Startmotor

Jvk

New Member
Goedemiddag
Heb een Kymco aglity 50 city 16 inch .... mijn startmotor stopte ermee, je zou denken effe nieuwe erin. Heb voor de verandering ook een bendix vernieuwd.Nu slaat scooter dus niet aan. Startmotor getest en doet het.Zodra kap erop zit geschroefd hoor ik alleen het startrelais klikken. Er komt stroom doorheen en er zit al een nieuwe accu in (6amp).
Goed gekeken of pakking van kap er goed opzit. De 2 busjes waar bendix in valt zijn ook goed.
Heb ook nog test gedaan door kap te demonteren en door voorzichtig de startknop in te drukken om te zien of bendix uitslaat.
Dit gaat goed, maar zodra ik voel weer vastzet gebeurt er niks ....


Wat mis ik of doe ik fout ...

gr Jeroen
 
Advertisement - register to remove this

Heb je wel een originele startmotor gekocht? Want zoiets als die van DMP is vaker een duurkoop / miskoop.

Heb je ook al de kabel gevoeld van de start motor of dat deze niet te heet word.. Als dit het geval is. Dan heb je een goedkope prul gekocht.. Want de stroom kan dan niet de startmotor rond krijgen, daardoor krijgt de stroom dan teveel weerstand en word de kabel ervan best wel heet.
Het is mij al eens een keer overkomen.

Koop liever dan zoveel mogelijk toch origineel als het ietsie duurder kost.


Heb je daarnaast wel de juist bendix gekocht met de juiste hoeveelheid tanden.. Als dit niet klopt zou deze ook de startmotor kunnen blokkeren en daardoor niet willen draaien.. Test de startmotor desnoods met de oude bendix als je deze even voor een paar minuten om te zien of de startmotor het dan wel doet.
 
Hallo dank voor reactie
Heb er 1 gekocht bij cityparts mijn scooter stond ertussen...denk niet dat ie orgineel is
De oude startmotor is ook dikker dan de nieuwe. Gekke is dat ik beide heb getest op accu of ze wel überhaupt draaien.
Het bendix verhaal heb ik geprobeerd door met oude te testen maar ook geen resultaat.
Zal morgen effe startrelais doormeten.maar denk niet dat het daar aan ligt.

Systeem krijgt stroom maar krijg het idee dat er niet genoeg kracht is om de boel aan te praat te krijgen.

Gr Jeroen
 
Hallo dank voor reactie
Heb er 1 gekocht bij cityparts mijn scooter stond ertussen...denk niet dat ie orgineel is
De oude startmotor is ook dikker dan de nieuwe. Gekke is dat ik beide heb getest op accu of ze wel überhaupt draaien.
Het bendix verhaal heb ik geprobeerd door met oude te testen maar ook geen resultaat.
Zal morgen effe startrelais doormeten.maar denk niet dat het daar aan ligt.

Systeem krijgt stroom maar krijg het idee dat er niet genoeg kracht is om de boel aan te praat te krijgen.

Gr Jeroen

Het is vast wel een reden waarom de oude dikker was (kwaliteit) dan de brol die je nou hebt gekocht.. Weet je toevallig ook van welk merk / naam deze was.
 
Zie er geen city 16 erbij staan.. Met agility bedoelen ze het goedkopere model mee. Maar City 16 heeft volgens mij een nieuwer motor blok, dus dan heb je denk ik waarschijnlijk niet de juiste startmotor..

Heb je het aantal tandjes wel geteld op de as? Misschien is de ene 10 en de andere 11 tanden.. En dan klopt de verhouding met de bendix misschien niet meer en gaat vast zetten.. Maar ik denk eerder dat je een goedkope prul van een startmotor hebt gekocht want 28,95 euro is veelste goedkoop voor een goede startmotor.. Ben je minstens zeker 50 a 60 euro voor kwijt voor een beetje betere kwaliteit.. En origineel zal vast wel 150 euro kosten of zo.
 
Klopt orginele is heel duur zal de tandjes tellen ...dat zal het wel zijn denk ik ..
We zullen de boel weer es openschroeven dank voor info
 
Boel open gedaan en bekeken. Tandjes geteld alles indentiek . Oude startmotor geïnstalleerd plus oude bendix geen resultaat. Startmotor slaat wel aan maar maakt malend geluid . Nieuwe geïnstalleerd maakt ook malend geluid. Snap er niks van ..... accu is 12 volt 6 amph en 1 mnd oud .... Zou die stroom te weinig krijgen? Of teveel ? Denk dat het een ritje bromboer wordt☹️
Post automatically merged:

Of originele startmotor....
 
Back
Top