Startproblemen Piaggio New Fly 50 4T (snor)

Dvenck

New Member
Goededag allen,

Sinds 2 dagen wil mijn scooter niet meer starten/lopen. Toen ik de scooter wilde pakken, merkte ik dat de elektrische start het opeens niet meer deed terwijl deze het voorheen goed deed. Hij startte wel nog met de kickstart op dit moment.

Ik ben vervolgens naar de accu gegaan omdat ik dacht dat hier het probleem zat. Na een keer aan de pluskabel op en neer bewogen te hebben, hoorde ik een relais klikken dus dacht ik het gevonden te hebben. Er was aan de kabel gekloot dus deze weer aan elkaar gemaakt. Toen ik de scooter wilde starten deed hij niks, ook niet met de kickstart.. Bougie eruit gehaald en deze vonkt ook niet meer, nu iets verder van huis.:sweatsmile:

Heeft het startrelais ook wat met het vonken te maken? Dacht dat deze enkel voor de elektrische start benodigd was.
Iemand die enig idee heeft?

Groeten Dennis
 
Advertisement - register to remove this

Kijk je zekering eens na, misschien door het gekloot zekering gesprongen.
en zorg dat de kabels op de accu goed zijn , zowel + als -
 
Heeft het startrelais ook wat met het vonken te maken?
Nee.

Na een keer aan de pluskabel op en neer bewogen te hebben, hoorde ik een relais klikken dus dacht ik het gevonden te hebben. Er was aan de kabel gekloot dus deze weer aan elkaar gemaakt.
Wie heeft "gekloot" waar was "gekloot" en hoe heb jij het gerepareerd.
Soms zegt een foto meer dan ...... woorden.

Doen je knipperlichten en claxon het wel nog?
Volg de dikke min-kabel eens, die op de accu zit, waar komt die uit, maakt deze goed contact aan beide uiteinden en zijn de accupolen schoon en goed aangedraaid?
 
Kijk je zekering eens na, misschien door het gekloot zekering gesprongen.
en zorg dat de kabels op de accu goed zijn , zowel + als -
De zekering is heel, ik meet aan beide zijden 12.65v

Nee.


Wie heeft "gekloot" waar was "gekloot" en hoe heb jij het gerepareerd.
Soms zegt een foto meer dan ...... woorden.

Doen je knipperlichten en claxon het wel nog?
Volg de dikke min-kabel eens, die op de accu zit, waar komt die uit, maakt deze goed contact aan beide uiteinden en zijn de accupolen schoon en goed aangedraaid?
De plus kabel was aan elkaar getaped met onderstaande kabel omdat de originele ringkabelschoen defect is.

Ik heb de kabel vastgezet een grote revet.

Knipperlicht, claxon etc werkt gewoon nog. Ik meet 12v aan beide zijden van de zekering.
Heb net de weerstand van de minpool accu, naar de massa gemeten bij de spanningsregelaar en deze geeft 0.00 ohm aan
 

Attachments

  • thumbnail_Image(1).jpg
    thumbnail_Image(1).jpg
    90 KB · Views: 13
  • Image.jpeg
    Image.jpeg
    202.7 KB · Views: 14
Nog een poging

Heb de scooter 2 weken geleden naar een scooterzaak gebracht en ze dachten het gemaakt te hebben met de remlichtschakelaars. Een week later weer precies hetzelfde probleem. Nu kwam ik er achter dat wanneer ik van een stoeprand af rijdt, hij het vaak weer doet.

Het probleem is dus: Het ene moment doet hij het gewoon (zowel kickstart als elektrisch), vervolgens zet ik hem uit en doet hij het plotseling niet meer. Elektrisch gooit hij hem niet rond en kickstart slaat hij niet aan (geen vonk). Tijdens het rijden heb ik nog niet meegemaakt dat hij afslaat.

Is er ergens een verband wat met de elektrische start en niet vonken?

De dodemans knop lijkt me heel onwaarschijnlijk omdat hij tijdens het rijden nooit uit valt.
 
Klinkt als een massa probleem meet je massa van hot motorblok eens.
Kan zijn dat ergens een massa punt van je motorblok of frame geen goed contact maakt en hierdoor het soms wel doet en soms niet
 
Heb net de weerstand van de minpool accu, naar de massa gemeten bij de spanningsregelaar en deze geeft 0.00 ohm aan
Was dit wel in het goede Ohm-bereik en niet in het kilo-Ohm bereik van de meter, want ik moet de eerste multimeter nog tegenkomen die 0,00 Ohm aangeeft zelfs als je beide meetpennen tegen elkaar houdt.

Dus multimeter in het laagste Ohm-bereik!!!
 
Back
Top