stationairschroef kapot wat nu?

scooterboyo007

New Member
beste mensen,

Mijn scooter Kymco agility 50 2014 4t rijdt niet lekker stationair. hij start goed rijd goed maar stationair lopen doet ie niet lekker.
dus ik van de week kijken bij de stationairschroef maar die was een beetje doorgerdaaid en kreeg hem dus niet strakker.
nu had ik op internet gekeken naar een nieuwe maar nergens te vinden.
wat kan een vervanging zijn of waar zou ik een nieuwe kunnen halen?
oh of zou het een andere reden kunnen hebben dat ie niet stationair loopt. carb is gereinigd van de week en een nieuw spruitstuk dus dat zou het niet kunnen zijn.
gr.
 
Advertisement - register to remove this

wàt is er "doorgedraaid"?
is het de kop waar je schroevendraaier niet meer in pakt?
of draai je 'm rond maar gaat ie niet verder/zit ie zelfs los? (dan heeft iemand doorgedraaid tegen de veer die al helemaal plat stond..)
in het eerste geval kan er volgens mij elke soort m4 in (inbus?) die je maar wil.
maar als ie wel draait maar niet verder gaat, verwacht ik eerder dat het gat dol is dan de schroef en is Super8's manier wel de beste.
als je niet kunt tappen, kun je het nog proberen met een zelfborgende (nyloc) moer erachter op de huidige schroef. maar dat betekent dat je moet stellen met schroevendraaier èn steeksleutel.
 
wat is er "doorgedraaid"?
is het de kop waar je schroevendraaier niet meer in pakt?
of draai je 'm rond maar gaat ie niet verder/zit ie zelfs los? (dan heeft iemand doorgedraaid tegen de veer die al helemaal plat stond..)
in het eerste geval kan er volgens mij elke soort m4 in (inbus?) die je maar wil.
maar als ie wel draait maar niet verder gaat, verwachtte ik eerder dat het gat dol is dan de schroef en is Super8's manier wel de beste.
Als je niet kunt tikken, kun je het nog proberen met een zelfborgende (nyloc) moer achter op de huidige schroef. maar dat betekent dat je moet stellen met een schroevendraaier en een steeksleutel.
Ja de kop is doorgedraaid maar die veer lijkt me ook plat maar als ik hem eruit wil draaien doet ie dat zonder moeite. dus ook een nieuw veertje dan??
 
het heeft weinig te houden, als die veer wel weer uitveert lijkt me vervangen nog niet nodig. maar stond ie helemaal ingeknepen, of had ie nog verder gekund, maar ging dat niet door de kop?
je kunt de kop ook nog inzagen met een ijzerzaagje, dan kan er een gewone platte schroevendraaier in.
nog een vraag (voordat @trabiarie 'm stelt) heb je ook je mengselschroef al eens versteld? want met die twee samen hoor je het stationair af te stellen)
 
het heeft weinig te houden, als die veer wel weer uitveert lijkt me dat nog niet nodig. maar stond ie helemaal ingeknepen, of had ie nog verder gekund, maar ging dat niet door de kop?
je kunt de kop ook nog raadplegen met een ijzerzaag, dan kan er een gewone platte schroevendraaier in.
ik zal er naar kijken dankuwel
 
Back
Top