Freich
Well-Known Member
Mijn Sym Symply uit 2012 met 10.000 op de teller die jaren stil stond heb ik momenteel weer goed lopend gekregen. Er zit o.a. een nieuwe cilinder in. Ook nog grote beurt gehad rond de 9500km, dus nieuwe v-snaar, luchtfilter enz. Hij loopt laag en hoog op zich prima en ik merk nergens stotteren. Ik ben nog een redelijke (trotse) beginner.
Nu probeer ik met warme motor de stationair goed te krijgen d.m.v. de 2 schroeven alleen er gebeuren voor mij onverklaarbare dingen. De stelschroef zit aan de cilinder kant dus regelt de benzine toevoer ALLEEN in stationair zo ver ik weet.
Sproeiers al gereinigd! Aan carburateur niets te zien. Membraam is goed, gashendel loopt soepel. Alles fabrieksstandaard.
1. Stationairschroef: reageert niet of langzaam. Als ik hem ver indraai gaan m'n toeren ineens veel omhoog. Maar zodra ik net zo ver terugdraai blijft hij in die toeren. Andersom ook, dan lijkt hij goed stationair te lopen maar kakt hij ineens in en moet ik weer verder indraaien. Het lijkt niet gelijk op te gaan en snel te reageren.
2. Luchtstelschroef: lijkt nauwelijks effect te hebben zoals het hoort. Ik hou als beginpositie 1,5 a 2 slagen aan. (De ene zegt 3, de ander 2, en elders hoor ik weer 1,5. In manual staat ook +-1,5.. Maar als ik hem volledig dichtdraai gaan m'n toeren als een gek omhoog. Terwijl mijn motor zou moeten afslaan door gebrek aan brandstof?
3. Mijn topsnelheid lijkt te worden bepaald door de luchtstelschroef. Het lijkt wel alsof ik iets harder kan zodra deze meer open staat. Terwijl het op vol gas enkel gaat om de grote sproeier toch?
Nu probeer ik met warme motor de stationair goed te krijgen d.m.v. de 2 schroeven alleen er gebeuren voor mij onverklaarbare dingen. De stelschroef zit aan de cilinder kant dus regelt de benzine toevoer ALLEEN in stationair zo ver ik weet.
Sproeiers al gereinigd! Aan carburateur niets te zien. Membraam is goed, gashendel loopt soepel. Alles fabrieksstandaard.
1. Stationairschroef: reageert niet of langzaam. Als ik hem ver indraai gaan m'n toeren ineens veel omhoog. Maar zodra ik net zo ver terugdraai blijft hij in die toeren. Andersom ook, dan lijkt hij goed stationair te lopen maar kakt hij ineens in en moet ik weer verder indraaien. Het lijkt niet gelijk op te gaan en snel te reageren.
2. Luchtstelschroef: lijkt nauwelijks effect te hebben zoals het hoort. Ik hou als beginpositie 1,5 a 2 slagen aan. (De ene zegt 3, de ander 2, en elders hoor ik weer 1,5. In manual staat ook +-1,5.. Maar als ik hem volledig dichtdraai gaan m'n toeren als een gek omhoog. Terwijl mijn motor zou moeten afslaan door gebrek aan brandstof?
3. Mijn topsnelheid lijkt te worden bepaald door de luchtstelschroef. Het lijkt wel alsof ik iets harder kan zodra deze meer open staat. Terwijl het op vol gas enkel gaat om de grote sproeier toch?
Last edited: