stationair sproeier schoonmaken

Elixz

Vivacity snor tuning
Voor je stationair sproeier schoonmaken, is daar nog een speciale manier hoe je dat doet of is dat net zo als een gewone sproeier schoonmaken.
Ik heb namelijk ooit eens gelezen dat veel mensen dat fout doen dus dan neem ik aan dat er wel een manier is om het goed te doen.
Ik heb trouwens een standaard peugeot carburateur.
 
Advertisement - register to remove this

bij een Peugeot KAN dat moeilijker zijn , dit omdat oudere types carburateurs geen stationairsproeier hebben die je los kan draaien. Maar hij kan en MOET er ook wel uit om het GOED schoojn te kunnen maken. Je draait de carburateur gewoon los (dus de 2 m6 bouten) , dan draai je de vlotterbak eronder weg , dan zet je de carburateur op zijn kop en draai je het schroefje van de vlotter iets los , zover dat de vlotter met de vlotterpen en naald eruit kan , dan kun je het buisje wat naast de hoofdsproeier zit er met een tang voorzichtig uit trekken ,meeste met een draaiende beweging. Ook de hoofdsproeier er even uit pakken meteen.

dan kun je deze doorblazen met een blaaspistool (anders word ie niet schoon) , ook even de carburateur doorblazen (de kanaaltjes) , dan het buisje er weer in drukken en voorzichtig op zijn plek tikken , dan alles weer in elkaar en klaar
 
Back
Top