startproblemen na vervanging piston + cilinder

Gixxer76

Well-Known Member
Heil,

Heb vrijdag piston en cilinder vervangen... en de booster draait weer als tevoren..... Als hij start natuurlijk...x|

Ten einde raad had ik hem terug stuk voor stuk gedemonteerd om na te kijken, doch alles lijkt me in orde...

Beon ik te denken dat het mengsel niet meer goed was (teveel olie) omdat de garagist gezegd had om zeker de eerste 5 bakken wat olie bij de benzine 98 te doen voor extra smering (rodage)

Anyway, ik draai de leo zx er volledig af en probeer hem te starten...Na drie keer proberen draait hij als een horloge...wel een luidruchtige maar hij draait mooi regelmatig

Ik zet hem af, zet het eerste stuk van de leo erop, dus zonder einddemper en hij start van de eerste keer (choke dicht, half gas open)

same, maar nu met de einddemper en hij start mooi, draait mooi, en rijdt mooi

Deze morgen, probeer ik hem weer te sraten met alles op...wil die gewoon niet aanslaan.. ik demonteer wederom de uitlaat, na een keer of 6 à 7 start ie...ik monteer de uitlaat in z'n geheel terug en die start van de eerste keer

Hoe komt dit?? (bougie is onlangs vernieuwd)

Dus uiteindelijk start ie wel maar ik moet precies eerst eens de uitlaat eraf draaien lol...ook geen manier van werken hé

En in de uitlaat lijkt eveneens niets te zitten dat de gassen zou kunnen blokeren...ook niet logisch daar hij draait en rijdt met alles erop na eerst zonder geprobeerd te hebben????
 
Advertisement - register to remove this

een leovinci zit een binnenwerk in vaak , deze kan verstopt zitten..

probeer eens een andere uitlaat.

Lol, ik heb hier geen andere uitlaat... Ik begin ook meer en meer te denken dat het aan die uitlaat ligt, maar hoe komt het dan dat, eens die mooi draait, hij wel mooi blijft rijden?
 
Heeft weer heel de dag mooi gereden...vreemde situatie...

Zou 't niet kunnen dat 't startprobleem gaat beteren als hij wat meer ingereden is? Anders miss toch maar de bougie vernieuwen?

Heb er vandaag zeker 10 km non stop mee gereden, zonder probleem.

Wel moet ik toegeven dat hij soms wel eens durft stil te vallen wanneer hij lange tijd stationair staat te draaien. Miss de ralentie wat verhogen?
 
Back
Top