startprobleem sr50

carperke

Well-Known Member
Hallo, ik heb een ambetant probleem met mijn sr. Gij start echt verschrikkelijk moeilijk, soms moetek tot 10keer kicken vooraleer em start, en mijn elektrische starter zegt enkel tik :s.
Als em warm heeft start ie wel rap met de kickstarter.
Mijn brommer staat volledig standaart enkel de vloot is uit de variio en er zit een leovinci tt op. Help mij aub, want dit is echt ambetant;(
 
Advertisement - register to remove this

Het probleem met de electrische start kan liggen aan een (bijna) lege accu, probeer die eens op te laden ;)

Voor het koud starten, zet eens een grotere chokesproeier in de carburateur, dat wil nog wel eens helpen ;)

Als een scooter koud is heeft ie de choke (=extra benzine) nodig om te kunnen starten, warm is dit niet nodig
 
Ik denk eerder dat je startmotor is overleden als je het mij vraagt en alleen het relai hoort nog:)

Over het starten dat is echt een afstellings probleem als je het mij vraagt probeer is een stukje te rijden en dan kijken welke kleur je bougie is

Sproeier:
Te rijk --> bougie zwart
Te arm --> bougie wit-grijzig
Goed --> bougie koffie (met melk) bruin. Ofwel beetje richting de lichtbruin

En zet je luchtafstelling op 1,5 draai;)


correct if im wrong:'(
 
Het relais tikt ook als je accu leeg is (eigen ervaring ;))

En wat heeft het voor zin om te kijke hoe ie warm afgesteld is, als ie koud niet van zn plaats wil komen...
 
Back
Top