This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

stator kisbee rs vervanger

Jeroen K

New Member
kisbee rs 4t 2015.
verlichting voor en achter werken niet. knipperlichten en seinlicht wel maar begreep dat dit aangesloten zit op de accu en niet op de stator zoals de voorlichten achterlicht.

nu heb ik bij de conector van de stator gemeten 1 op geel en de ander op wit. meet bij deze niks als de scooter draait. heb ik dit goed gemeten?
heb de stator er nu ook uitgehaald en die ziet er al niet best uit.

dus denk dat ik deze moet vervangen. alleen kan geen goede/zelfde vinden in een schappelijke prijs. de originele is iets van 200eu

dus ik vond deze https://allesvoorscooters.nl/ontste...cc/?scooter_brand=Peugeot&scooter_model=41715
alleen vraag mij af of dit werk aangezien deze iets anders er uit ziet. en de connector/stekker zijn anders. (dacht om deze er af te knippen en op een andere connector op zetten.

zeg ik dit goed of zijn er betere manieren voor

Attachments

• 20230825_180127.jpg
    152.8 KB · Views: 11
  • 20230825_183259.jpg
    129.4 KB · Views: 10
  • 20230825_180032.jpg
    145.8 KB · Views: 11
  • 20230825_183255.jpg
    158.6 KB · Views: 12
  • 20230825_175839.jpg
    145 KB · Views: 11
  • 20230825_180028.jpg
    166.8 KB · Views: 11
  • 20230825_180042.jpg
    199.5 KB · Views: 12
nu heb ik bij de conector van de stator gemeten 1 op geel en de ander op wit. meet bij deze niks als de scooter draait. heb ik dit goed gemeten?
heb de stator er nu ook uitgehaald en die ziet er al niet best uit.
Als je gemeten hebt met de multimeter op wisselspanning en je hebt 0 Volt gemeten, klopt er inderdaad iets niet met je stator.

Edit: Ik had nog niet gekeken naar de bijgevoegde foto's maar als ik die zo bekijk, ziet deze er redelijk gehavend uit een verbaasd het mij niks dat deze niet meer werkt

weet jij toevalig ook of het werkt met die stator in de link om mee te vervangen?
Geen idee maar ik zou liever opteren voor een stator waarbij de Kisbee staat vermeld als scooter waar die betreffende stator op past.
Dan zit er ook gelijk de goeie connector aan.

Zoals deze bijvoorbeeld:

https://www.m2trading.com/nl/websho...BnFVV4lFWGEK2X6kewGRcRV7pXQyWBKxoCjfwQAvD_BwE

Als ik de foto's zo bekijk lijkt het wel dat de stator erg heet is geweest of het vliegwiel geraakt heeft, misschien even controleren of je krukas niet krom is of het krukaslager niet verrot is.

Last edited:
Klopt inderdaad, nu ik het plaatje goed bekijk mist er een massadraad.
Misschien is die niet echt nodig omdat de stator eenzijdig aan het blok hangt en het blok wederom aan massa gelegd wordt met de min-kabel van de startmotor of de foto is de verkeerde, dat komt vaker voor.
Maar je zou voor de zekerheid even kunnen bellen, mailen of chatten naar de klantendienst van M2-trading.

heb zelf deze gekocht voor ik er achterkwam. gelukkig nog in verpakking, (bijlage) is de zelfde geloof ik. zou het kunnen proberen morgen zonder het groen kabeltje aansluiten. alleen vind het zonde om open te maken als het niet werkt.

Attachments

• 1692991620548.png
    398.8 KB · Views: 9