Howto stationair afstellen

Mees S

New Member
mijn scooter loopt niet goed stationair hij start en valt daarna weer uit, dus wou ik de stationair schroef afstellen maar deze heeft een hele rare vorm (soort half rondje) en vroeg mij af of iemand weet hoe ik die los zou kunnen krijgen eventueel?
 

Attachments

  • sproeier.jpeg
    sproeier.jpeg
    193.9 KB · Views: 25
Advertisement - register to remove this

Deze moet je hebben
Post automatically merged:

Waar is je luchtfilter trouwens? Hoop niet dat je zo rond rijd want die zit er voor een reden op
 

Attachments

  • Screenshot_20210609-000127_Chrome.jpg
    Screenshot_20210609-000127_Chrome.jpg
    102 KB · Views: 18
Deze moet je hebben
Post automatically merged:

Waar is je luchtfilter trouwens? Hoop niet dat je zo rond rijd want die zit er voor een reden op
De lucht filter had ik er voor de foto ff af gehaald, heeft u enige idea hoe ik de luchtschroef zou kunnen draaien? Aangezien hij nog niet fatsoendelijke stationair loopt?
 
Dan is misschien de schroefdraad niet helemaal goed meer , wat je zou kunnen proberen is steeds hele kleine stukjes te draaien , heen en weer , steeds verder , tot hij los komt dan eruit halen en schroefdraad bekijken .
 
Helemaal juist Marwan , sorry was even op het verkeerde been gezet , zou deze proberen met een klein punttangetje . En als het makkelijk gaat dan deze eruit draaien en een klein gleufje in de kop zagen , zodat je later met een schroevendraaier aan de gang kan
 
Als hij niet stationair loopt kan je de luchtschroef ook niet afstellen.
Blijft hij wel lopen als je de stationairschroef wat verder in draait? En als hij zoals choempie zegt fluxuerend stationair loopt kan het komen door valse lucht of een verstopte carb
 
Hoe loopt hij nu stationair dan? Valt ie uit of veranderen de toeren?
Hij start naar een paar keer kicken dan loopt die even stationairen valt die uit, benzine heeft die genoeg aangezien ik sproeier all heb aangespast en nieuwe brandstof pomp op zit. (Ivm 50cc snel).
Dus het zou aan de stationair schroef - luchtschroef of cdi liggen.
 
Het risico dat ik die kapot draai met een tang is mij net iets te groot, en met alleen stationair schroef krijg ik het nie voor elkaar aangezien die vgm teveel touren maakt omdat het achterwiel wil draaien.
 
Het risico dat ik die kapot draai met een tang is mij net iets te groot, en met alleen stationair schroef krijg ik het nie voor elkaar aangezien die vgm teveel touren maakt omdat het achterwiel wil draaien.
Dat is meestal de stationairschroef, je kan het in ieder geval proberen.
 
Back
Top