Std sproeier voor citta; Welke maat?

MaRossi

Banned
Heb mn orginele citta blokje gereviseerd omdat de krukas zo krom als een hoepel was....Nou heb ik t blokje er inmiddels weer onder en wil opzich wel lopen alleen ding heeft absoluut geen power meer en blijft alleen maar lopen bij volgas, en dan loopt die nog niet echt hard....

Ben alles nagelopen en ben 100% zeker dat het geen valse lucht oid is...Nu reed ik dus met een originele citta carb met daarin een 54 sproeier....wat nogal te groot volgens vrienden van me was, maar heeft er altijd goed mee gereden...oorzaak van de grote sproeier heb ik inmiddels al gevonden, bleek uitgelubberde keerring te zijn doordat krukas krom was en ruimte op de lagers....daardoor zoog die valse lucht als een gek...

Maargoed het blokje is dus helemaal orgineel en vroeg me af wat voor sproeier en standaard in hoort.....rij alleen met snel Tecno Circuit uitlaatje....Heb bij het verwisselen van krukas de afstelling van de onsteking niet veranderd, aangezien die goed stond....de krukassen waren identiek...maar zou de ontsteking ook met het probleem te maken kunne hebbe?...

Verders zie je wanneer die loopt, er zo nu en dan gewoon mengsel uit de carb zn luchtinlaat terug schieten, en soms zelf half knallen...vage shit dus....

Naar mijn idee is het dus een te grootte sproeier, maar misschien dat iemand anders nog een oorzaak kan verzinnen?....
 
Advertisement - register to remove this

Euhm standaard sproeier is 36/38,en je had beter wel je contactpunt wel voor de zekerheid opnieuw kunnen afstellen maar dat merk je vanzelf wel!

En heb je in de carburateur(dat stuk dat om het carter schuift) wel een soort plastic rondje zitten?
 
Back
Top