Startmotor

Sybren34

New Member
ik heb een probleem met mijn kymco super 8 ik kan mijn scooter niet starten met de electrische start maar de lichten en de toeter werkt wel wie kan mij helpen
 
Advertisement - register to remove this

Kan zijn dat je knop van je elektrische start gaar is. Daartussen zit een stukje koper met een veertje wat normaal bij indrukken contact moet maken. Je kan hem eens loshalen en kijken of hij inwendig wel contact maakt. Of je startmotortje eraf halen en kijken of ie uberhaupt wel stroom krijgt.
 
Dan zit je startmotor ergens vast. Op de starterkrans, dan moet je hem even loshalen. Accu spanning is verder goed? Kan trouwens ook zijn dat je startmotor "zelf" vast zit of gaar is geworden. Vroeger gaf ik nog wel eens een klapje met een kunstofhamertje op het startmotortje wat soms wel wilde helpen (bij vastzitten). Je kan dat proberen..
 
Je bedoeld het aandrijftandwieltje van het startmotortje wat in je startkrans moet schieten? Als dat wel goed is, kan het dus wel zijn dat je je relais moet vervangen. Heb in het verleden ook wel eens dat klik-klik geluidje gehoord, maar startrelais was gewoon niet goed meer.
 
Erg vreemd. Waarschijnlijk krijgt ie om een of andere reden niet genoeg piekspanning om het door te geven aan de startmotor.
 
Back
Top