Steeds uitvallen bij vochtig weer of regen

Erwin280

Well-Known Member
Mijn scooter valt steeds uit als het vochtig weer is of als het regent. Ik heb een week geleden mijn bougie vervangen en mijn luchtfilter een paar keer nagekeken maar daar ligt het niet aan. Vanmorge laatst nog toen ik met topsnelheid ree (75) viel die opeens uit alsof je hem opeens uitzet. Toen ie daarna ong. rond de 20 ree reageerde ie weer en was er verder niks aan de hand. vanavond toen ik terug ree stotterde hij heel erg daarna viel ie uit. Na veel gezeik om hem aan te krijgen ree ie weer en viel ie weer uit na 100 meter. Daarna een km gelopen starte ie in 1 keer en kon ik zo weg rijden. Maar ik kon niet harder rijden dan 40 als ik boven de 40 kwam stotterte ie als een gek.

Advertisement - register to remove this

Nee dat niet er waren niet echt plassen. Hij heb wel de hele dag buiten gestaan en het heb vandaag een paar keer geregent maar dit was vanmorge ook zo toen ik wegreed maar toen heeft ie binnen gestaan.

waarsch valt je ontsteking weg doordat er ergens water bijkan, waarschijnlijk is dit bij je bougiekabel. aan je bobine of inderdaat aan de bougiekop. koop een niewe bougiekop met van die rubbertjes. Of je bougiekabel is beschadigt en ligt de draad open zonder dat je het weet. gevolg geen vonk meer, dus missch ook nieuwe bougiekabel

nou dat is het kapje om je bougie heen als die van hard plastic is wil daar nog wel eens water komen met zo'n silicone heb je daar geen last van.. als je geen bougie kapje hebt en gewoon die bougie kabel overheen hebt gedraaid.. dann is je probleem denk ik al half opgelost :P even een bougie kapje halen... al lijkt het me sterk...

hhmmm, geen bougie 'kapje', dus je bougiekabel staat rechtstreek op je bougie, GEEEN goede methode, niet moelijk dat ie niet rijd bij vochtig weer. Dan moet je een bougie 'kapje' halen bij de dealer, als je er een van ngk koopt, krijg je er ineens rubbers bij die water tegenhouden en kost nog geen vijf euro.
Neem je bougiekabel, doe die rubber er eerst over, draai dan je boug'kapje' op je kabel, vervolgens schuif je die rubber erovereen. En dan gewoon bougiekqpje op je bougie, en probleem is van de baan...s

Ik heb zo'n ciliconen bougiedop van champion gekocht. Had nog ff gekeke en er zat idd geen bougiedop op. Morge gaat het regenen dus dan kan ik gelijk ff kijken of het probleem verholpen is. Jullie hore het morge.

Back