altijd leuk werk ! ) Maar wat er ook gepolijst word zijn me velgen en een stukje van me voorvork. Me voorvork gaat hopelijk volgende week donderdag na de coater om een schitterend kleurtje te krijgen. Een maatje van mij had zijn frame zo laten coaten en ik was in een oogopslag verkocht. Het is de zelfde lak als Nick z'n oude Glamrox. Gruwlijk dus !.. :~
Als laatste zijn mijn remklauwen en de remhouders op me stuur na de spuiterij om ze daar rood en matt zwart te laten spuiten. Ze worden waarschijnlijk morgen gespoten. ( bedankt Michel ! :* )
Morgen heb ik weer een vrije dag dus ik ga weer aan de gang. Het zal voornamelijk polijsten worden en me blokje helemaal klaar maken zodat hij onder me frame kan 8)
Morgen kunnen jullie weer een update verwachten met foto's van me zadel en onderdelen waar ik morgen mee bezig zal zijn zoals het aansluiten van KVS slangen.
Update 28-12-07'
Deze keer geen grote update maar wel een leuke !..
Vandaag zijn me remklauwen gespoten in de spuiterij. En mijn spuiter heeft ze vanavond ook meegenomen!... Het ziet er erg netjes uit .. Ik ben dus erg tevreden ..
Update 11-01-08'
Het is eigenlijk maar een kleine update want ik heb eigenlijk niks aan de sprinter gedaan, behalve dat ik wat heb aangeschaft.
Deze week hadden ze de MHR Team 06 bij vd kruijs wel op voorraad dus gelijk na Oisterwijk geknalt om hem op te halen.
Hij ziet er echt super uit. Ik vind hem toch wel mooier als de HR4, ook al ziet de HR4 er super uit ! ..
Update 27-01-08'
Afgelopen woensdag was ik even langs Nick (Glamrox) gegaan om een set velgjes te gaan halen. De velgen waren eigenlijk voor onder zijn Flamerunner die ooit nog eens opgebouwd zou worden ...
Vandaag de velgen even onder het frame gezet. Even kijken of het er een beetje mooi onder stond. Na mijn mening ziet het er echt super netjes uit. De combinatie Fluor oranje met gepolijst aluminium ..
Ik vind het er allemaal erg netjes uit zien. Alleen moet de voorvork gecoat worden. Die ga ik waarschijnlijk volgende week woensdag wegbrengen.
Update 10-02-08'
Een grote en erg leuke update :W. Afgelopen week had ik carnavals vakantie en naast een hoop gefeest en gezuip heb ik ook een aantal uurtjes in de garage doorgemaakt.
De voorvork zou eigenlijk gecoat worden in een Flake jasje maar dat ging helaas niet door. Toen heb ik hem zilver laten spuiten .. Ook erg netjes en past er denk ik beter bij het frame als zwart.
Donderdag avond maar eens het blok van het bureau af gepakt en onder het frame gezet +pippi+
Achterwieltje erop :7
Als laatste het voorwiel en de MHR Team 06 pijp eronder geschroeft :love:
En vandaag op de zonnige zondag de grote KVS slangen gemonteerd. Hier wat foto's van het totaal pakket tot nu toe :W
Nogmaals de voorvork en het voorwiel
Het MHR blokje *D
Me schoonbroer "Spuiter" :+ controleerd het spuitwerk
Ik wil volgende week weer even na Vd kruijs om een aantal onderdelen te halen zodat ik de remblokjes in elkaar kan zetten. Ook bestel ik volgende week de nodige orginele onderdelen op easyparts.
Update 14-02-08
Weer een update .. Deze keer niet zo grote maar wel een leuke 8).. Maandag avond op me gemak de rest van de MHR EPROM onsteking aangesloten.
Ook ben ik dinsdag middag in de straalende zon naar Oisterwijk geknalt met de bedoeling wat leuk spul op te halen en dan voornamelijk voor het remsysteem
- Monsterdisc 280mm Edelstaal ( Gruwlijk )
- Gafler Racing Remblokken voor de Achterrem
- Gafler Racing Remblokken voor de Voorrem
- SSP Remhandles Chroom CNC
- STR8 Ophoogblok 65mm
Monsterdisc :~
In de loop van de volgende week ga ik de onderdelen erop zetten. Ook de versgelakte remklauwen ga ik in elkaar zetten en monteren. Maar momenteel ben ik druk bezig met school en dat is belangrijker, dus het klaar maken van de runner zal nog even moeten wachten..
Update 18-02-08
De vrije uurtjes in het weekend heb ik doorgebracht in de garage om wat aan de runner te sleutelen. Ik heb zoal de Monsterdisc, remklauwen en het ophoogblokje eronder geschroefd.
Op de foto's heb ik ook het ophoogblokje eronder gezet maar ik heb het idee dat hij nu iets te hoog is. Ik ga eerdaags het ophoogblokje van me straatrunner onder me sprinter zetten en kijken of het beter staat. Momenteel is hij echt iets te hoog ..
Wat er nog moet gebeuren om te kunnen vlammen ?
"Een hoop"
- Remhouders klaar maken en monteren
- Remslangen monteren
- Remsysteem ontluchten
- Benzineslang aansluiten
- Gaskabel monteren
- Killswitch aansluiten
- BCD spatbord monteren
- Hoogte juist krijgen
- Stuur afstellen
- Carterkap frezen en polijsten
- Koelvloeistof vullen en ontluchten
- Stage 6 RPM en Temp teller monteren en aansluiten
- Carterkap monteren
En tot slot mischien nog een Fournales veer aanschaffen want de veer die er nu op zit kan "Echt" niet x|
Update 25-02-08
Zoals ik hierboven vermeld had zou ik een Fournales aanschaffen en dat heb ik dan natuurlijk ook gedaan. Ik kreeg zaterdag het pakketje van Euroscooters.nl en daarbij zat ook nog een Paddock en een maatbekertje van Stage 6.
Paddock en Maatbeker
Fournales ..:W
Update 04-03-08
Ha Peepz
Ik heb de afgelopen dagen weer een beetje aan de sprinter gewerkt. Vooral kleine dingetjes zijn nu klaar.
Wat is er de afgelopen dagen gedaan :
- Benzineslang aansluiten
- Gaskabel monteren
- Fournales monteren
- BCD spatbord monteren
- Hoogte juist krijgen
- Stuur afstellen
- Koelvloeistof vullen
- Stage 6 RPM en Temp teller monteren
- Paddock gemonteerd
Ik moet nog wel een paar dingen doen voordat ik hem aantrap. Bijvoorbeeld moet ik de killswitch, de Stage 6 nog aansluiten en natuurlijk de remslangen aansluiten.
Hopelijk eind deze week is er weer een update. Waar ik dan de laatste dingen afwerk. Wanneer ik hem een beetje heb afgesteld, zal ik verder met de kappen gaan. Daar ligt nu denk ik wel 1cm stof op
Ook zal ik op zoek gaan na de definitieve lak die erop komt en nog ideeen op doen voor de kappen...
Update 24-03-08'
Weer een lange tijd geleden maar de Runner loopt Hij starte gelijk, er lekte niks, alle tellers werken en de kill-switch werkte na behoren. Top dus !
Ik had eigenlijk wel verwacht dat er wat dingetjes waren die niet goed zaten zoals KVS slangen. Maar geen druppel raakte de grond <]...
De laatste dagen heb ik vooral aan de remmen gewerkt. De onderdelen gemonteerd en olie gevuld en ontlucht. Ze werken nu prima.
Hier zijn een aantal filmpjes van de Runner. Ik heb helaas niet gereden vanwege het erg slechte weer. Ik had geen zin om met zulk weer te gaan rijden want dan werd gelijk alles weer vies. En ik heb nou net alles lekker vers gekocht dus dat zou jammer wezen 8P...
Maar ik hoop dit weekeinde het eerste ritje te maken :W
Upload 30-03-08'
Ja ja, na lang sleutelen is het dan zo ver. Vandaag heel de dag gewacht totdat het asfalt eindelijk eens droog was. En toen rond 6 uur de sprinter uit de schuur gehaald en als eerst even door de straat gereden. Alles draaide goed en nergens een probleem te bekennen. Toen toch maar na het industrieterrein gelopen om daar echt te gaan knallen want in mijn straat had ik nogal wat toeschouwers die naar buiten kwamen of voor het glas stonden met de gedachten.. Wat is dat nou weer... :? en met een gezicht van.. ik woon hier voor me rust ..
Eenmaal bij het industrie aangekomen wat sprintjes getrokken
Update 13-04-08
Ik ben net een uur terug van Martijn, en we hadden ons vandaag flink vermaakt We gingen gelijk knallen en hadden wel wat kleine tegenslagen zoals de luchtschroef kwijtraken maar dat mocht de pret niet drukken.
Eenmaal terug hadden we de tijd genomen om wat foto's te scoren. En de foto's zijn echt gruwlijk geworden .
Een paar dagen geleden nog een mooi overloop-reservior gemaakt. Niet bepaald orgineel maar wel erg mooi vind ik.
Over het algemeen heb ik de laatste tijd niks meer aan de sprinter gedaan in verband met school. Ik heb mischien vóór vandaag pas 4 á 5 keer erop gereden maar ik merk wel dat hij nog wel flink moet worden afgesteld.
Volgend weekend ga ik naar een Meeting hier in de buurt samen met Martijn. Ten slotte hoop ik deze week nog een nieuwe carterkap scoren want die er nu op zit is niet bepaald " Hot "
Upload 25-04-08'
Een update met veel foto's !.. De foto's zijn afgelopen zondag en de zondag daarvoor toen ik met Martijn ging knallen... Afgelopen zondag zijn Martijn, Erwin en ik na een meeting geweest hier in de buurt. Helaas was het een illegale meeting maar we hebben geen problemen gehad met politie of iets dergelijks. Martijn en ik hebben genoeg kunnen rijden en het weer zat ook erg mee !!.. :W
Hier wat foto's die gemaakt zijn bij Martijn door de gruwlijke camera van z'n pa. Helaas door het verkleine is kwaliteit wat terug gelopen.
Mooie detail foto's
Samen met de Knal-Jog van Martijn :*
Foto's van de meeting
Beide goed vastgeknoopt :W ..
Even eraf gegooit
Verderrest allemaal foto's van die dag !
Ik heb nu 2 weken vakantie en daarin gaan Martijn en ik hopelijk een bezoekje brengen aan Vd Kruijs om onze fietsen even op de bank zetten en kijken wat voor prestaties ze leveren. Ook gaan we beiden aan de slag met onze kappen. Ik ga ideeën op doen voor de achterkap en verder met de voorkap.
Update 04-05-08
Ik heb in de 1e week van de vakantie wat geknutselt aan de voorkap. Wat polyster matjes aangebracht en eergisteren geprobeerd de voorkap op de scooter te monteren.
Ik dacht van te voren al dat het monteren van deze kap een nachtmerrie zou worden maar het viel echt vies tegen. x| Ik heb alles van het stuur moeten halen, het zadel moest eraf en het stuur zelf moest er ook nog af. Na dat gedaan te hebben, heb ik met hulp van iemand de kap erop gezet.
Je moet wel iets over hebben voor kunst O-)
Na alles weer terug gemonteerd te hebben kwam het er zo uit te zien. De kap is nu nogal ik "Beun" status .
Toch ben ik wat problemen tegen gekomen zoals, dat de Kvs slang van het reservior tussen de kap en het reservior klem zit en daardoor de kap niet echt lekker zit. Ook heb ik het gat waar het stuur door heen moet, moeten vergroten.
Komende dagen ga ik het probleem met de kvs slang op proberen te lossen en verder met het afwerken van de voorkap.
Aan de afstelling van de runner heb ik de afgelopen dagen niks gedaan. Maar dat doe ik na mijn Examen.
Update 18-07-08'
Zo, na een lange afwezigheid weer een update. Het waren 3 maanden waar ik druk met andere dingen bezig was en daarom heb ik zelf ook al 3 maanden niet meer op me runner gereden, gelukkig was Martijn zo lief om me even op zijn Jog te laten knallen. Maar toch zijn er wat dingen gebeurd. Het eerste is dan ook dat ik de Runner aan het verlichten ben. Met de nodige onderdelen en ideeen wil ik dit bereiken. Daarom heb ik een EPC stuur, Aerox KVS tankje en 1 Liter Kart tankje gekocht. Het idee met het verlichten is wel dat ik het uiterlijk niet veranderd. Ik kan wel heel me kappen erop aan passen maar toch hou ik meer van een mooie show scooter en zal ik het gewicht op de koop moeten nemen.
Ten tweede is gisteren mijn voorvork na het bedrijf van me pa vertrokken, om gelast te laten worden omdat ik hem 4 cm verlaagd heb.
Om er ook een beetje meer power in te krijgen heb ik een JS inlaat aangeschaft. En ook om me blok schoon te houden een JS flens aangeschaft.
De JS spullen
De Aerox kvs tank en Kart tankje
EPC stuur
Ook ben ik begonnen aan de achterkap. Hier alvast een voorproefje ervan. Zoals je kunt zien zal een Aerox voorkap dienen voor underseat.
Update 27-07-08'
Paar uur geleden terug gekomen uit Hengelo waar ik na de SBO sprints was gegaan (zonder scoot). Erg gezellig gehad !. :W. En dan kom je thuis en heb je gelijk zin om even te knallen.. . Dus om vandaag te knallen is eind deze week me voorvork gelast en in elkaar gezet. De voorvork is 40mm verlaagd en het eindresultaat is super na mijn mening. De runner staat veel beter op zijn wielen en in combinatie met het epc stuur ziet het complete pakket er echt mooi uit ..
De scooter op dit moment
De voorvork :W.. De onderpoten moeten wel opnieuw gespoten worden.
Update 15-08-08'
Afgelopen weken niet erg veel gedaan vanwege veel vakantie vieren en werken.. :+
Toch heb ik begin deze week wat leuk spul gekocht bij Euroscooters.nl en die zijn vandaag binnengekomen :W
Een hele doos vol met Malossi spullen!.. Woaaaattt
Nee helaas niet maar toch kwam er leuk spul uit de doos. Erg snelle en een volledige zending zoals gewoonlijk van Euroscooters ! Top dus :*
- Malossi v-snaar Kevlar
- Stage 6 Paddock
- Stage 6 powertester boutjes
- Malossi Primaire vertanding
- Hebo handvatten voor op me Epc stuur
Stage 6 paddock leek me na de mening te horen van Martijn een goede vervanger voor het Euroscooters paddock. Dit omdat me oude paddock nogal instabiel stond en bij deze niet.
En om mijn uitlaat beter onder me runner te hangen heb ik een NRG subframe aangeschaft.
Update 29-09-08'
Na een hele drukke periode op me nieuwe school, heb ik nu wat meer tijd & zin gekregen om weer verder te gaan met me Runner. Ik was eigenlijk van plan om SBO 09' te starten met een standaard MHR speed cilinder
( +/- 20-21 PK ) maar toch heb ik er voor gekozen om de cilinder op te laten poetsen. Dit zal hoogstwaarschijnlijk ook bij HJ tuning gebeuren. Omdat het gewicht van de runner gewoon tegen zit, zal ik er toch ook aan moeten geloven.
Ook was het plan om heel wat kilo's van het frame en diverse onderdelen te plukken maar dit gebeurd later want ik wil liever eerst een goed uit ziende scooter met een top draaiend motorblok hebben. Een goed lopend blok is de basis om goede tijden te rijden op SBO.
Toch haal ik wel een stuk van het frame achter eraf in verband met de montage van de kappen. Ook de fluor frame lak gaat er ook af omdat ik niet tevreden bent over de kwaliteit. Poedercoaten is vele male sterker en dus ook veel praktischer. Het frame zal waarschijnlijk Bordeaux rood met flakes worden gecoat omdat een fluor kleur niet gecoat kan worden.
Helaas heb ik de afgelopen tijd niks aan de kappen gedaan, maar daar zal ook binnenkort meer schot in komen want de kappen moeten voor SBO 09' kompleet en gespoten zijn.
Vorige week zaterdag na Martijn geweest om een dagje te knallen en wat af te stellen. Ook om te kijken hoe de runner er met de verlaagde voorvork eruit zag met kappen heb ik de kappen van me straatrunner op de sprinter gezet. Erg mooi vond ik zelf ..
Picca's van die zaterdag.
MHR knalijzer ( Erg mooie foto, met dank aan Martijn )
Tot slot hadden Martijn en ik de Stage 6 powertester op mijn runner gezet. Erg leuk tellertje ! Alleen moet ik hem nog wel uit testen maar dat zal snel gebeuren!
Er zal deze week contact worden gezocht met Strabeko (Coater) en HJ tuning om de nieuwe plannen te verwekelijken.
Update 08-10-08'
De plannen zijn veranderd.. !!
Na veel ge-brainstormt te hebben word de cilinder niet getuned, maar de runner gaat wel op een dieet Het doel is dus om met een " Runner " met een standaard MHR speed cilinder een tijd neer te zetten onder de 8 (liefst 7.8 )...
Naast de tijd die ik besteed aan school in de kerstvakantie zal ik ook tijd besteden aan de kappen en aan het frame, om die zo licht en vooral zo veilig mogelijk te houden.
De hoofdgedachte van dit project is : Om zo licht mogelijk met een runner te kunnen rijden zonder dat het uiterlijk er onder lijd.
Veel van jullie zullen denken : Waarom zaag je de runner aan stukken terwijl een zip vele malen lichter is. Maar dat is nou net het unieke vind ik want bij de start zul je niet zo vaak een runner tegenkomen als een zip :+
Onderdelen zoals mijn velgen wil ik niet vervangen of afdraaien want ik heb er flink wat voor neergelegd en vind ze er super onder staan.
Ook de carterkap blijft onaangepast want ik ben niet zo'n fan van freeswerk in een Pia carterkap
Er zijn ook een aantal onderdelen binnen gekomen, waaronder een Runner 50cc KVS systeem en een erg nette carterkap want de carterkap die op de runner zat had ik geleend van een maatje van mij. De carterkap zal verchroomd worden.
Nu ik een 50cc radje heb kan ik een nieuw kvs systeem maken die in mijn buddy plaats gaan vinden. Hier later meer foto's van
De spullen
Ook ben ik met het strak zetten van de voorkap bezig. Hier een foto van de kap een aantal weken terug in de plamuur
Deze kap weegt echt enorm veel ( +/- 3-4 KG 8P ) en daarom zal ik er een polyesterkap van laten maken om zo de kiloowtjes te besparen. Dit geld ook voor de rest van de kappen. Hier later meer over...
Update 08-12-08'
Zowwww,, +pippi+ weer eens een update. Er is veel gebeurd tussen nu en de laatste update. Alles op een rijtje,
- De voorkap is 90 % strak gezet en mijn schoonbroer maakt hem verder af..
- Het achterstuk van het frame is eraf gezaagd ( - 1.5 Kg )
- De aangeschafte MHR vertanding 14 - 39 is geperst en gemonteerd
- Buddybak is volledig kaal gestript ( - 800 Gram )
- De 2 liter olietank is vervangen door 1 liter karttankje
- Het originele kvs-reservoir is vervangen door een kvs tankje van een aerox
- 50cc runner radiateur is gemonteerd onder het zadel
- Tot slot heb ik me ingeschreven voor SBO 2009 samen met Martijn :W
Afgelopen weken bezig geweest om het werk aan de achterkap op te pakken. Nu ben ik bezig met de underseat die gemaakt is van een aerox-voorkap. De aeroxkap zit er momenteel al vast in en daarna zal de achterkap een paar kleine aanpassingen krijgen omdat ik nog niet echt tevreden was over de vorm. Na mijn mening vind ik de achterkap erg uniek ondanks de aeroxkap als underseat.
Toen toch besloten om er voor te zorgen dat de runner wat lichter wordt. En ben toen begonnen bij de buddybak. De buddy bak weegt standaard ( met uitgezaagde onderkant ) 1390 Gram en woog na wat aanpassingen 585 Gram. Groot verschil dus !
Na de zaag erin gezet te hebben is er dit uit gekomen. Hier alweer gemonteerd op de scooter. Tevens zie je hier ook de plek waar het 50cc radje komt te zitten
Na zelf erg veel commentaar te hebben geleverd over de standaard vertanding is de MHR 14 - 39 bij vd kruijs geperst en daarna gemonteerd
Hier, net terug van Vd kruijs
De aangeschafte 1 Liter tank en Aeroxx kvs tankje zijn beide gemonteerd op de dwarsbalk van het frame. De 1 Liter tank is gemonteerd door draad in de dwarsbalk te tappen en daar dan een draadeind in te draaien. De KVS tank is gemonteerd door middel van een aluminium strip. Het gewicht verschil heb ik nog niet kunnen meten.
Beide gemonteerd
Totaalbeeld na de aanpassingen.
Het gemonteerde 1 Liter tankje
Nog een totaalbeeld van de scooter maar nu ook met de nieuwe radiateur "los" erop.
2e maal,
Hier is het radje gemonteerd met een aluminium strip en de slangen zijn ook aangebracht
Nogmaals,
Tot slot heb ik me ingeschreven voor SBO 2009 samen met Martijn. Ik wou eigenlijk vorig jaar al mee doen maar in verband met geen eigen rijbewijs, blijf je afhankelijk van je geliefde ouders 8P en daarom besloten om niet mee te doen. Volgend jaar zal dat niet meer het probleem zijn omdat ik nu wel in het bezit ben van het roze pasje ..
Update 19-01-2009
Alweer een drukke periode maar toch zijn de kappen flink opgeschoten. Ik heb een aantal weken geleden contact opgenomen met Remie (CMP) om van de kappen 100% polyester kappen te maken dit in verband met het gewicht van de scooter.De kappen zullen over 2 weken richting hem gaan om de deadline van 17 April (1e SBO meeting ) te kunnen halen.
Om de kappen klaar te maken voor Remie zijn er aantal avondjes/nachtjes in de garage door gebracht. Soms ook wanneer het -10 was ... Als je wat wil moet je er wat voor over hebben zegt moeders. . De kappen zijn bijna zover om in de Poly gespoten te worden. Waarna ze uitgeblokt worden en in de speciale lak gespoten worden voor het maken van de Mal. Dit zal in de komende 2 weken gebeuren.
Hier dan de eerste foto's van alle kappen gemonteerd op de runnert !..
Helaas wel wat wazig maar er wanneer ze gespoten zijn zullen er meer foto's volgen.
Er zullen nog aanpassingen komen aan de beenwarmer kapjes. Ook zullen er SR achterlichten op komen. Deze heb ik al een hele tijd geleden aangeschaft.
Achterkap bestaat uit : SR achterlicht ophanging, standaard runner kappen, Aerox voorkap en NRG grill.
Tot slot ligt de aandacht vooral op het afwerken van de kappen. Ook ben ik uit de kleur. Het ontwerp is nog niet geheel duidelijk maar wel de kleuren die gebruikt worden.
Snel weer een updateje over het afwerken van de kappen en duidelijke foto's .. Doedellschh ..
Update 21-01-09'
Ik had betere foto's van de kappen beloofd. Hier zijn dan de eerste foto's van de complete runner met kappen :W Er moeten nog kleine dingen aangepast worden voordat hij in de poly gespoten kan worden. Zoals afwerking aan de achterkap, afwerking aan de zijkap en de uitlijning van de kappen.
Ook zullen de SR lichten iets verkleinen omdat ik nog niet zo tevreden ben over de lampen in combinatie met de achterkap.
Hier een paar close-ups
Update 10-02-09'
Het is nu ongeveer een dikke week geleden dat ik de kappen heb afgegeven bij Remie. Hij gaat van de loodzware kappen 100% polyesterkappen maken. De kappen zijn hiervoor eerst in Poly gespoten en daarna uitgeblokt om zo tot een perfect strakke ondergrond te komen. Hier zijn een aantal foto's ervan :W
Achterkap (zo glad als babybilletjes )
De voorkap die zo strak als de nete is geworden ( Mede dankzij me schoonbroer Michel :* )
Zijkant van de voorkap, ook lekker gladjesss..
Tot slot een foto van het linkerzijkapje. Kapjes zijn eigenlijk heel erg simpel maar ik vind ze toch erg netjes geworden.
Helaas is na het uitblokken van de kappen, het spuiten van de aflak niet bepaald probleemloos gegaan. Erg jammer vind ik zelf maar zulke dingen blijf je houden bij een project en ook wanneer je een deadline hebt die al snel nadert. Het probleem kan ik later nog verhelpen dus van grote invloed is het niet. Wel is het jammer dat er 1 dag extra werk aan is. De kappen verwacht ik ongeveer eind maart terug van Remie. Dit geeft hopelijk genoeg tijd om de kappen in kleur te kunnen spuiten.
Over de kleur gesproken. De kleurencombo is defenitief bekend maar het ontwerp van het spuitwerk moet ik me eigen nog even over buigen. Momenteel zijn we bezig met het uitzoeken van de juiste lak. Maar ik weet zeker dat het veel hoofde zal laten draaien ! ..
Wanneer zal de complete runner onthult worden ?
Het antwoordt op deze vraag is : op SBO Speed en Gein. Dit vind plaats op 24-25-26 april op circuitpark Zandvoort. Waarschijnlijk zijn Martijn en ik alleen 25 en 26 april aanwezig of wellicht alleen maar de 26e.
Na al het gebrabbel over de kappen is het tijd voor de plannen betreft het frame. De runner staat nu nog volledig in elkaar. Komende donderdag zal ik hem volledig strippen om zo aan het frame te kunnen beginnen. Wanneer het frame volledig is aangepast gaat hij naar de poedercoater om een verse coatlaag te krijgen. De kleur wordt candy red met flakes . Wanneer het frame terug is kan ik alles weer netjes opbouwen voor SBO Speed en Gein.
Deze week komt er nog een update over het strippen en wellicht het aanpassen van het frame.
Update 19-02-09'
Afgelopen week weer veel gebeund aan het frame. Daarvoor moest eerst het frame uit elkaar. Hier een aantal foto's van de demontage.
Al veel onderdelen eraf gehaald
Kompleet kaal frame
Nadat alles van de runner was gestript kon ik aan de aanpassing van het frame beginnen. Alle aanpassingen zijn gemaakt om zoveel mogelijk gewicht te besparen.
Ik begon met een frame van 14.0 Kg. Dit was nog met het achter stuk eraan. Zonder achterstuk woog hij nog 12.7 kg.
Om nog meer gewicht van het frame af te krijgen zijn de onnodige ophangingspunten verwijderd of aangepast. Ook is er aan het eind van de tussenbalk (Voor de radiateur) ruimte gemaakt voor de luchttoevoer. Dit alles bracht het gewicht tot 8.9 Kg. Samen met het subframe kom ik op 10kg totaal. (voorheen 15.2 kg). In totaal dus 5.2 kg bespaard.
Tot slot had ik deze week een belletje gekregen van Remie en hij melde dat ik dit weekend de kappen kon komen ophalen. Veel vroeger als ik had verwacht dus ben er enorm blij mee. Ook vertelde Remie dat de kappenset 4500 Gram woog. Vergeleken met originele kappen is dat een groot verschil. Perfect !..
Voordat ik zaterdag de kappen ga ophalen, ga ik eerst het frame afdroppen bij Strabeco om een mooi coatjasje erover te laten bakken. Ook komt maandag een maatje van me langs om ontwerpen voor de stickers te maken. De runner zal niet volgeplakt worden maar op een aantal plekken zullen kleine stickers geplakt worden.
Update 26-02-09'
Pfoe pfoeww...
Net een gezellige carnaval achter de rug waar ook naast het feesten wat tijd was voor de runnert :+. Het Frame is naar Strabeko (Coater) weggebracht en ik heb samen met de coater de kleur uitgekozen. En nu maar hopen dat het frame er gelikt uit komt te zien ..
Ook ben ik afgelopen zaterdag de kappen op weze halen bij Remie. Het eerste wat mij opviel, was het gewicht van de kappen. Wat een verschil!:W.. Het exacte gewichtsverschil weet ik momenteel nog niet. De kappen zullen nog wel netjes afgewerkt moeten worden voordat er een likje verf op komt. Vandaag ben ik daarmee begonnen aan de voorkap.
Doelen SBO 09'
- Aan de start staan bij SBO 09, Scooter70
- 1e SBO meeting met een volledige scooter aanwezig zijn
- Veel lol trappen !
- 20.5 PK of meer met het blokje scoren
- Onder de 8 sec rijden met een Runner
- Gewicht rijklaar onder 70 KG
- Enkele customshows bezoeken met scooter
- Scootin
Momenteel mee bezig :
- Schoonmaken van onderdelen
- Voorvork poten laten spuiten.
- Verschillende gewichtsverminderingen toepassen.
- Carterkap vervangen door originele
Ha Peepz,,
Ik ben Steef. Ik woon in een klein dorpje dichtbij Tilburg genaamd Rijen . Ik ben 19 Jaar en doe Technische Bedrijfskunde op Avans Hogeschool in Tilburg.
Ik heb deze runner voor het gebruik op de openbare weg :
Project Custom Sprint Runner
Van te voren wil ik al zeggen dat ik het op mijn gemak doe. Ook update ik alleen wanneer het echt boeiend is en dus niet van die korte updates. Er zullen altijd foto’s bij de update zijn.
Doel :
1 : Om met de runner te gaan sprinten en misschien naar customshows te gaan.
2 : 20 pk te halen.
3 : Om in de Scootin te komen bij de rubriek Special Scoots.
Motorische Plannen
- Malossi MHR Team Speed 2
- Malossi MHR Team 06
- Orginele Keihin PWK 28mm
- Malossi MHR 99 85 mm Drijfstang
- Malossi Eprom
- Malossi Lagers
- Malossi MHR 2000 (Overrange)
- Malossi Delta Clutch
- Malossi recht 22-28mm
- Malossi E13 Schuin
- V-Force 3
- Malossi Wingbell
- Stage 6 CNC Halfpoulie
- Malossi Kevlar ( Overrange )
- Malossi Overrange
- Carters HJ tuned
Optische Plannen
- Gepolijste velgen
- Fournales Aluminium 290mm Schokbreker
- Gepolijste carterkap
- Fluor Oranje Framelak
- Chroom M stuur
- Stage 6 chroom clamp
- Gepolijste voorvork
- Gestraald blok
- Bcd Extreme voorspatbord
Accesiores
- Stage 6 SSP aluminiumKickstartpedaal
- Stage 6 SSP aluminiumRempotdeksels
- Stage 6 SSP chroomRemhevels
- Home made Paddockstand
- Olietank RunnerBenzine Tank
- Monsterdisc Edelstaal Stage 6Remschijf voor
- Stage 6 Temp + Toeren teller
Overige Accesiores
- Killswitch Stuurbevestiging
- Snelgas Tommasselli of Stage 6
** Kappen worden door mijzelf gepolyesterd.
** De lak is nog niet 100% cker maar ik hou de keuze nog even voor me zelf :X
De Runner
De runner is nogal gaar zoals jullie zien. Het zadel was wit geschilderd en dat zegt dus al genoeg over de staat van de scooter. Het was echt een wrak… !! 8P
Een tijdje geleden een aantal kappen gekocht.
Een Aerox voorkap
SR-Gp1 voorgrilletje
SR voorkap
Voorgrille en Voorkap samen
Een Aerox voorkap
SR-Gp1 voorgrilletje
SR voorkap
Voorgrille en Voorkap samen
SR Achterlichtmontagekapje
Zoals jullie kunnen zien heb ik veel SR kappen aangeschaft.
Het word dan ook een Runner met een aprilia Sr tintje . Ik heb eigenlijk nog geen runner met veel Sr kappen gezien en daarom leek mij het wel origineel om de Runner zo om te bouwen dat hij ook wat Sr kenmerken heeft.
Ik hoor jullie al denken : “Waarom een runner, is toch veel te zwaar ?” :? en ja dat is hij ook, maar je ziet niet zoveel runner Sprinters/Specials. Ooit zal ik er de zaag in zetten en hem zo licht mogelijk maken maar dat later...
Runner helemaal gestript
Het blokje
Leeg blok, en gaat snel naar de Straler
Frame spuitklaar gemaakt
Het frame is gespoten. Mooi fluor oranje . Ik heb de kleur er niet goed op kunnen krijgen. In het echt is hij veel lichter en feller.
Een close-up van de lak
Blokje terug van de straler
MHR Krukas 99’ 85mm
Malossi Eprom ontsteking. Vergeten de grondplaat erop te zetten…. x|
Een Malossi overrange set aangeschaft
Ook nog wat spullen gehaald bij v/d Kruijs. Ik heb alleen Malossi lagers en viton keeringen gehaald voor me sprinter. En verder wat onderdelen voor me Straatrunner.
Update 19-06-07'
Zondagavond had ik een MHR speed 06 besteld *D
Gisteren heb ik maar het blok en het frame naast elkaar gelegd om een beetje een beeld te krijgen.
Update 20-06-07'
Vandaag de MHR speed 7t binnen gekregen. Ik ben benieuwd hoe het gaat vlammen. Wat foto's ervan.
Wat er uit de doos kwam :~
Alvast er even opgeschoven 8)
Wat spulletjes bij elkaar geveegd
Update 11-07-07'
Ha kinders :*
Het was weer tijd voor een update dacht ik. Er is in de tussentijd vrij weinig gebeurd. Ik heb me buddy en me tankje netjes gemaakt en gemonteerd. Ze zien er weer als nieuw uit dus ik ben dik tevreden :w. Gisteren heb ik me achtervelg weg gebracht naar een maatje van mij want die gaat me velgen polijsten. Zelf polijst ik velgen niet meer want het is echt kl*tewerk :'( .. Ik polijst alleen nog me carterkap en voorvork.
Ook heb ik weer wat leuks aangeschaft. Deze keer een "echte 8) " Keihin 28mm Pwk carberateur.
De Keihin 28mm PWK
Me frame op dit moment
Achterzijde
Me frame op dit moment
Achterzijde
Update 20-08-07'
Weer een lange tijd geleden dat ik weer wat heb geupdate. Er is eigenlijk maar weinig gebeurd in de tussentijd. Veel vakantie gevierd en weinig uitgevoerd… Maar ik ben de afgelopen 2 weken met me voorkap bezig geweest.
Dit hou je over van een grote SR voorkap. Ook gelijk me Aeroxkap geschuurd. Die komt later terug.
Gesteld in de runner kappen
1e laag polyester
Na de 1e laag polyester, een laag purschuim voor het in model brengen van de kap. Want een Sr kap in een runner maken is niet een van de simpelste dingen. Want de Sr voorkap loopt bol en een runner voorkap is plat dus het was wel even wat gek*t :+
Deze week ga ik verder met de voorkap. Ook ben ik vanavond naar Vlijmen geweest om me blokje bij Hendrik af te geven. Hij zal mijn carter kotteren en tunen, mijn Speed afwerken en alles in elkaar zetten.
Voordat ik vertrok alles netjes ingepakt
Op weg naar HJ tuning in Vlijmen
Op weg naar HJ tuning in Vlijmen
Update 09-09-07’
Hello Peepz 8)
Eigenlijk was ik de laatste tijd van plan om veel te gaan doen aan me Runner maar het is er niet van gekomen vanwege dat ik een nieuw, klein projectje was begonnen met een maatje van me. Ik had laatst een Piaggio NTTgekocht om daarmee te gaan stunten. Het wordt een soort van gein scootertje. Ook heb ik een kleine 2 weken terug me blokje opgehaald bij HJ tuning. Het ziet er allemaal netjes uit.
Wat heb ik laten doen :
- Carters uitgekotterd
- Carters Getuned
- MHR Speed afgewerkt
- Het hele zaakje in elkaar gezet, squish en ontsteking afgesteld.
Picca’s :
Nu het blokje voor de helft is opgebouwd ga ik rustig verder met het opbouwen ervan. De voorkap zal even moeten wachten totdat ik daar mee verder ga want, eerst ga ik aan de NTT verder zodat die al klaar is.
Update 14-10-07'
Na een lange tijd toch weer een update! Deze keer heb ik weer wat spullen aangeschaft waarvan voornamelijk veel klein spul.
Deze week wat boodschappen gedaan
Wat zat er in de boodschappentas 8P
- MHR Recht spruitstuk 22-28 mm
- Stage 6 CNC Halfpoulie
- Stage 6 Olieplug Aluminium
- Stage 6 V-Force 3 Membraam
- Stage 6 Clamp Chroom
- Killswitch
- 2 Meter KVS slang
- MHR 99' krukas waterpomp tandwiel
- Castrol Vertanding Olie
- M-Stuur Chroom
- NGK Race Bougie Slang & Dop
- Balhoofdlagers Onder & Boven
Stage 6 onderdelen
Transparante KVS slangen
M-Stuur, Kill switch en Stage 6 clamp Chroom ( Erg vette clamp vind ik zelf )
Update 21-10-07'
Vrijdagmiddag de V-force, het MHR spruitstukje en Keihin 28mm gemonteerd
En afgelopen zaterdag weer een klein pakketje binnen gekregen met het volgende erin :
En afgelopen zaterdag weer een klein pakketje binnen gekregen met het volgende erin :
- Malossi Denso W34 Bougie
- NTT grill " komt later terug "
- Runner benzine klepje
- Borgring voor waterpomp as
- KVS reservior dop
- Waterpomp snaar
- Olietank klem
- Paar schroeven en kleine dingen maar staan niet op foto
Tandwieltjes & snaar gemonteerd van waterpomp
Waterpomp klaar gemaakt en overbrengingen er " losjes " op gezet
Update 11-11-07'
Gisteren me Malossi E13 en 180cc Radiateur binnengekregen. Radiateurtje ziet er goed uit
E13 en Radiateur
E13 gemonteerd
E13 gemonteerd
Totaalbeeld blokje. Het enigste wat ik nog mis is : Koppeling, koppelingshuis en Uitlaat
Mischien vragen jullie je af hoe het nu met de SR voorkap is. Op dit moment knutsel ik er rustig aan.
Geduld is een schone zaak
Ook geef ik volgende week me remklauwen mee aan Michel "De spuiter". Voor een mooie rode lak erop. Deze week zal ik ook de 180cc radiateur monteren en Kvs slangen voor het "Radiateur - reservior" stukje aanschaffen.
En ik denk dat ik volgende week weer even bij euroscooters langswip voor wat boodschapjes
Update 2-12-07'
Joww Peepzz
Zoals eerder vermeld zou ik langs euroscooters gaan voor de broodnodige onderdelen ..
Deze keer heb ik het volgende meegenomen :
- MHR Deltha Clutch
- MHR Wingbell
- 2x Malossi Blauwe drukveer ( Voor sprinter en me NTT )
- Malossi Paars drukveer ( Voor straatrunner )
- Benzinefilter Rood
- 1 meter benzine slang
- Motoforce benzinekraan
- Tommaselli Snelgas Zwart
- Stage 6 Temp Sensor
- Stage 6 Sproeier Kit Keihin
- Stage 6 Sproeier Kit Dell'orto
Hier het zooitje bij elkaar
MHR Wingbell close-up
Tommaselli Snelgas
Stage 6 Sproeier kitjes
Tommaselli Snelgas gemonteerd op het stuur
Spullen gemonteerd op het blok. Op het kickstartronsel een kompleet sprint blok .. Zelf vind ik het er super netjes uit zien.
Volgende update zal er een nieuw Stage 6 RPM & Temp tellertje aangeschaft zijn en de voorvork zal hopelijk gespoten zijn .. Het idee was eerst om de voorvork te polijsten maar ik heb besloten hiervan af te zien. De grootste rede hiervan is eigenlijk dat polijsten een k*twerk is en een gespoten voorvork is net zo mooi als een gepolijste ..
Vandaar dat ik hem laat spuiten....
MHR Wingbell close-up
Tommaselli Snelgas
Stage 6 Sproeier kitjes
Tommaselli Snelgas gemonteerd op het stuur
Spullen gemonteerd op het blok. Op het kickstartronsel een kompleet sprint blok .. Zelf vind ik het er super netjes uit zien.
Volgende update zal er een nieuw Stage 6 RPM & Temp tellertje aangeschaft zijn en de voorvork zal hopelijk gespoten zijn .. Het idee was eerst om de voorvork te polijsten maar ik heb besloten hiervan af te zien. De grootste rede hiervan is eigenlijk dat polijsten een k*twerk is en een gespoten voorvork is net zo mooi als een gepolijste ..
Vandaar dat ik hem laat spuiten....
Update 27-12-07'
Joww,,
Weer een update. De laatste tijd ben ik erg veel met me sprinter bezig. Momenteel worden er veel spullen gekocht, aangepast, gespoten, gepolijst en gecoat. Mooi dus !..
Vandaag na vd Kruijs gereden met het plan om de MHR Team 06 uitlaat te kopen en nog wat andere spullen. Maar helaas hadden ze die niet op voorraad door problemen met levering. Erg jammer !... Maar toch cker wat leuk spul kunnen halen
- 1 Liter Castrol A747
- Gaskabel
- MHR Deltha Clutch Trekveren Zwart
- Top Preformence Shims
- Stage 6 Remdeksels Chroom 2x
- Stage 6 RPM & Temp teller houder
- Stage 6 RPM & Temp teller
- Verchroomde Kickstart
- Bcd Xtreme voorspatbord
- Carbon look zadelhoes
Alles bij elkaar op de vloer in me sleutel hokje :W
Stage 6 Teller + A747 fles 8)
De kleine maar toch noodzakelijke spullen
En tot slot de verchroomde kickstart op de buddyhoes
Stage 6 Teller + A747 fles 8)
De kleine maar toch noodzakelijke spullen
En tot slot de verchroomde kickstart op de buddyhoes
Ondanks de tegenvaller van de uitlaat ben ik erg blij met de overige spullen. Ik heb trouwens vanavond me zadel bekleed en ik ben er erg trots op want het is erg netjes geworden 8P
Waar ik nog meer mee bezig ben is de carterkap. Daar frees ik eerst wat gaten uit en dan ga ik die polijsten x| ( altijd leuk werk ! ) Maar wat er ook gepolijst word zijn me velgen en een stukje van me voorvork. Me voorvork gaat hopelijk volgende week donderdag na de coater om een schitterend kleurtje te krijgen. Een maatje van mij had zijn frame zo laten coaten en ik was in een oogopslag verkocht. Het is de zelfde lak als Nick z'n oude Glamrox. Gruwlijk dus !.. :~
Als laatste zijn mijn remklauwen en de remhouders op me stuur na de spuiterij om ze daar rood en matt zwart te laten spuiten. Ze worden waarschijnlijk morgen gespoten. ( bedankt Michel ! :* )
Morgen heb ik weer een vrije dag dus ik ga weer aan de gang. Het zal voornamelijk polijsten worden en me blokje helemaal klaar maken zodat hij onder me frame kan 8)
Morgen kunnen jullie weer een update verwachten met foto's van me zadel en onderdelen waar ik morgen mee bezig zal zijn zoals het aansluiten van KVS slangen.
Update 28-12-07'
Deze keer geen grote update maar wel een leuke !..
Vandaag zijn me remklauwen gespoten in de spuiterij. En mijn spuiter heeft ze vanavond ook meegenomen!... Het ziet er erg netjes uit .. Ik ben dus erg tevreden ..
Een foto van het zadel dat ik gisteravond bekleed had
Ook nog een goede foto van BCD spatbord. Erg mooi spatbord vind ik!
De remklauwen die terug zijn van de spuiter :W
Nog een foto. Erg netjes !
Ook nog een goede foto van BCD spatbord. Erg mooi spatbord vind ik!
De remklauwen die terug zijn van de spuiter :W
Nog een foto. Erg netjes !
Update 11-01-08'
Het is eigenlijk maar een kleine update want ik heb eigenlijk niks aan de sprinter gedaan, behalve dat ik wat heb aangeschaft.
Een Hebo Racing 4 uitlaat om te testen
Deze week hadden ze de MHR Team 06 bij vd kruijs wel op voorraad dus gelijk na Oisterwijk geknalt om hem op te halen.
Net uit de doos
Knalijzer in onderdelen
Close up van de demper
In elkaar geschroeft
Knalijzer in onderdelen
Close up van de demper
In elkaar geschroeft
Hij ziet er echt super uit. Ik vind hem toch wel mooier als de HR4, ook al ziet de HR4 er super uit ! ..
Update 27-01-08'
Afgelopen woensdag was ik even langs Nick (Glamrox) gegaan om een set velgjes te gaan halen. De velgen waren eigenlijk voor onder zijn Flamerunner die ooit nog eens opgebouwd zou worden ...
Velgjes :W ( Oude foto van Nick )
Vandaag de velgen even onder het frame gezet. Even kijken of het er een beetje mooi onder stond. Na mijn mening ziet het er echt super netjes uit. De combinatie Fluor oranje met gepolijst aluminium ..
Onder het frame
Vorig weekend ook de kleine KVS slangen aangesloten
Close up van de slang :~
Vorig weekend ook de kleine KVS slangen aangesloten
Close up van de slang :~
Ik vind het er allemaal erg netjes uit zien. Alleen moet de voorvork gecoat worden. Die ga ik waarschijnlijk volgende week woensdag wegbrengen.
Update 10-02-08'
Een grote en erg leuke update :W. Afgelopen week had ik carnavals vakantie en naast een hoop gefeest en gezuip heb ik ook een aantal uurtjes in de garage doorgemaakt.
De voorvork zou eigenlijk gecoat worden in een Flake jasje maar dat ging helaas niet door. Toen heb ik hem zilver laten spuiten .. Ook erg netjes en past er denk ik beter bij het frame als zwart.
Voorvork met gepolijsten ringen
Langzamerhand ook het stuur erop gezet
Langzamerhand ook het stuur erop gezet
Donderdag avond maar eens het blok van het bureau af gepakt en onder het frame gezet +pippi+
Achterwieltje erop :7
Als laatste het voorwiel en de MHR Team 06 pijp eronder geschroeft :love:
En vandaag op de zonnige zondag de grote KVS slangen gemonteerd. Hier wat foto's van het totaal pakket tot nu toe :W
Nogmaals de voorvork en het voorwiel
Het MHR blokje *D
Me schoonbroer "Spuiter" :+ controleerd het spuitwerk
Ik wil volgende week weer even na Vd kruijs om een aantal onderdelen te halen zodat ik de remblokjes in elkaar kan zetten. Ook bestel ik volgende week de nodige orginele onderdelen op easyparts.
Update 14-02-08
Weer een update .. Deze keer niet zo grote maar wel een leuke 8).. Maandag avond op me gemak de rest van de MHR EPROM onsteking aangesloten.
Twee picca's daarvan
Ook ben ik dinsdag middag in de straalende zon naar Oisterwijk geknalt met de bedoeling wat leuk spul op te halen en dan voornamelijk voor het remsysteem
- Monsterdisc 280mm Edelstaal ( Gruwlijk )
- Gafler Racing Remblokken voor de Achterrem
- Gafler Racing Remblokken voor de Voorrem
- SSP Remhandles Chroom CNC
- STR8 Ophoogblok 65mm
Monsterdisc :~
In de loop van de volgende week ga ik de onderdelen erop zetten. Ook de versgelakte remklauwen ga ik in elkaar zetten en monteren. Maar momenteel ben ik druk bezig met school en dat is belangrijker, dus het klaar maken van de runner zal nog even moeten wachten..
Update 18-02-08
De vrije uurtjes in het weekend heb ik doorgebracht in de garage om wat aan de runner te sleutelen. Ik heb zoal de Monsterdisc, remklauwen en het ophoogblokje eronder geschroefd.
Donderdag de remklauwen in elkaar geschroefd. Verssss 8)
Vrijdag de Stage 6 schijf eronder geknalt en zondag de remklauwen erop gezet :W..
Monsterdisc & Verse remklauw
Achterremklauw
En voor de lievhebbers nog wat Picca's van gehele Runner :*
Vrijdag de Stage 6 schijf eronder geknalt en zondag de remklauwen erop gezet :W..
Monsterdisc & Verse remklauw
Achterremklauw
En voor de lievhebbers nog wat Picca's van gehele Runner :*
Op de foto's heb ik ook het ophoogblokje eronder gezet maar ik heb het idee dat hij nu iets te hoog is. Ik ga eerdaags het ophoogblokje van me straatrunner onder me sprinter zetten en kijken of het beter staat. Momenteel is hij echt iets te hoog ..
Wat er nog moet gebeuren om te kunnen vlammen ?
"Een hoop"
- Remhouders klaar maken en monteren
- Remslangen monteren
- Remsysteem ontluchten
- Benzineslang aansluiten
- Gaskabel monteren
- Killswitch aansluiten
- BCD spatbord monteren
- Hoogte juist krijgen
- Stuur afstellen
- Carterkap frezen en polijsten
- Koelvloeistof vullen en ontluchten
- Stage 6 RPM en Temp teller monteren en aansluiten
- Carterkap monteren
En tot slot mischien nog een Fournales veer aanschaffen want de veer die er nu op zit kan "Echt" niet x|
Update 25-02-08
Zoals ik hierboven vermeld had zou ik een Fournales aanschaffen en dat heb ik dan natuurlijk ook gedaan. Ik kreeg zaterdag het pakketje van Euroscooters.nl en daarbij zat ook nog een Paddock en een maatbekertje van Stage 6.
Paddock en Maatbeker
Fournales ..:W
Update 04-03-08
Ha Peepz
Ik heb de afgelopen dagen weer een beetje aan de sprinter gewerkt. Vooral kleine dingetjes zijn nu klaar.
Wat is er de afgelopen dagen gedaan :
- Benzineslang aansluiten
- Gaskabel monteren
- Fournales monteren
- BCD spatbord monteren
- Hoogte juist krijgen
- Stuur afstellen
- Koelvloeistof vullen
- Stage 6 RPM en Temp teller monteren
- Paddock gemonteerd
Ik moet nog wel een paar dingen doen voordat ik hem aantrap. Bijvoorbeeld moet ik de killswitch, de Stage 6 nog aansluiten en natuurlijk de remslangen aansluiten.
Zondag had ik de Fournales gemonteerd :~
Paddock erop geknalt *D
BCD Spatbordje erop
Benzine slang aangesloten met de benzinefilter en de benzine.
Vers blokje + Vers Fournales :*
Totaalbeeld .. Erg vet vind ik de Blauwe KVS die Martijn voor mij heeft gehaald :*
Paddock erop geknalt *D
BCD Spatbordje erop
Benzine slang aangesloten met de benzinefilter en de benzine.
Vers blokje + Vers Fournales :*
Totaalbeeld .. Erg vet vind ik de Blauwe KVS die Martijn voor mij heeft gehaald :*
Hopelijk eind deze week is er weer een update. Waar ik dan de laatste dingen afwerk. Wanneer ik hem een beetje heb afgesteld, zal ik verder met de kappen gaan. Daar ligt nu denk ik wel 1cm stof op
Ook zal ik op zoek gaan na de definitieve lak die erop komt en nog ideeen op doen voor de kappen...
Update 24-03-08'
Weer een lange tijd geleden maar de Runner loopt Hij starte gelijk, er lekte niks, alle tellers werken en de kill-switch werkte na behoren. Top dus !
Ik had eigenlijk wel verwacht dat er wat dingetjes waren die niet goed zaten zoals KVS slangen. Maar geen druppel raakte de grond <]...
De laatste dagen heb ik vooral aan de remmen gewerkt. De onderdelen gemonteerd en olie gevuld en ontlucht. Ze werken nu prima.
Hier de remhouders-reservior
De dag voordat ik hem aanslingerde stond hij er zo bij
De dag voordat ik hem aanslingerde stond hij er zo bij
Hier zijn een aantal filmpjes van de Runner. Ik heb helaas niet gereden vanwege het erg slechte weer. Ik had geen zin om met zulk weer te gaan rijden want dan werd gelijk alles weer vies. En ik heb nou net alles lekker vers gekocht dus dat zou jammer wezen 8P...
Maar ik hoop dit weekeinde het eerste ritje te maken :W
De filmpjes :
[ame=http://nl.youtube.com/watch?v=drRQpYKdzh8]Warm draaien MHR Speed 7t #1[/ame]
[ame=http://nl.youtube.com/watch?v=hrMBo9G0ZeY]Warm draaien MHR Speed 7t #2[/ame]
[ame=http://nl.youtube.com/watch?v=GigpHLYJ60g]Warm draaien MHR Speed 7t #3[/ame]
[ame=http://nl.youtube.com/watch?v=ewKus_IMHAc]Warm draaien MHR Speed 7t #4[/ame]
[ame=http://nl.youtube.com/watch?v=drRQpYKdzh8]Warm draaien MHR Speed 7t #1[/ame]
[ame=http://nl.youtube.com/watch?v=hrMBo9G0ZeY]Warm draaien MHR Speed 7t #2[/ame]
[ame=http://nl.youtube.com/watch?v=GigpHLYJ60g]Warm draaien MHR Speed 7t #3[/ame]
[ame=http://nl.youtube.com/watch?v=ewKus_IMHAc]Warm draaien MHR Speed 7t #4[/ame]
Upload 30-03-08'
Ja ja, na lang sleutelen is het dan zo ver. Vandaag heel de dag gewacht totdat het asfalt eindelijk eens droog was. En toen rond 6 uur de sprinter uit de schuur gehaald en als eerst even door de straat gereden. Alles draaide goed en nergens een probleem te bekennen. Toen toch maar na het industrieterrein gelopen om daar echt te gaan knallen want in mijn straat had ik nogal wat toeschouwers die naar buiten kwamen of voor het glas stonden met de gedachten.. Wat is dat nou weer... :? en met een gezicht van.. ik woon hier voor me rust ..
Eenmaal bij het industrie aangekomen wat sprintjes getrokken
De filmpjes 8)
[ame=http://nl.youtube.com/watch?v=yeoTws0d-1U]Sprint Filmpje #1[/ame]
[ame=http://nl.youtube.com/watch?v=JdLiIMXzfAA]Sprint Filmpje #2[/ame]
Nog wat foto's geschoten :W
[ame=http://nl.youtube.com/watch?v=yeoTws0d-1U]Sprint Filmpje #1[/ame]
[ame=http://nl.youtube.com/watch?v=JdLiIMXzfAA]Sprint Filmpje #2[/ame]
Nog wat foto's geschoten :W
Update 13-04-08
Ik ben net een uur terug van Martijn, en we hadden ons vandaag flink vermaakt We gingen gelijk knallen en hadden wel wat kleine tegenslagen zoals de luchtschroef kwijtraken maar dat mocht de pret niet drukken.
Eenmaal terug hadden we de tijd genomen om wat foto's te scoren. En de foto's zijn echt gruwlijk geworden .
Een paar dagen geleden nog een mooi overloop-reservior gemaakt. Niet bepaald orgineel maar wel erg mooi vind ik.
Over het algemeen heb ik de laatste tijd niks meer aan de sprinter gedaan in verband met school. Ik heb mischien vóór vandaag pas 4 á 5 keer erop gereden maar ik merk wel dat hij nog wel flink moet worden afgesteld.
Volgend weekend ga ik naar een Meeting hier in de buurt samen met Martijn. Ten slotte hoop ik deze week nog een nieuwe carterkap scoren want die er nu op zit is niet bepaald " Hot "
Upload 25-04-08'
Een update met veel foto's !.. De foto's zijn afgelopen zondag en de zondag daarvoor toen ik met Martijn ging knallen... Afgelopen zondag zijn Martijn, Erwin en ik na een meeting geweest hier in de buurt. Helaas was het een illegale meeting maar we hebben geen problemen gehad met politie of iets dergelijks. Martijn en ik hebben genoeg kunnen rijden en het weer zat ook erg mee !!.. :W
Hier wat foto's die gemaakt zijn bij Martijn door de gruwlijke camera van z'n pa. Helaas door het verkleine is kwaliteit wat terug gelopen.
Mooie detail foto's
Samen met de Knal-Jog van Martijn :*
Foto's van de meeting
Beide goed vastgeknoopt :W ..
Even eraf gegooit
Verderrest allemaal foto's van die dag !
Ik heb nu 2 weken vakantie en daarin gaan Martijn en ik hopelijk een bezoekje brengen aan Vd Kruijs om onze fietsen even op de bank zetten en kijken wat voor prestaties ze leveren. Ook gaan we beiden aan de slag met onze kappen. Ik ga ideeën op doen voor de achterkap en verder met de voorkap.
Update 04-05-08
Ik heb in de 1e week van de vakantie wat geknutselt aan de voorkap. Wat polyster matjes aangebracht en eergisteren geprobeerd de voorkap op de scooter te monteren.
Ik dacht van te voren al dat het monteren van deze kap een nachtmerrie zou worden maar het viel echt vies tegen. x| Ik heb alles van het stuur moeten halen, het zadel moest eraf en het stuur zelf moest er ook nog af. Na dat gedaan te hebben, heb ik met hulp van iemand de kap erop gezet.
Je moet wel iets over hebben voor kunst O-)
Na alles weer terug gemonteerd te hebben kwam het er zo uit te zien. De kap is nu nogal ik "Beun" status .
Alvast een idee hoe het eruit komt te zien :X
Toch ben ik wat problemen tegen gekomen zoals, dat de Kvs slang van het reservior tussen de kap en het reservior klem zit en daardoor de kap niet echt lekker zit. Ook heb ik het gat waar het stuur door heen moet, moeten vergroten.
Komende dagen ga ik het probleem met de kvs slang op proberen te lossen en verder met het afwerken van de voorkap.
Aan de afstelling van de runner heb ik de afgelopen dagen niks gedaan. Maar dat doe ik na mijn Examen.
Update 18-07-08'
Zo, na een lange afwezigheid weer een update. Het waren 3 maanden waar ik druk met andere dingen bezig was en daarom heb ik zelf ook al 3 maanden niet meer op me runner gereden, gelukkig was Martijn zo lief om me even op zijn Jog te laten knallen. Maar toch zijn er wat dingen gebeurd. Het eerste is dan ook dat ik de Runner aan het verlichten ben. Met de nodige onderdelen en ideeen wil ik dit bereiken. Daarom heb ik een EPC stuur, Aerox KVS tankje en 1 Liter Kart tankje gekocht. Het idee met het verlichten is wel dat ik het uiterlijk niet veranderd. Ik kan wel heel me kappen erop aan passen maar toch hou ik meer van een mooie show scooter en zal ik het gewicht op de koop moeten nemen.
Ten tweede is gisteren mijn voorvork na het bedrijf van me pa vertrokken, om gelast te laten worden omdat ik hem 4 cm verlaagd heb.
Om er ook een beetje meer power in te krijgen heb ik een JS inlaat aangeschaft. En ook om me blok schoon te houden een JS flens aangeschaft.
De JS spullen
De Aerox kvs tank en Kart tankje
EPC stuur
Ook ben ik begonnen aan de achterkap. Hier alvast een voorproefje ervan. Zoals je kunt zien zal een Aerox voorkap dienen voor underseat.
Update 27-07-08'
Paar uur geleden terug gekomen uit Hengelo waar ik na de SBO sprints was gegaan (zonder scoot). Erg gezellig gehad !. :W. En dan kom je thuis en heb je gelijk zin om even te knallen.. . Dus om vandaag te knallen is eind deze week me voorvork gelast en in elkaar gezet. De voorvork is 40mm verlaagd en het eindresultaat is super na mijn mening. De runner staat veel beter op zijn wielen en in combinatie met het epc stuur ziet het complete pakket er echt mooi uit ..
De scooter op dit moment
De voorvork :W.. De onderpoten moeten wel opnieuw gespoten worden.
Update 15-08-08'
Afgelopen weken niet erg veel gedaan vanwege veel vakantie vieren en werken.. :+
Toch heb ik begin deze week wat leuk spul gekocht bij Euroscooters.nl en die zijn vandaag binnengekomen :W
Een hele doos vol met Malossi spullen!.. Woaaaattt
Nee helaas niet maar toch kwam er leuk spul uit de doos. Erg snelle en een volledige zending zoals gewoonlijk van Euroscooters ! Top dus :*
- Malossi v-snaar Kevlar
- Stage 6 Paddock
- Stage 6 powertester boutjes
- Malossi Primaire vertanding
- Hebo handvatten voor op me Epc stuur
Stage 6 paddock leek me na de mening te horen van Martijn een goede vervanger voor het Euroscooters paddock. Dit omdat me oude paddock nogal instabiel stond en bij deze niet.
En om mijn uitlaat beter onder me runner te hangen heb ik een NRG subframe aangeschaft.
Samen met MHR vertanding
Tot slot moest ik nog testen of ik het blokkenbouwen nog onder de knie had
Ja Dus ! :W...
Tot slot moest ik nog testen of ik het blokkenbouwen nog onder de knie had
Ja Dus ! :W...
Update 29-09-08'
Na een hele drukke periode op me nieuwe school, heb ik nu wat meer tijd & zin gekregen om weer verder te gaan met me Runner. Ik was eigenlijk van plan om SBO 09' te starten met een standaard MHR speed cilinder
( +/- 20-21 PK ) maar toch heb ik er voor gekozen om de cilinder op te laten poetsen. Dit zal hoogstwaarschijnlijk ook bij HJ tuning gebeuren. Omdat het gewicht van de runner gewoon tegen zit, zal ik er toch ook aan moeten geloven.
Ook was het plan om heel wat kilo's van het frame en diverse onderdelen te plukken maar dit gebeurd later want ik wil liever eerst een goed uit ziende scooter met een top draaiend motorblok hebben. Een goed lopend blok is de basis om goede tijden te rijden op SBO.
Toch haal ik wel een stuk van het frame achter eraf in verband met de montage van de kappen. Ook de fluor frame lak gaat er ook af omdat ik niet tevreden bent over de kwaliteit. Poedercoaten is vele male sterker en dus ook veel praktischer. Het frame zal waarschijnlijk Bordeaux rood met flakes worden gecoat omdat een fluor kleur niet gecoat kan worden.
Helaas heb ik de afgelopen tijd niks aan de kappen gedaan, maar daar zal ook binnenkort meer schot in komen want de kappen moeten voor SBO 09' kompleet en gespoten zijn.
Vorige week zaterdag na Martijn geweest om een dagje te knallen en wat af te stellen. Ook om te kijken hoe de runner er met de verlaagde voorvork eruit zag met kappen heb ik de kappen van me straatrunner op de sprinter gezet. Erg mooi vond ik zelf ..
Picca's van die zaterdag.
MHR knalijzer ( Erg mooie foto, met dank aan Martijn )
Tot slot hadden Martijn en ik de Stage 6 powertester op mijn runner gezet. Erg leuk tellertje ! Alleen moet ik hem nog wel uit testen maar dat zal snel gebeuren!
Gemonteerd
Eenmaal weer thuis aangekomen
Eenmaal weer thuis aangekomen
Er zal deze week contact worden gezocht met Strabeko (Coater) en HJ tuning om de nieuwe plannen te verwekelijken.
Update 08-10-08'
De plannen zijn veranderd.. !!
Na veel ge-brainstormt te hebben word de cilinder niet getuned, maar de runner gaat wel op een dieet Het doel is dus om met een " Runner " met een standaard MHR speed cilinder een tijd neer te zetten onder de 8 (liefst 7.8 )...
Naast de tijd die ik besteed aan school in de kerstvakantie zal ik ook tijd besteden aan de kappen en aan het frame, om die zo licht en vooral zo veilig mogelijk te houden.
De hoofdgedachte van dit project is : Om zo licht mogelijk met een runner te kunnen rijden zonder dat het uiterlijk er onder lijd.
Veel van jullie zullen denken : Waarom zaag je de runner aan stukken terwijl een zip vele malen lichter is. Maar dat is nou net het unieke vind ik want bij de start zul je niet zo vaak een runner tegenkomen als een zip :+
Onderdelen zoals mijn velgen wil ik niet vervangen of afdraaien want ik heb er flink wat voor neergelegd en vind ze er super onder staan.
Ook de carterkap blijft onaangepast want ik ben niet zo'n fan van freeswerk in een Pia carterkap
Er zijn ook een aantal onderdelen binnen gekomen, waaronder een Runner 50cc KVS systeem en een erg nette carterkap want de carterkap die op de runner zat had ik geleend van een maatje van mij. De carterkap zal verchroomd worden.
Nu ik een 50cc radje heb kan ik een nieuw kvs systeem maken die in mijn buddy plaats gaan vinden. Hier later meer foto's van
De spullen
Ook ben ik met het strak zetten van de voorkap bezig. Hier een foto van de kap een aantal weken terug in de plamuur
Deze kap weegt echt enorm veel ( +/- 3-4 KG 8P ) en daarom zal ik er een polyesterkap van laten maken om zo de kiloowtjes te besparen. Dit geld ook voor de rest van de kappen. Hier later meer over...
Update 08-12-08'
Zowwww,, +pippi+ weer eens een update. Er is veel gebeurd tussen nu en de laatste update. Alles op een rijtje,
- De voorkap is 90 % strak gezet en mijn schoonbroer maakt hem verder af..
- Het achterstuk van het frame is eraf gezaagd ( - 1.5 Kg )
- De aangeschafte MHR vertanding 14 - 39 is geperst en gemonteerd
- Buddybak is volledig kaal gestript ( - 800 Gram )
- De 2 liter olietank is vervangen door 1 liter karttankje
- Het originele kvs-reservoir is vervangen door een kvs tankje van een aerox
- 50cc runner radiateur is gemonteerd onder het zadel
- Tot slot heb ik me ingeschreven voor SBO 2009 samen met Martijn :W
Afgelopen weken bezig geweest om het werk aan de achterkap op te pakken. Nu ben ik bezig met de underseat die gemaakt is van een aerox-voorkap. De aeroxkap zit er momenteel al vast in en daarna zal de achterkap een paar kleine aanpassingen krijgen omdat ik nog niet echt tevreden was over de vorm. Na mijn mening vind ik de achterkap erg uniek ondanks de aeroxkap als underseat.
Achterkap
Toen toch besloten om er voor te zorgen dat de runner wat lichter wordt. En ben toen begonnen bij de buddybak. De buddy bak weegt standaard ( met uitgezaagde onderkant ) 1390 Gram en woog na wat aanpassingen 585 Gram. Groot verschil dus !
Buddybak van de scooter gehaald en begonnen met een ontwerp hoe de buddybak zal worden
Van te voren gewogen, 1390 Gram
Van te voren gewogen, 1390 Gram
Na de zaag erin gezet te hebben is er dit uit gekomen. Hier alweer gemonteerd op de scooter. Tevens zie je hier ook de plek waar het 50cc radje komt te zitten
Na zelf erg veel commentaar te hebben geleverd over de standaard vertanding is de MHR 14 - 39 bij vd kruijs geperst en daarna gemonteerd
Hier, net terug van Vd kruijs
De aangeschafte 1 Liter tank en Aeroxx kvs tankje zijn beide gemonteerd op de dwarsbalk van het frame. De 1 Liter tank is gemonteerd door draad in de dwarsbalk te tappen en daar dan een draadeind in te draaien. De KVS tank is gemonteerd door middel van een aluminium strip. Het gewicht verschil heb ik nog niet kunnen meten.
Beide gemonteerd
Totaalbeeld na de aanpassingen.
Het gemonteerde 1 Liter tankje
Nog een totaalbeeld van de scooter maar nu ook met de nieuwe radiateur "los" erop.
2e maal,
Hier is het radje gemonteerd met een aluminium strip en de slangen zijn ook aangebracht
Nogmaals,
Tot slot heb ik me ingeschreven voor SBO 2009 samen met Martijn. Ik wou eigenlijk vorig jaar al mee doen maar in verband met geen eigen rijbewijs, blijf je afhankelijk van je geliefde ouders 8P en daarom besloten om niet mee te doen. Volgend jaar zal dat niet meer het probleem zijn omdat ik nu wel in het bezit ben van het roze pasje ..
Inschrijfformulieren +ralf+
Update 19-01-2009
Alweer een drukke periode maar toch zijn de kappen flink opgeschoten. Ik heb een aantal weken geleden contact opgenomen met Remie (CMP) om van de kappen 100% polyester kappen te maken dit in verband met het gewicht van de scooter.De kappen zullen over 2 weken richting hem gaan om de deadline van 17 April (1e SBO meeting ) te kunnen halen.
Om de kappen klaar te maken voor Remie zijn er aantal avondjes/nachtjes in de garage door gebracht. Soms ook wanneer het -10 was ... Als je wat wil moet je er wat voor over hebben zegt moeders. . De kappen zijn bijna zover om in de Poly gespoten te worden. Waarna ze uitgeblokt worden en in de speciale lak gespoten worden voor het maken van de Mal. Dit zal in de komende 2 weken gebeuren.
Hier dan de eerste foto's van alle kappen gemonteerd op de runnert !..
Helaas wel wat wazig maar er wanneer ze gespoten zijn zullen er meer foto's volgen.
Er zullen nog aanpassingen komen aan de beenwarmer kapjes. Ook zullen er SR achterlichten op komen. Deze heb ik al een hele tijd geleden aangeschaft.
Achterkap bestaat uit : SR achterlicht ophanging, standaard runner kappen, Aerox voorkap en NRG grill.
Tot slot ligt de aandacht vooral op het afwerken van de kappen. Ook ben ik uit de kleur. Het ontwerp is nog niet geheel duidelijk maar wel de kleuren die gebruikt worden.
Snel weer een updateje over het afwerken van de kappen en duidelijke foto's .. Doedellschh ..
Update 21-01-09'
Ik had betere foto's van de kappen beloofd. Hier zijn dan de eerste foto's van de complete runner met kappen :W Er moeten nog kleine dingen aangepast worden voordat hij in de poly gespoten kan worden. Zoals afwerking aan de achterkap, afwerking aan de zijkap en de uitlijning van de kappen.
Ook zullen de SR lichten iets verkleinen omdat ik nog niet zo tevreden ben over de lampen in combinatie met de achterkap.
Hier een paar close-ups
Achterkap : NRG grill & SR lichten
Zijkappen aan elkaar gemaakt. Erg mooi geworden, vind ik zelf ..
De voorkap, waar voorheen de KVS tankdop zat en het contactslot.
Voorkant
Achterkant
Diverse foto's
Zijkappen aan elkaar gemaakt. Erg mooi geworden, vind ik zelf ..
De voorkap, waar voorheen de KVS tankdop zat en het contactslot.
Voorkant
Achterkant
Diverse foto's
Update 10-02-09'
Het is nu ongeveer een dikke week geleden dat ik de kappen heb afgegeven bij Remie. Hij gaat van de loodzware kappen 100% polyesterkappen maken. De kappen zijn hiervoor eerst in Poly gespoten en daarna uitgeblokt om zo tot een perfect strakke ondergrond te komen. Hier zijn een aantal foto's ervan :W
Achterkap (zo glad als babybilletjes )
De voorkap die zo strak als de nete is geworden ( Mede dankzij me schoonbroer Michel :* )
Zijkant van de voorkap, ook lekker gladjesss..
Tot slot een foto van het linkerzijkapje. Kapjes zijn eigenlijk heel erg simpel maar ik vind ze toch erg netjes geworden.
Helaas is na het uitblokken van de kappen, het spuiten van de aflak niet bepaald probleemloos gegaan. Erg jammer vind ik zelf maar zulke dingen blijf je houden bij een project en ook wanneer je een deadline hebt die al snel nadert. Het probleem kan ik later nog verhelpen dus van grote invloed is het niet. Wel is het jammer dat er 1 dag extra werk aan is. De kappen verwacht ik ongeveer eind maart terug van Remie. Dit geeft hopelijk genoeg tijd om de kappen in kleur te kunnen spuiten.
Over de kleur gesproken. De kleurencombo is defenitief bekend maar het ontwerp van het spuitwerk moet ik me eigen nog even over buigen. Momenteel zijn we bezig met het uitzoeken van de juiste lak. Maar ik weet zeker dat het veel hoofde zal laten draaien ! ..
Wanneer zal de complete runner onthult worden ?
Het antwoordt op deze vraag is : op SBO Speed en Gein. Dit vind plaats op 24-25-26 april op circuitpark Zandvoort. Waarschijnlijk zijn Martijn en ik alleen 25 en 26 april aanwezig of wellicht alleen maar de 26e.
Na al het gebrabbel over de kappen is het tijd voor de plannen betreft het frame. De runner staat nu nog volledig in elkaar. Komende donderdag zal ik hem volledig strippen om zo aan het frame te kunnen beginnen. Wanneer het frame volledig is aangepast gaat hij naar de poedercoater om een verse coatlaag te krijgen. De kleur wordt candy red met flakes . Wanneer het frame terug is kan ik alles weer netjes opbouwen voor SBO Speed en Gein.
Deze week komt er nog een update over het strippen en wellicht het aanpassen van het frame.
Update 19-02-09'
Afgelopen week weer veel gebeund aan het frame. Daarvoor moest eerst het frame uit elkaar. Hier een aantal foto's van de demontage.
Al veel onderdelen eraf gehaald
Kompleet kaal frame
Nadat alles van de runner was gestript kon ik aan de aanpassing van het frame beginnen. Alle aanpassingen zijn gemaakt om zoveel mogelijk gewicht te besparen.
Ik begon met een frame van 14.0 Kg. Dit was nog met het achter stuk eraan. Zonder achterstuk woog hij nog 12.7 kg.
Om nog meer gewicht van het frame af te krijgen zijn de onnodige ophangingspunten verwijderd of aangepast. Ook is er aan het eind van de tussenbalk (Voor de radiateur) ruimte gemaakt voor de luchttoevoer. Dit alles bracht het gewicht tot 8.9 Kg. Samen met het subframe kom ik op 10kg totaal. (voorheen 15.2 kg). In totaal dus 5.2 kg bespaard.
8.9 kg wegend frame & klaar om te coaten
Zo moet het ongeveer worden.
Close-up van het frame
Zo moet het ongeveer worden.
Close-up van het frame
Tot slot had ik deze week een belletje gekregen van Remie en hij melde dat ik dit weekend de kappen kon komen ophalen. Veel vroeger als ik had verwacht dus ben er enorm blij mee. Ook vertelde Remie dat de kappenset 4500 Gram woog. Vergeleken met originele kappen is dat een groot verschil. Perfect !..
Voordat ik zaterdag de kappen ga ophalen, ga ik eerst het frame afdroppen bij Strabeco om een mooi coatjasje erover te laten bakken. Ook komt maandag een maatje van me langs om ontwerpen voor de stickers te maken. De runner zal niet volgeplakt worden maar op een aantal plekken zullen kleine stickers geplakt worden.
Update 26-02-09'
Pfoe pfoeww...
Net een gezellige carnaval achter de rug waar ook naast het feesten wat tijd was voor de runnert :+. Het Frame is naar Strabeko (Coater) weggebracht en ik heb samen met de coater de kleur uitgekozen. En nu maar hopen dat het frame er gelikt uit komt te zien ..
Ook ben ik afgelopen zaterdag de kappen op weze halen bij Remie. Het eerste wat mij opviel, was het gewicht van de kappen. Wat een verschil!:W.. Het exacte gewichtsverschil weet ik momenteel nog niet. De kappen zullen nog wel netjes afgewerkt moeten worden voordat er een likje verf op komt. Vandaag ben ik daarmee begonnen aan de voorkap.
Overzicht van de kappen ( Wit : Modellen / Zwart : Poly Kappen )
De al gedeeltelijk geschuurde voorkap.
Alleen moet de laatste hand nog gelegd worden aan de grill.
Tot slot heb ik de ronde juweeltjes opgepoetst. Bling ** :W
Voorvelgjahh
De al gedeeltelijk geschuurde voorkap.
Alleen moet de laatste hand nog gelegd worden aan de grill.
Tot slot heb ik de ronde juweeltjes opgepoetst. Bling ** :W
Voorvelgjahh
Doelen SBO 09'
- Aan de start staan bij SBO 09, Scooter70
- 1e SBO meeting met een volledige scooter aanwezig zijn
- Veel lol trappen !
- 20.5 PK of meer met het blokje scoren
- Onder de 8 sec rijden met een Runner
- Gewicht rijklaar onder 70 KG
- Enkele customshows bezoeken met scooter
- Scootin
Momenteel mee bezig :
- Schoonmaken van onderdelen
- Voorvork poten laten spuiten.
- Verschillende gewichtsverminderingen toepassen.
- Carterkap vervangen door originele
Tot de volgende update :henko:
Last edited: