Startmotor

Status
Not open for further replies.
F

fpoeh

Guest
hoi

Zit echt te kloten met het monteren van de startmotor op m'n Peugeotje..
D'r zit een soort van gebundeld kabeltje wat dan weer op een metalen plaatje zit en kan maar niet thuisbrengen waar ik het op moet monteren.
Heb even geen foto.. D'r zit verder nergens een ander aansluitpunt in de buurt dus ga er van uit dat het samen met de startmotor gemonteerd moet worden want er zit daar nog een ringetje aan waar een m6 boutje in moet.
Dat metalen plaatje dient waarschijnlijk als soort van steuntje voor op de startmotor zelf..tenminste..ik zie niet waar het anders zou moeten zitten :rolleyes:
Ik heb het zaakje 3 weken geleden zonder al te veel moeite gedemonteerd met het hele blok los maar ben vergeten hoe het weer juist terug moet. Ik kan er zowiezo nauwelijks meer bij om het GOED vast te draaien nu het blok weer vast zit, maar goed als ik maar weet hoe het JUIST gemonteerd moet worden.
Ik heb wel een link naar het onderdeel wat ik precies bedoel(nr. 33):

http://www.easyparts.nl/showdrawing/162/4117/-/0-968-1-m419-s162-d4117/Electric_equipment.html
 
Last edited by a moderator:
Advertisement - register to remove this

er zit een lipje op de startmotor , daar schuif je deze gewoon op , het kan ook zijn dat er een boutje doorheen komt.

die met het oog is de massa en zit gewoon onder 1 van de bouten waar de startmotor mee vast zit.
 
er zit een lipje op de startmotor , daar schuif je deze gewoon op , het kan ook zijn dat er een boutje doorheen komt.

die met het oog is de massa en zit gewoon onder 1 van de bouten waar de startmotor mee vast zit.

Dat lipje heb ik niet echt kunnen ontdekken maar het hoort zoals ik beschreef dus OP de startmotor en dan dat boutje erop. Anders kan gewoon niet :+ Die groene uiteraard aan de andere kant.
Ik heb 'm overigens ook gewoon strak aan kunnen draaien, vanuit een soort onmogelijke hoek maar goed.
 
Last edited by a moderator:
Nummer 33 is de beugel / klem die de bedrading van de ontsteking vasthoudt

Deze zit vast met een bout van de startmotor.

Het klem gedeelte steekt naar de onsteking toe meende ik
 

Attachments

  • 104105695_1-motorblok-peugeot-vivacity.jpg
    104105695_1-motorblok-peugeot-vivacity.jpg
    26.7 KB · Views: 11
Nummer 33 is de beugel / klem die de bedrading van de ontsteking vasthoudt

Deze zit vast met een bout van de startmotor.

Het klem gedeelte steekt naar de onsteking toe meende ik

Precies zo moet ie. Bedankt, heb me helemaal rot gezocht naar zo'n afbeelding..
Nu weet ik 't HELEMAAL zeker :)
 
Last edited by a moderator:
Status
Not open for further replies.
Back
Top