Stationair probleem speedfight 3

Wolsman

Well-Known Member
Mijn speedfight 3 2 takt 25 km/h uitvoering heeft een stationair probleem .
Scooter start meteen als die koud en warm is
als ik weg rij dan schiet de toerental omhoog en rijd dan al , als ik gas geef dan regeert hij nog wel iets .

Ermee rijden is niet te doen omdat hij alleen met volgas blijft lopen , max 7000 toeren en 34 km per uur op de teller.

Wat is er inmiddels vernieuwd
Bougie
Rolletjes van 13 gram naar 8.5 gram
Nieuwe inlaatspruitstuk incl pakkingen
Luchtfilter
Carburateur gereinigd
Sproeier 54 mm
Krukaskeerring vario zijde
Elecktrische choke


Ik weet het ondertussen niet meer , starten 1 keer met volgas en de andere keer zonder gas te geven.

Verschillend reageren , een keer direct opplakken en de andere keer whoooop bij het gas geven.

Graag tips
 
Advertisement - register to remove this

Spruitstuk nog in orde (geen droogte scheurtjes)? Zit die goed aan je carburateur?

Membraam nog in orde?

Luchtverstelschroef op 1,5 slag? (Vaak standaard)

Luchtfilterhuis zit goed vast aan je carburateur?

Gas kabel niet te strak staan?

Stationair schroef goed afgesteld? (Niet te diep)

Ik heb niet mega veel ervaring met 2 takten maar hier zou `ik` naar kijken.

Er zijn andere leden op het forum die veel meer weten over 2 takt motoren. Dus buiten alleen mijn tips, ff geduld. :)
 
Al deze tips inmiddels nagelopen, nu valt het me op als de scooter loopt en ik hem scheef naar links hou dat hij dan toeren gaat verhogen .
Eenmaal terug loopt die weer " normaal "

De benzinepomp vandaag ook nog vervangen .
 
Carburateur vervangen , moest de luchtschroef helemaal indraaien. Scooter loopt en trekt redelijk goed .

Het vermoeden is dat de krukaskeerring aan de ontstekingskant lek is .
Aan de variokant inmiddels de keeringen al vervangen .

Tot zover stappen gemaakt maar nu de perfectie nog .
 
inmiddels de krukaskeerringen vervangen aan beide zijde , euvel niet verholpen.

Klacht : bij 1,5 slagen lucht gaat hij zelf hoger in stationair lopen , schroef dicht loopt hij normaal en regeert ook normaal op het gas.
Bougie gitzwart
sproeiermaat 54
Nieuwe inlaatspruitstuk
nieuwe luchtfilter
nieuwe krukaskeerringen
benzinepomp gecontroleerd en vervangen
nieuwe pakkingen spruitstuk
Nieuwe choke


Bi koudstart eerst hoog in toeren daarna afzakkend naar 1800 toeren , bij eerste beste bocht of afremmen meteen hoog in toeren blijven hangen ( afstelling 1,5, slag lucht ) veel rook uit de uitlaat .

Vermoeden vacuumverlies of valse lucht ?
wie geeft me tips of uitsluitsel? @eurokit
 
Het enige waar je valse lucht zou kunnen hebben is Spruitstuk naar je membraan.
Rubber naar je lucht filter

haal ze er anders beide af en maak ze ff schoon en
Controleer de bedoel (is gelijk mooie gelegenheid om je carb te Cleanen en membraan en luchtfilter/huis
 
Back
Top