startproblemen + knallen uit uitlaat

SR-vld

Well-Known Member
M'n scooter start niet:
- vonkt wel
- massa is ook oke ( als ik bougie tegen cil. houd vonkt ie ook )
- bougie wordt nat

Scooter is wel aan te krijgen als ik wat remmenreiniger in de cil spuit.
Als ie dan loopt, loopt t stationair goed.
Trekt geen valse lucht ( hij valt immers uit als ik hand voor de luchtinlaat houd ).
Als ik dan wil wegrijden, gaat t een klein stukje goed, maar vervolgens allemaal knallen uit de uitlaat.

De bougie is telkens wel zwart ( te grote sproeier, verkeerde afstelling gasnaald??? )
2 bougies geprobeerd, misschien allebei vetgeslagen ofzo, waardoor ie t niet goed doet??

Dat ie niet op de normale manier start, waar kan dat aan liggen?
set-up:
NG-tuned
R2

carb-afstelling:
21 DO
W7 naald ( clipje op 2e stand van onder )
sproeier 88
Malossi E 13 filter
luchtschroef 1,5 slag open

sproeier te groot? gasnaald verkeerd?

Mvg
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Of je massa is niet goed genoeg. Plak eens een xtra draadje tussen blok en frame en kijk of het is verholpen
Het kan ook je bougiekabel of dop zijn, die zijn niet zo duur dus je kan ze even vervangen
Als laatst, en veel voorkomend, kan het ook je ontstekingstijdstip zijn. Die staat dan iets te laat...
 
heb net voor de zekerheid een nieuwe bougie gehaald.
ook nog een extra draadje tussen frame en blok gefixt.

toen starten:
sproeier 88: geen teken van leven, bougie kurkdroog
sproeier 100: bougie werd een beetje nat, startte nog niet.

Ook sproeier 100 te klein dus, ik had geen grotere liggen, dus toen een beetje remmenreiniger in cil gespoten ( was heel weinig btw ) en hij liep.
Toen een klein stukje gereden en er kwamen geen knallen meer uit de uitlaat, reed wel goed ( niet meer als 1/3 gas gegeven )

Ik ga zo nog even sproeiers bestellen bij dealer, wat voor maten zal ik ongeveer nodig hebben ( ik weet dat dat niet precies te zeggen is, maar ongeveer een richtlijn??), 110 ofzo??
 
Inmiddels een weekje later,
Weer wou ie niet starten, met choke ook niet.
Sproeier 108 erin ipv 100, weer niks.

Vervolgens een heel klein beetje remmenreiniger via bougiegat in cil gespoten ( was echt een heel klein beetje ), en in 1 kickje ging ie aan.

Ding loopt dan stationair goed.
Rijd dan ook gewoon goed. ( viel er bijna af bij half gas )
Filter eraf gehaald, hand voor carb gehouden en hij viel uit, dus geen valse lucht ( correct me if i'm wrong ).

Iemand een idee waarom ie niet "normaal" wil starten??
Zelf heb ik geen idee meer.

greetz erik
 
Back
Top