Stationair niet goed met DR 70 RPM

Jorn.c

Well-Known Member
Ik had de vraag of iemand mij opweg kan helpen.
Ik heb sinds 2 dagen m'n Runner aan de praat met een DR 70 RPM deronder. Als ik um aantrap, maakt ie veel toeren en rolt 'ie langzaam vooruit. Nou ben ik wel bezig geweest met de stationairschroef en ik ben bezig geweest m'n gaskabel strakker te draaien. Dit scheelt wel wat, maar niet egt onwijs veel. Hoe krijg ik dit goed, als hij hier niet op reageerd?!?!
Weetniet of het nog relevant is, maar der zit 17.5mm carb. met sproeiertje 90.

grtz jorn
 
Advertisement - register to remove this

de gaskabel moet je nooit gebruiken om m stationair te laten lopen!! dit kan zeer gevaarlijke situaties veroorzaken!

de stationairschroef moet RUIM voldoende zijn!

heb je de cilinder nieuw gekocht?

en verder , kan het zijn dat je afstelling van de carburateur niet goed is , daardoor kan de scooter ook slecht stationair lopen.

verder is het belangrijk dat alle delen goed in elkaar zitten , dus een goed spruitstuk , een goed membraan , etc.
 
Owke, uhhmm ja cilinder is net nieuw.
Maar spruitstuk membraam etc. hebbik niets mee gedaan en niet aan gezeten, kan ut dan evengoed verkeerd zijn?
En die stationairschroef, daar reageerd ie niet op, wat ik oowk doe.
 
pak het membraan even los , en kijk of er vuil tussen zit of ze te ver open staan ,verbogen zijn , uit vorm of zelfs een stukje eraf oid.

verder het spruitstuk even goed bekijken , of er geen scheurtjes in zitten oid.

en dan even in elkaar zetten met wat siliconepakking voor de zekerheid.

staat de luchtstelschroef op ongeveer 1,5 slag? en de naald in het midden?

ik vind overigens 90 nog vrij groot , dit kan ook een oorzaak zijn maar ik zou zeker even alles nakijken om zeker te weten dat alles goed is.

wat voor olie gebruik je verder? en hoe? zelf mengen? pomp? en 1 op hoeveel?

wat is de rest van de setup?
 
Gebruik gewoon normale 2takt olie, zelf mengen, 1 op 45.
Verdere setup: Polini racekoppeling, blauwe drukveer malossi, zilvere trekveertjes, racevario, en gewoon 17.5mm carb.
Maar, het vreemde is, dat ik een half jaartje met 50cc heb gereede, en nooit probleeme heb gehad. Ut kan toch niet zo snel stukgaan met alleen een nieuwe cilinder?!?! Ik bedoel bijv. spruitstuk of membraan ofzo.
 
wat voor merk en type olie?

en wat voor uitlaat?

alleen door de cilinder te verrvangen verander je meer dan alleen de cilinder , alles er omheen zal aangepast moeten worden daarop ,en dat gaat tot in de kleinste details.
 
Uhhm die 2takt olie van de esso.
Zit nu een yasuni R onder.
Maar, ik heb nu ook nog een ander probleem, wilde net m'n eerste rondje maken en het enige wattie doet is niet harder gaan dan 10km/u en alleen maar erg stotteren.
Zal het dan toch aan de carburatie liggen?!?!
 
de olie zou ik sowieso al andere voor nemen.

stotteren kan komen door een paar dingen , 1 is teveel mengsel , dus te grote sproeier , gasnaald te hoog , luchtstelschroef te ver in , of andere dingen zoals een slecht membraan oid

ook kan de olie ervoor zorgen dat ie gaat stotteren.

verder kan het ook nog in de ontsteking zitten , met name de bougie , bougiedop en de massakabel.
 
Back
Top