Startmotor vervangen ???

wannez

Well-Known Member
Pas geleden heb ik voor mijn vriendin een yamaha Why op de kop getikt.
Hij rijdt perfect, alle lichten doen het goed, alleen de electrische start werkt niet(startmotor is kapot). Ze moet dus altijd kickstart gebruiken. Bij de garage zeggen ze dat zoiets wel 150 euro kost om te vervangen.
Heeft iemand enig idee wat voor onderdeel ik dan mogelijk tweedehands zou kunnen zoeken ter vervanging??? En is dit erg moeilijk te doen (laten doen is ook goedkoper met een eigen vervangende startmotor)

Ik zou zeer dankbaar zijn met alle hulp
 
Advertisement - register to remove this

tja je kan altijd kijken op google voor een 2e hands start motor voor je scooter, of op marktplaats, 2ehands.nl of natuurlijk de scooter sloperij in de buurt.

zelf doen licht er helemaal aan of je het goede gereedschap hebt en of je een beetje handig bent met zulke dingen.
voor verdere vragen hoe je iets moet doen, heb je natuurlijk altijd nog internet ( dit forum dus)

mgv bart
 
ik zou controleren of de startmotor wel echt stuk is, moet je ff een draadje heel ff van de + van de accu tegen dat ene stekkertje houden waar nu een dikke rode kabel op zit. Als er niks gebeurd is ie echt stuk.
Zelf doen kan in principe maar je komt niet zo goed bij de boutjes. (eigenlijk moet ff de ontsteking aan de kant dan kom je er via een gat in het carter makkelijk bij met een T-stuk) het moet ook lukken met een beetje kloten met een inbussleuteltje.
 
En dan om hem gemakkelijk te kunnen monteren, demonteer je even je achterwiel.

Totaal niet nodig,
Je kunt, als je je waterpomp eraf haalt, via een speciaal gat in je carter,
precies je ratel tot het boutje van je waterpomp steken.
 
ja een beundehaas doet het met een waterpomptang.
en dan maak je meer stuk dan je eigenlijk wil.
gewoon goed gereedschap gebruiken en niet met een waterpomp tang gaan beunen.
want dan kun je net zo goed een hamer gebruiken.
 
Back
Top