Std cilinder tuning

T1m0thy

Well-Known Member
Std cilinder tuning

vraag is :wat moet ik er van weten en bij wie kan ik het het best doen in eindhoven ?en omstreken ?

grtz
 
Advertisement - register to remove this

Twins zit daar toch niet zo ver vandaan?

een standaard cilinder tunen kan ,alles kan in principe worden getuned , ECHTER is het natuurlijk wel zo dat de rest daar ook op moet zijn ingesteld , met name de uitlaat is bepalend voor de resultaten.

ook kan het zijn dat tuning van de cilinder uiteindelijk duurder is dan gewoon een snel cilindertje kopen zonder veel gedoe , maar dat ligt er natuurlijk aan hoe ver je met de std cilinder wilt gaan en wat ervoor nodig is om dat goed te laten lopen.
 
je kunt idd naar Twins gaan, die zit in Nuenen.

maar waarom niet een DR70 kopen? ben je bijna even veel geld kwijt en het zal een stuk beter en rustiger rijden
 
ja ok maar krusas, kost rond 100/ 150 euro + kerringen pakkingen : gereedschap rond 200 euro schat ik zo + dr 70 ook weer 100/ 120
uitlaat heb ik al : bidalot SC2
Power1 vario is onderweg , dus std cilinder tuning heeft weinig zin ?

maar voor 370 euro kan ik dus wel een dr 70 pakketje hebben voor me blok zonder risico dat alles uitelkaar valt en zijn er ook monteurs die een krusas erin willen zetten ?
zelf heb ik dat nognooit gedaan en ik ervaring heb met pruts werk van een noob wil ik wel graag dat me scoot rijd. kunne ze dat bij twins of kost dat weer klauwen vol geld ?
 
Dat kunnen ze vast wel bij twins. Weet niet of ze het willen maar je kunt het altijd proberen.
Bij mijn lokale scooterboer heb ik ook mn krukas laten monteren voor 50 euro. Viel wel mee dus.

Alleen moest ik wel zelf keerringen, cilinder, zuiger plaatsen maar dat was geen probleem.
 
tuurlijk heeft een std cilinder tunen zin , je kunt er zeer veel mee doen als je wilt , dat is zoals ik zal zei in de meeste gevallen wel te doen.

maar in verhouding moet je dan wel er wat voor terug krijgen als je de cilinder laat tunen , en ik zei al dat tuning van de cilinder alleen niet zoveel oplevert , pas wanneer je een zeer goeie setup ermee combineerd.
 
t was zeg maar ff afwegen : oude cilinder uithonden en tunen zodat ie iets beter loopt dan een gewone std cil.
of direct dan maar een dr 70 erin en alles aanpakken
 
Back
Top