Startmotor werkt alleen na gebruik claxon

Inderdaad we zijn alweer een paar uurtjes aan de gang tijd om ermee te stoppen en een andere keer verder te gaan.

Dat de draden gewisseld zitten is aan zich voor de werking van het relais niet van belang.
Maar wel van invloed op je laatste meting.
De extra weerstand van 3,9 Ohm die je gemeten hebt, door aan weerszijde van de relais connector te meten, is niet de weerstand van de connector maar de weerstand van de startrelaisspoel dit omdat je daar doorheen meet.

Dus wil je die meting opnieuw doen dan moet je aan de relais zijde van de connector de groen/gele draad nemen en aan de kabelboom zijde van de connector de rood/gele draad nemen.

Ik ben geen voorstander van het afknippen van originele connectoren.
Trek de connector eens uit elkaar en kijk eens recht tegen de contactjes aan van de connector.
Vaak zie je daar een soort weerhaakje dat gemaakt is met een deel van het materiaal van de contactjes.
Deze weerhaakjes kun je dan opzij drukken met een dunne schroevendraaier en het contactje langs de achterkant van de connector uit de kunststoffen houder schuiven.
Nu kun je de vrouwelijke contactjes wat bijbuigen zodat het mannetje er wat stroever in past.
Als je de contactjes dan weer terug steekt in het kunststoffen deel van de connector kun je gelijk ervoor zorgen dat aan weerszijde van de connector dezelfde draadkleuren zitten.

Voor nu, wel te rusten.
Post automatically merged:

Hier een voorbeeldje van wat ik bedoel met weerhaakjes:
weerhaakjes.jpg
 
Last edited:
20210112_222501.jpg

Het spijt me, maar ik krijg ze er niet uit, ik kan nergens weerhaakjes vinden, het lijken wel 2 rechte plaatjes, en er zit verder niets aan vast, wat doe ik verkeerd?
Post automatically merged:

Blijkt dus dat ik aan de verkeerde kant bezig was, maar toch krijg ik de kabeltjes er niet uit.

Ik kijk morgen op de zaak, denk dat ik daar goede nette connectoren vind.
 
Last edited:
Het moet haast wel dat de pinnetjes verwijderbaar zijn, hoe zou het anders komen dat beide draden verwisseld zijn, ik kan me niet voorstellen dat dit af fabriek zo zat.

Ik heb even jouw foto bewerkt maar ik denk dat ik het weerhaakje wel zie zitten, er zit zelfs een soort uitsparing waar de kopse kant van het haakje op valt.

weerhaakjes2.png
 
Ik neem vandaag extra gereedschap van de zaak mee, we hebben een Electro afdeling, het moet en zal me lukken.

Bedankt voor je bericht, ik laat vanavond weer van me horen.
 
Sparky, je gaat het niet geloven, ik ben al meer als een uur met dat rotstekkertje bezig, hij vertikt het om uit elkaar te gaan.

Ik heb met speciaal gereedschap die punten ingedrukt maar hij zegt doe het zelf maar :)

Ik heb op mijn werk een connector gevonden die water en modderdicht is.

Ik kan altijd aan deze onderdelen komen, ik weet dat je er geen voorstander van bent, maar is het een optie dat ik dit installeer?

Weet dan niet hoe je dit meten moet als het aangesloten is, maar het lijkt me wel stevig spul, wij gebruiken het altijd met auto's op de zaak.

Laat me weten hoe je ertegenover staat, ik weet niet wat ik moet doen.

Bedankt nog voor al je tijd.
 

Attachments

  • Screenshot_20210113-190448_Chrome.jpg
    Screenshot_20210113-190448_Chrome.jpg
    150.8 KB · Views: 7
Dit is inderdaad een veel beter connector dan de originele.
Die gele stopjes zijn om de achterkant, daar waar je normaal de meetpennen in steekt om te meten, waterdicht af te sluiten.
Zolang je die stopjes niet al in de achterkant van de connector duwt kun je nog steeds evengoed meten, denk ik zo.

Wat mij betreft is dit een perfecte oplossing.
Nee wat ik bedoelde met geen voorstander zijn, is dat men de connectoren eraf knipt en vervolgens begint te rommelen met kroonsteentjes.
 
Ooh nee, we gebruiken alleen professioneel spul op de zaak.

Ben blij dat je er zo instaat, hecht veel waarde aan je oordeel, morgen kan ik niet maar vrijdag neem ik de tang even mee en dan gaan we krimpen, ik hoop dat het hiermee opgelost is.

Zodra ik klaar ben laat ik van me horen.

Voor nu wens ik je een fijne avond.

Gr Danny
 
Sparky, jij genie, het is gelukt.

Ik heb na het plaatsen van de nieuwe connector gemeten, en er staat nu - 1 in het scherm.
Weetniet of dat klopt, maar starten gaat weer geweldig.

Echt superbedankt dat je zoveel tijd en moeite hebt genomen om mij te helpen.

Ik wist niet wat en waar ik het zoeken moest.
Zonder jou had ik heel veel materiaal vernieuwd en was ik er nooit achter gekomen.

Nogmaals bedankt.

Gr Danny
 
Dit is pas de eerste stap, scoot gaat uit elkaar, frame wordt gestraald en gespoten, en hij wordt beter als nieuw met goede roestwerende lak.

Bedankt nog.

Gr Danny
 
Ik heb de tekst hierboven met een glimlach op mijn gezicht nog eens gelezen.
Het is gewoon fijn om mensen te helpen.

Kijk, je gaat verder met je scooter, goed te horen.
Nu kom je in je eigen vakgebied waar ik nu helemaal niks van weet. :)
Natuurlijk heeft iedereen wel eens een spuitbusje vastgehouden maar dit is toch heel iets anders dan hele carrosserieën opkalefateren en spuiten zodat men er niks meer van ziet.

Zo heeft iedereen zijn talenten waarmee men andere mensen op deze aardbol het verblijf aangenamer mee kan maken.

Zo ziet mijn ideale wereld eruit. ;)
 
Back
Top