Stationair en verder...

Nan-Z

Well-Known Member
Hai!

Vanwege het betere weer heb ik mijn auto maar weer verruild voor m'n scootje ( en de daarbij horende probs.)

Zo ook dit probleem(pje)... optrekken gaat niet zonder te 4-takten (lijkt mij), het lijkt of hij in de tijd dat hij stationair loopt een teveel aan brandstof opbouwt, die hij bij het optrekken niet zo snel kan verwerken. Zelf heb ik al geprobeerd om de luchtschroef af te stellen (halve slagen) maar ook dit lijkt niet te helpen.

Misschien dat één van jullie met een oplossing kan komen??? (power- of kartfilters passen niet in mijn rijtje thuis)

Doei!

Nancy
wink.gif




------------------
Speedfight2 LC - 70cc MHR-Rep - 19mm/85 PHBG Dellorto - Polini speedcontrol ±5gr - Malossi v-snaar - Malossi drukveer rood - Polini 2G - Yasuni-R - Paioli Hat demper - pacecar lights - Alarm -
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by Nan-Z:
Hai!

Vanwege het betere weer heb ik mijn auto maar weer verruild voor m'n scootje ( en de daarbij horende probs.)

Zo ook dit probleem(pje)... optrekken gaat niet zonder te 4-takten (lijkt mij), het lijkt of hij in de tijd dat hij stationair loopt een teveel aan brandstof opbouwt, die hij bij het optrekken niet zo snel kan verwerken. Zelf heb ik al geprobeerd om de luchtschroef af te stellen (halve slagen) maar ook dit lijkt niet te helpen.

Misschien dat één van jullie met een oplossing kan komen??? (power- of kartfilters passen niet in mijn rijtje thuis)

Doei!

Nancy
wink.gif



Lijkt me toch echt de luchtschroef. (er van uit gaande dat membraam enz. goed werkt!)

Misschien toch nog eens wat verder uit draaien. Anders draai hem helemaal dicht (ff kijken hoeveel slagen hij open stond!!!) en stel je hem af m.b.v je stationair toerental.

Dit kan je doen door hem hoog staionar te zetten (achterwiel mag net niet draaien) en vervolgens de luchtschroef helemaal in draaien. Dan begin je bij b.v 1 slag open > je start je scoot en draait hem naar 1,25 > stationair gaat ie harder lopen > dan naar 1,5 > weer harder .....net zo lang totdat hij niet meer harder stationair gaat lopen.

Dus bij de ideale instelling van je luchtschroef, draait ie het hardst stationair...

ehm...Ja, echt duidelijk is het niet geloof ik ..... maar ja kijk maar of je er wat mee kan!

Greetings!

P.s eindelijk eens een meisje dat ZELF sleuteld
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
 
Waarschijnlijk kan de carburateur na het statioair draaien onvoldoende lucht aan zuigen.
Heb je het gat van je luchtfilter al groter gemaakt, deze is bij standaard filter erg klein in verhouding tot het gat van de carburateur. Zorg er ongeveer voor dat de totale luchtinlaat in het luchtfilter ongeveer 1,5 maal zo groot is dan het gaat van de carburateur inlaat
 
Heb je al geprobeerd de gasnaald wat lager te zetten?? als je scooter met volgas goed loopt moet hij ook goed bij weinig gas afgesteld kunnen worden. Maar die luchtschroef werkt echt niet bij sommige carburateurs.
 
Originally posted by Johan:
Waarschijnlijk kan de carburateur na het statioair draaien onvoldoende lucht aan zuigen.
Heb je het gat van je luchtfilter al groter gemaakt, deze is bij standaard filter erg klein in verhouding tot het gat van de carburateur. Zorg er ongeveer voor dat de totale luchtinlaat in het luchtfilter ongeveer 1,5 maal zo groot is dan het gaat van de carburateur inlaat

Hai!

Ik ben het een en ander aan het proberen geweest... zo dus ook om hem zonder filter hoger stationair te laten lopen maar dit ging dus ook niet. Wat zou ik nu verder nog kunnen veranderen om hem stationair te kunnen verhogen? andere stationair-/hoofdsproeier misschien?

doeidoei!

Nancy
wink.gif


------------------
Speedfight2 LC - 70cc MHR-Rep - 19mm/85 PHBG Dellorto - Polini speedcontrol ±5gr - Malossi v-snaar - Malossi drukveer rood - Polini 2G - Yasuni-R - Paioli Hat demper - pacecar lights - Alarm -
 
Carburateur van alle kanten doorblazen met hogedruk, misschien zit hij ergens verstopt

Originally posted by Nan-Z:
Hai!

Ik ben het een en ander aan het proberen geweest... zo dus ook om hem zonder filter hoger stationair te laten lopen maar dit ging dus ook niet. Wat zou ik nu verder nog kunnen veranderen om hem stationair te kunnen verhogen? andere stationair-/hoofdsproeier misschien?

doeidoei!

Nancy
wink.gif


 
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij heb ik eens gehoord dat het slecht was voor je carbu als je hem met hogedruk doorblaasde. Kan je hem niet gewoon avondje laten overnachten in badje terpentine ofzo.
 
Back
Top