stationair probleem.

Japs.

Well-Known Member
Mijn scooter had wat moeite met starten, moest gas bijgeven en viel altijd uit zonder klein beetje gas te blijven geven...
sproeier is koffiebruin, kan misschien ietsje kleiner maar denk dat dat weer te klein is.
ik heb dus geprobeerd om het clipje van gasnaald 1 omlaag te doen, dus de gasnaald iets omhoog...hij stond op het hoogste standje en nu dus 1-na-bovenste.
Dit pakt echter nadeliger uit, moet nog meer gas geven bij het starten, en als ik in de bocht gas even los laat valt die al bijna uit...

iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
valse lucht kan bijna niet, heb spruitstuk membraan niet los gehad...
carb zit goed in spruitstuk en goed vast gedraaid, luchtfilter is in de tijd van het probleem meerdere malen los geweest en zit nu weer goed vast...
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb dit zelf ook eens gehad, er bleek toen een scheur in mijn spruitstuk te zitten..die was poreus geworden. Dus ik weet niet of je een rubberen spruitstuk hebt, maar anders zou ik die eens voor de zekerheid nakijken.
 
je hebt er gewoon een te grote sproeier in , als je dus de clip in de naald omhoog zet ga je juist meer mengsel geven..

zet je naald in de middelste stand en zet er eens 2 maten kleiner in.

de luchtstelschroef op 1,5 slag.
 
wat heeft een te grote sproeier te maken met een te laag stationair toerental?
hij rijdt verder prima en de bougie is koffiebruin...
ik heb de gaskabel wat meer aangespant bij me gashendel en wil nu prima stationair lopen...
 
minder goed...okee
maar dat hij helemaal weg viel en niet te starten viel zonder gas bij te geven, maar verder wel perfect reed enzo...
moet het wel een veeeel te grote sproeier zijn wil die verzuipen bij stationair maar verder goed rijden :)
 
minder goed...okee
maar dat hij helemaal weg viel en niet te starten viel zonder gas bij te geven, maar verder wel perfect reed enzo...
moet het wel een veeeel te grote sproeier zijn wil die verzuipen bij stationair maar verder goed rijden :)



dat is helemaal onzin wat je nu zegt sorry hoor, met een veels te grote sproeier komt tie niet eens vooruit, en gaat tie aleen maar haperen als je gas geeft. stationair lopen kan dan nog wel redelijk maar weg rijden echt niet.

en je zij zelf all van ik heb me gaskabel bij gesteld en toen deed tie het wel, dus of je weet niet waar je stationair stel schroef zit of er is gewoon nog steeds iets mis met je carb.

en je stationair regelen met je gas kabel is helemaal niet goed, want nu heb je er helemaal geen speling meer in zitten, en hoop maar voor je dat je kabel nergens achter blijft hangen als je een keer een bocht om gaat.

en je vraagt hier zelf om advies en dan ga je de mensen hier nog eens af lopen kraken die je aleen maar proberen te helpen.
 
ik kraak niks af...
ik vroeg me gewoon af hoe het kan..
idd wat jij zegt, met een te grote sproeier komt die moeilijk vooruit...
maar hij rijdt juist perfect...waarom zou het absoluut niet stationair lopen van me scooter dan met een te grote sproeier te maken hebben?

me stationairschroef staat dus al op zijn hoogst...dat is het hem juist...

iemand had tegen mij gezegd je moet eens je gaskabel bij je gashendel aanspannen, en toen dacht ik: heey...

want ik wist niet sinds wanneer dit probleem ontstaan is...maar dat zou zo maar eens kunnen sinds ik me normale stuur er weer heb opgezet, toen heb ik dat dingetje helemaal ingedraaid...

als jullie nog iets weten wat het dan kan zijn, graag!

want hij draait nu wel net stationair, maar schroef staat nog steeds @ max, en dat dat met die kabel niet is zoals het hoort weet ik ook wel...

valse lucht? hmm zou kunnen, maar membraan/spruitstuk is niet los geweest, carb zit goed in spruitstuk en filter goed op carb...
voet en koppakking zijn nog niet zo oud...
 
is de std carb, 17.5

sinds wanneer weet ik dus niet...
de laatste echte motorische verandering is mijn cilinder, maar toen was het nog goed...weet ik zeker...
daarna nog andere koppeling en vario maar dat doet er niet toe...

keertje is me filter helemaal nat geweest enzo omdat er een gat achter het filtertje zat...hierdoor heeft t ff geduurd voor die weer starte, kan het daar iets mee temaken hebben?

daarom dacht ik dus ook dat het misschien aan die kabel lag, omdat het nieuwe stuur er nu ook nog niet zo lang opzit...
 
carb all goed schoon gemaakt na dat er water in is gekomen?

als je aleen je stuur heb veranderd kan het daar niet aan liggen, maar toen ook nog iets aan je gas kabel bij je carb veranderd?

jah en verder kan het aan zoveel dingen liggen.

en probeer anders effe ergens een andere carb vandaan te regen om te testen en loopt tie dan goed dan weet je waar het aan licht, en zoniet moet je verder zoeken.
 
carb niet schoongemaakt daarna...
maar weet niet of er daadwerkelijk water in me carb is gekomen...
kan ook zijn dat die niet starte door het gat in me filter :X
het filtertje van me filter was namelijk niet echt heel erg nat, meer beetje licht verregend.

ik ga van t weekend nog even zoeken naar valse lucht ofzo, misschien even kijken of de shoke nog werk :X stomme electrische troep...
 
me elec shoke doet het op 1 of andere manier niet...
heb shoke los gemaakt en van het stekkertje los gemaakt... dan heb je dus dit:
13UN49g.jpg


als ik die draden meet waar die vanaf komt merk ik dat er spanning op staat zodra de motor draait, meer toeren = meer stroom....

maar de shoke zelf staat altijd naar beneden, ook als ik hem op de draden aan sluit en ook als ik hem direct op de accu doe...

met shoke erin draait hij niet, met de shoke eruit wel omdat dan de shoke sproeier openstaat...

dat onderste ronde ding lijkt erop los te kunnen draaien uit het bovenste deel, ik zie schroefdraad...
maar krijg het niet los, heb hem ook al tussen bankschroef gezet...

iemand enig idee hoe dit te fixen is??

de dealer zei dat die dingen haast nooit kapot gaan...
 
ok, andere shoke van iemand anders geleent...denk dat deze het wel doet...
heb luchtfilter begrenzing eruit gesloopt, bougie mooi koffiebruin...
hij loopt wel redelijk stationair, maar staat nog steeds op max die stationair schroef...

ook zie ik dat mijn vlotterbakje en het onderste randje ijzer boven t vlotterbakkie beetje nat zijn na het rijden, een dun filmpje erop...
het lekt 90% zeker uit het vlotterbakje, denk ik...
maar de pakking ziet er nog goed uit...
bakje ook goed aangedraaid.

kan het zijn dat hij daardoor ook een beetje valse lucht anzuigt waardoor die minder lekker stationair loopt?
 
Back
Top