Startrelais en verlichting

Sebastianm

Well-Known Member
Hai,

Ik zit met 2 probleempjes, 1 ervan is dat mijn startrelais ontbreekt. Ik heb een Derbi Atlantis waarvoor heel weinig dingen te vinden zijn, dus ook dat startrelais is er bijna niet. Wat kan ik het beste doen? Is het mogelijk om zelf een andere 'stekker' op de draden te zetten oid?

En het tweede is dat als ik stilsta mijn licht erg zwak is, zodra ik ga rijden is het wel weer fel. Wat kan dit zijn?


Bedankt alvast! +ralf+
 
Advertisement - register to remove this

Over je licht: je kunt je stationairschroef wat verder indraaien, dan draait ie meer toeren in stilstand en daardoor dus ook feller licht.

En dat verschijnsel is gewoon normaal, omdat je verlichting (m.u.v. remlicht / knipperlichten) op je lichtspoel werkt, niet op je accu.
 
Over je licht: je kunt je stationairschroef wat verder indraaien, dan draait ie meer toeren in stilstand en daardoor dus ook feller licht.

En dat verschijnsel is gewoon normaal, omdat je verlichting (m.u.v. remlicht / knipperlichten) op je lichtspoel werkt, niet op je accu.

Dus daar is geen lichtrelais ofzo voor? 8P

Als ik aan mijn stationair draai, gaat hij steeds meer roken of slaat ie af. =p
 
Als ik aan mijn stationair draai, gaat hij steeds meer roken of slaat ie af. =p
Draai je toevallig niet aan de luchtschroef? :p

Je kunt er heel goed een ander relais op zetten, je moet alleen even meten wat de + en - is van de spoel (van het relais), de 2 andere aansluitingen zijn van het maakcontact die verbinding maken tussen de + van de accu en de + van de startmotor.
 
Back
Top