Startproblemen Mbk spirit

Gixxer76

Well-Known Member
Heil,

Na onlangs op de spirit een nieuwe cilinder en piston gezet te hebben, start dat beestje wreed moeilijk.

Dan maar de bougie vervangen, hij startte weer zeer goed...Nu, een kleine twee weken later, weer van dat. Bijna niet in gang te krijgen...

Dat kan toch niet dat die nu 2wekelijks een nieuw bougieke nodig heeft hé?
Ik zoek nu naar mogelijke oorzaken.8P

PS, ben niet aan de carburatie geweest, Bij het uitdraaien staat de bougie steeds goed nat wat natuurlijk ook niet goed is....


Mvg
Gixxer
 
Advertisement - register to remove this

Zit het 'kopje' bijna tegen de bougie aan? Dan moet je hem weer iets naar boven duwen. ALs je nu weer een nieuwe bougie erin doet, doetie het dan weer prima?
 
Zit het 'kopje' bijna tegen de bougie aan? Dan moet je hem weer iets naar boven duwen. ALs je nu weer een nieuwe bougie erin doet, doetie het dan weer prima?

Bedankt voor je reactie speedfreak, maar euh... welk kopje van wat?

Voor de vervanging van de piston was de bougie die erin zat slechts een drietal weken oud.

Na de vervanging dus niet meer in gang te krijgen, met een nieuwe bougie startte dat krengetje als niets, nu zit die er dik twee weken in en heeft de stiefdochter wéér de grootste moeite om dat ding pratende te krijgen, en ik trouwens ook.

Eénmaal hij draait heeft hij niet de neiging om stil te vallen en draait hij regelmatig. Onze bevindingen zijn ook dat hij op dit moment koud beter start zonder choke en al trappend de gas opendraaien....wat voor dit probleem anders was, koud -> choke -> geen gas.. vreemde situatie die mij een beetje aan de carburatie doet denken maar daar ben ik dus niet aan geweest, buiten de kabeltjes naar de naftbak even afgekoppeld om die naftbak eraf te krijgen.

Mvg,
Dirk
 
"Zit het 'kopje' bijna tegen de bougie aan? Dan moet je hem weer iets naar boven duwen"

Weet iemand anders misschien wat hier bedoeld word??
 
bougieveranderd.jpg


Dat stukje van de zwarte pijl: Als die (op de foto) naar boven zit, dus bijna tegen het stuk van de rode pijl aan zit, dan moet je deze weer een stukje uit elkaar 'duwen' met een platkop schroevendraaier oid... Dat stukje m van de zwarte pijl moet zeg maar 90 graden staan en er moet gewoon voldoende ruimte tussen zitten en niet bijna tegen het stuk van de rode pijl... :)

(leuk he, in eigen woorden zonder termen :p)

Als je er niet uit komt zie ik het wel :*

Edit: Heb je alweer een nieuwe bougie geprobeerd trouwens?
 
Nog geen nieuwe bougie geprobeerd. Ik wist niet dat dat kon verbuigen en hoe komt dat dan? met de warmte, omdat daar wat tegen komt ofzo?

Daarnet weer bijna niet in gang te krijgen..éénmaal ie draait loopt ie als een klokje, ik snap 't niemeer hoor... als het aan die bougie zou liggen zou ie toch onregelmatiger moeten lopen ofzo?
 
is het een andere cilinder dan hiervoor zat qua inhoud of merk. kan zijn dat je squish dan te klein staat en op die manier je bougie aan gort maakt.
 
Ik heb precies hetzelfde met mijn vivacity.
Ookal andere bougie geprobeerd, carb nagelopen.
Kwam er eerst achter dat me keerring eruit was gekanlt, maar 1 dag later heb ik nog steeds hetzelfde probleem.
 
Ik heb precies hetzelfde met mijn vivacity.
Ookal andere bougie geprobeerd, carb nagelopen.
Kwam er eerst achter dat me keerring eruit was gekanlt, maar 1 dag later heb ik nog steeds hetzelfde probleem.


Volgens de garagist zou het wel eens de bobijn kunnen zijn die wegens sleet m'n (relatief goedkope) bougietjes (+/- 3.5 euro) aan gort knalt.....

Anyway, veel rol speelt dat voor de moment niemeer daar de spirit zwaargewond in de garage staat na een ongeval (lees weggemaaid door wagen).

Nu gaat het wachten worden op het bestek.....:?:'(

Greetz
Gixxer
 
Back
Top