Startspray bij 4takt?

bartj

HousePaus
Hey ik heb even een vraagje.
De scooter van m'n zusje staat al een jaar stil, nu wil ze er weer op gaan rijden maar jullie raden het al hij start niet.
Nou heb ik zelf alleen ervaring met 2takt motoren, maar nu is mijn vraag dus kan je gewoon wat startspray of eventueel remmenreiniger in de carb of cilinder spuiten? Bij 2takt kon dit altijd wel maar wil graag zeker weten of dit ook bij 4takt kan, voor ik straks weer van alles naar de klote help.

Mvg Bart
 
Advertisement - register to remove this

Kan gewoon maar meestal start een 4t scooter niet door een verstopte carburateur. Even goed schoonmaken dus en dan met name de stationairsproeier. Nieuw bougietje erin en starten maar.

Is het een Chinees?
 
Dat is idd een chinees, maar gelukkig zijn al die chinezen hetzelfde en zijn onderdelen volop verkrijgbaar :p

Als hij na het proberen van bovenstaande nog niet doet ga je natuurlijk kijken of die vonkt. Doet hij dit niet probeer je nieuwe cdi, dan bobine, en anders ontsteking.

Zijstandaard startonderbreker wil ook nog wel eens kutten maar komt minder vaak voor.
 
alstie rijdend weggezet is zou de carburateur schoonmaken voldoende moeten zijn.
Zorg er wel voor dat de accu is aangesloten (en vol is) heel veel van die dingen starten helemaal niet als de accu niet gemonteerd is.
 
Back
Top