Steef's custom sprint Runner

Update 27-04-09'


SBO Sprint #1 Zandvoort

Zoals iedereen al weet was de eerste SBO sprint van het seizoen niet zo'n succes als verwacht. Voornamelijk is de slechte organisatie van Speed & Gein daaraan te danken maar voor ons (Martijn en ik) was het vooral de regen die het meeste tot last was. Dit kwam omdat wij alleen zondag zijn geweest.


Een verslagje van de dag :)

Gisteren zou het dan eindelijk gebeuren, de eerste meters op SBO :D. Dus zijn we om 5:10 vertrokken uit het nog slappende Gilze, richting zandvoort! Alles goed vastgeknoopt en ingepakt en klaar om te gaan.

Na ongeveer een kleine twee uur gereden te hebben, plus een eet pauze voor de dames :*, waren we dan om 7:30 stipt bij het Circuit Park Zandvoort zoals geplant. Het eerste wat al op viel was de afwezigheid van de "ingangscontrole" die aanwezig zou zijn. Daardoor kreeg je al een indruk over de gang van zaken bij Speed & Gein. Dit kwam mede ook door de berichten dat het een chaos zou zijn.

Aangekomen op het Circuit

9hhzlw.jpg


Eenmaal op het terrein informatie gevragen bij de SBO stand om ons nog maagdelijke fietsen ergens te kunnen parkeren. Gelukkig kon dit op het beton gebied dichtbij de SBO stand. Later kwamen de knuppels met hun Dodge RAM's en ouwe roestende en olie/benzine lekkende mussle cars (sorry ik ben er geen fan van :D) aan zetten en parkeerde hun "tanks" vlak langs ons en begonnen allemaal te brullen over kleine dingen. Zo gedragen kleine kinderen zich maar een man van 30-40 jr ?... Achja


Ons plekkie met de twee fietsen

2db9ouo.jpg


Nadat alles stond zijn we gelijk weze inschrijven en daarbij ook een hesje en een mileumat gescoord. Daarna volgde de technische keuring die volgens mij afgenomen werd door Wieger ?:D . Hier kwam ik foutloos doorheen, dat gelde ook voor Martijn. Helemaal top! Na de keuring had ik de runner gewogen. Hij bleek 67.5 Kg te wegen. Dus het doel om de runner onder de 70kg te krijgen is gelukt!


658qiw.jpg


Hierna gelijk onze pakkies aangetrokken en richting de baan "gelopen" terwijl er van alles rond rijdt (weer zoiets...). Bij de baan aangekomen en toen het slechte nieuws ontvangen dat de sprint niet doorging. Later werd ook duidelijk dat er helemaal niet gesprint werd op zondag ivm met organisatie Speed & Gein ? (was niet bij de mededeling). Toen maar met de meiden(Martijn, Rick en Erwin:*) over het terrein gewandeld en daar toch wel leuke dingen kunnen aanschouwen.

Rond de middag zijn we weer richting Brabant gereden waar de zon begon te schijnen. Dus om toch wat benzine te verbranden en rubber op te roken zijn Martijn, ik, Roel en Marius nog even in Rijen weze knallen :)

Feuteuuss ervan


The girls on wheels :*

20kpu8x.jpg



Martijn

esp4k3.jpg



v44954.jpg



Sprint Steef & Martijn

2rndf6v.jpg



Blijft lastig met zo'n stuur en voorvork

ipqmbb.jpg



Steef

2d6kxfq.jpg


Tot conclusie was het echt een leuke dag! Heel gezellig, veel gelachen, en heel veel leuke reacties gehad. Maar het zou zeker top zijn als het droog was geweest maar je kan niet alles hebben, zoals moeders zegt ;)

Ik wil Erwin en Rick hartelijk bedanken voor de foto's en de hulp!... Er zal weinig veranderen aan het uiterlijk van de runner, maar motorisch zal hij onder handen genomen worden. Hopelijk komt het hok nog op de bank voor SBO Sprint #2 Sluiskil :)...


Ten einde nog drie foto's van de runner toen hij net in elkaar stond. Ongeveer 2-3 weken geleden

e0mqkj.jpg



28sy145.jpg



2jaj48m.jpg


Tot snel!
 
Last edited:
In het echt idd een heel strak ding, vind wel de achterkant een heel stuk vetter dan de voorkant, de neus lijkt toch wat 'plat' door de SR front, denk dat het met de normale Runner front wel wat meer volume had gehad aan de voorkant, maar ondanks dat erg strak ding :)
 
Bedankt voor de toffe reacties :*

@ Izimo : Mijn voorkap is juist veel boller als die van een standaard runner. Een sr voorkap is orgineel al heel erg bol en die van een runner juist niet :).. Maar thanks voor je reactie! Zie je in sluiscchhhhkil :)
 
Ben het wel met Izi eens. Doordat die sr voorkap langer doorloopt naar onder lijkt de neus wat platter. Daarom zei ik al dat een glas erin beter zou zijn, dan past de voorkant beter bij de achterkant.

Verder ziet dit ding er natuurlijk verschrikkelijk netjes uit, tot in de puntjes verzorgd.
 
ik vind hem gewoon hartstikke vet zo! had in het begin ook dat die een beedje plat leek(de voorkap) alleen valt dit allemaal best wel mee als ik zo de andere fotos bekijk!
 
Iedere keer kom ik je tegen op het station, en dan vertel je mij niet eens dat je kapjes klaar zijn :O

een schande!
Nu wil ik binnenkort komen kijken boy
 
Update 28-05-09


Zozo, weer een update en deze keer met vele foto's. Vooral van de SBO sprint in Sluiskil.

Maar voordat de runner werd verhuisd naar Sluiskil is het blokje eerst naar Vasco gegaan om afgesteld te worden. Dit is al een aantal weekjes geleden. De runner kwam binnen met 16.6 pk. Beetje tegenvallend uiteraard maar dit kwam ook voornamelijk door de Stage 6 halfpoulie die door de coating veel slip veroorzaakte en door een Polini halfpoulie te monteren scheelde dit 0.7 pk. Nadat Vas verder gegaan was kwam de uiteindelijk score op 20.2pk.

Enigzins een beetje tegenvallend maar zoiets kan je verwachten met een std speed. Ook omdat het een lang blok is is er nog steeds slip op de overbrengingen dus zal ik binnenkort Evo poulies halen en een nieuwe Polini snaar om dit te verminderen. Ook heb ik gisteren een JS70 uitlaat aangeschaft om wat meer vermogen te krijgen.

Ook heb ik er over na zitten om de cilinder te laten tunen. Dit laat ik hoogst waarschijnlijk na SBO sprint Hengelo doen om eerst te kijken hoe de runner het doet met een andere uitlaat en overbrengingen. Ik ben benieuwd :)...


SBO sprint #2 Sluiskil


Deze keer iets later uit bed kunnen komen als met SBO Zandvoort. Maar sochtendsvroeg alles ingepakt en vastgeknoopt en klaar om te gaan. De zon scheen zoals gewoonlijk in Gilze dus het was een voorbode op een top dag! :W.


De fietsen netjes vastgeknoopt

2mc93x5.jpg



Dat alles ging richting....... :)

2yv9pw7.jpg


Eenmaal op het terrein gearriveerd te zijn hadden we de scooters van de aanhanger afgegooit en neergezet bij ons plekje.

2j47ehd.jpg



Klaar voor de technische keuring, die overigens weer goed verliep net zoals op Zandvoort.

33nx3fd.jpg



Op dit asfalt zouden dan de eerste meters afgelegt worden :)

25f56s9.jpg

De eerste sprint was tegen Martijn en we hadden er allebei veel zin in en waren er helemaal klaar voor :*. Maar wegens problemen met de meetsensoren moesten we een tijdje wachten dus toen werd het motortje te warm, helaas. Foto van het wegknallen.

2vbafk1.jpg


De Jog van Martijn bleek als een malle te rijden en zette gelijk een 7.3 met 0.2 reactietijd neer. Prima meid!... Bij mij ging het helaas iets minder. Er kwam een 8.3 uit met 0.5 reactie.

2evc4mv.jpg

Daarna nog wat gesprint, in totaal 5 runs waarvan ik 2x een valse start had. De andere tijden waren een 8.1 met 0.3 reactie en een 8.0 met 0.1 reactie.

Hier een foto van een run met een valse start

rszsye.jpg



Tegen Marius

2wqtsth.jpg



Op volle toeren

2ufac90.jpg



Op volle toeren #2

10gcql3.jpg



2d0hnki.jpg



Nog een mooie foto waarop duidelijk de flakes te zien zijn. Thnx Erwin :*

209sljr.jpg



Tot slot was het echt een super dag. Veel plezier gehad en veel gelachen. Ook was het gehele dag super weer dus daarover hoor je mij niet klagen.

Om de tijden te verbeteren zullen waarschijnlijk ook wat kilo's eraf gehaald moeten worden. Zo had ik al een aantal ideeen.

- Klein zipvoorwiel
- Alu voorvork
- Zadel verlichten
- Alu achterstaaf

Van het kleine voorwiel weet ik het nog niet zeker. Eerst kijken of het er een beetje uit ziet.

Snel weer update over het motorblokje :)..
Ook heb ik me ingeschreven voor de Customshow bij SBO Hengelo :W
 
Is een 2e set velgjes niks? voor customshows je chrome velgjes.
Voor sbo 2 kleine 10inc zip velgjes afgedraaid enz.?

jammer ook van je tijden, heb je nog niet gebankt?
 
[ir]http://i39.tinypic.com/rszsye.jpg[/ir]

Vs Mij :p. Allebei valste start helaas hahah :D Volgende keer eens overdoen :)
Ding stond er goed verzorgt bij hoor!!
 
Nou als je snel wilt zijn moet je maar met een zip ofzo gaan sprinten:)

Elke keer voordat je gaat sprinten ff een ander wiel erin is toch geen doen;)
 
Ik denk dat zipvelgjes er nog best netjes bij gaan staan, als je die net zo hard laat blinken als de huidige is het volgens mij alleen maar een verbetering...
 
Back
Top