startmotor probleem zip iget

Dinandscoota

New Member
hee goedenavond ik ben dinand en ik heb een probleempje met me scooter, ik ben nieuw op dit forum maar ik heb er wel al naar gezocht of dit probleem al eerder is besproken maar niet tegengekomen.

ik heb een zip iget 3v uit ik denk 2018,
nou heb ik hier een malossi 80cc op laten zetten en natuurlijk ook de ecu van malossi die erbij hoort, verder ook een multivar van malossi en 8 gram rolletjes,
ik heb ook 'audi' ledlampen erop laten zetten en een blijkijker.
na 4500 km zonder problemen starten en rijden wou ik laatst me scooter starten maar het leek alsof die niet genoeg kracht daarvoor had en hoorde je wel een geluid dat die ging draaien maar niet wou starten uiteindelijk was die van binnen verbrand en dee die niks meer, daarna heb ik er zelf 1 van melozy ingezet die was 25 euro omdat ik hem ff snel wou maken maar die kapte er ook mee na 2 dagen met hetzelfde verhaal ik hoorde dat ie probeerde te starten maar het lukte niet en hij was weer verbrand. nu denk ik zelf dat het kan liggen aan de 80cc dat de startmotor te zwak is om die 80cc op gang te krijgen, me accu daar kan het ook aan liggen denk ik zelf dat me accu te zwak is.
nu ben ik vanmiddag bij de huisman geweest want daar heb ik de scooter gekocht maar hij zei omdat ik die blijkijker van dmp erop heb gezet dat me garantie vervalt en dat die koplamp het probleem is waarom die startmotor niet wil gaan of er kortsluiting ontstaat door de andere bedrading en daarna begon die over me andere ecu dat die ook storing kan geven en me multivar ook een probleem kon zijn en me audi ledjes, hij zij voor zoveel euro laat ik hem nakijken maar dat kon makkelijk naar de 200 250 euro oplopen en dat ga ik niet doen. mijn idee was om een kickstart erop te bouwen of een cartercap met kickstart erop te zetten maar ik weet niet zeker of dat kan.

dus mijn vraag is kan ik een kickstarter op me cartercap bouwen of een andere cartercap met kick erop zetten?
en is dit eerder bij iemand voorgekomen of weet iemand misschien waar dit aan zou kunnen liggen?
misschien een sterkere startmotor?

bedankt voor het helpen alvast!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

als er problemen zijn met je electra na een montage van een lamp moet dat gelijk gebeuren, wellicht een controlle laten doen? op weerstand etc alles doormeten wat er mee te maken heeft, kickstart gaat hem niet worden aangezien je brandstof systeem electrisch werkt, maar ik zou wel een orginele startmotor nemen
Post automatically merged:

laat wellicht ook je spannings regelaar nakijken, dit zou je ook zelf kunnen doen
 
Blijft overigens niet normaal dat je startmotor zo snel ermee ophoud, zou het wel nakijken of na laten kijken

Met 80cc heeft zo`n startmotor natuurlijk ook veel meer stress.
Misschien houd hij hem te lang aan waardoor de windingen verbranden.

Advies is om dan even iets langer te wachten met het starten achter elkaar. (heeft ie nog een cool-down moment)
 
hee goedenavond ik ben dinand en ik heb een probleempje met me scooter, ik ben nieuw op dit forum maar ik heb er wel al naar gezocht of dit probleem al eerder is besproken maar niet tegengekomen.

ik heb een zip iget 3v uit ik denk 2018,
nou heb ik hier een malossi 80cc op laten zetten en natuurlijk ook de ecu van malossi die erbij hoort, verder ook een multivar van malossi en 8 gram rolletjes,
ik heb ook 'audi' ledlampen erop laten zetten en een blijkijker.
na 4500 km zonder problemen starten en rijden wou ik laatst me scooter starten maar het leek alsof die niet genoeg kracht daarvoor had en hoorde je wel een geluid dat die ging draaien maar niet wou starten uiteindelijk was die van binnen verbrand en dee die niks meer, daarna heb ik er zelf 1 van melozy ingezet die was 25 euro omdat ik hem ff snel wou maken maar die kapte er ook mee na 2 dagen met hetzelfde verhaal ik hoorde dat ie probeerde te starten maar het lukte niet en hij was weer verbrand. nu denk ik zelf dat het kan liggen aan de 80cc dat de startmotor te zwak is om die 80cc op gang te krijgen, me accu daar kan het ook aan liggen denk ik zelf dat me accu te zwak is.
nu ben ik vanmiddag bij de huisman geweest want daar heb ik de scooter gekocht maar hij zei omdat ik die blijkijker van dmp erop heb gezet dat me garantie vervalt en dat die koplamp het probleem is waarom die startmotor niet wil gaan of er kortsluiting ontstaat door de andere bedrading en daarna begon die over me andere ecu dat die ook storing kan geven en me multivar ook een probleem kon zijn en me audi ledjes, hij zij voor zoveel euro laat ik hem nakijken maar dat kon makkelijk naar de 200 250 euro oplopen en dat ga ik niet doen. mijn idee was om een kickstart erop te bouwen of een cartercap met kickstart erop te zetten maar ik weet niet zeker of dat kan.

dus mijn vraag is kan ik een kickstarter op me cartercap bouwen of een andere cartercap met kick erop zetten?
en is dit eerder bij iemand voorgekomen of weet iemand misschien waar dit aan zou kunnen liggen?
misschien een sterkere startmotor?

bedankt voor het helpen alvast!


Beste,

Ik ken zelf iemand die ditzelfde probleem heeft gehad. Ik heb echter nooit iemand gezien die dit probleem heeft gehad met een euro2 (carburateur versie) startmotor. Deze past ook op een Iget blok. Wel raad ik aan om de originele te bestellen van Piaggio. Ook kan een sterkere accu helpen gezien die natuurlijk ook belast wordt door je verlichting. Dat je ECU voor problemen zorgt lijkt mij heel sterk, dit heb ik zelf nog nooit meegemaakt. Mijn advies is om er een 8.6Ah gel accu in te zetten van Nitro en een originele OEM startmotor van Piaggio voor een carburateur versie. Deze zijn wat sterker omdat carburateur scooters vaak meer omwentelingen nodig hebben dan die gemaakt zijn voor injectie modellen. Je kan inderdaad ook een kickstart mechanisme in (laten) bouwen in een iGet carterkap. Onthoud wel dat als je accu leeg is of hij geen stroom krijgt deze niet werkt. Begrijp ook dat een euro2 startmotor ook door kan branden als je hem na 30sec starten niet laat afkoelen. Vervang ook je bougie op tijd, het kan zijn dat je bougie slecht de vonk over kan brengen als deze vet, zwart of op is. Hierdoor start hij natuurlijk ook slecht.

Ik hoop dat dit helpt. Groetjes
 
Met 80cc heeft zo`n startmotor natuurlijk ook veel meer stress.
Misschien houd hij hem te lang aan waardoor de windingen verbranden.

Advies is om dan even iets langer te wachten met het starten achter elkaar. (heeft ie nog een cool-down moment)
Zoveel scheelt het niet, vebrandings kamer word niet groter aangezien je de 50cc kop gebruikt, die van mij slingert ie zo aan net als dat me 50cc eronder zat
 
Wanneer heb je de kickstart erop gezet? Of heb je gewoon een ander deksel met kickstart erop geschroeft?
Andere deksel met kickstart maar je zou d'r ook 1 op je injectie Carter zetten
Post automatically merged:

Beste,

Ik ken zelf iemand die ditzelfde probleem heeft gehad. Ik heb echter nooit iemand gezien die dit probleem heeft gehad met een euro2 (carburateur versie) startmotor. Deze past ook op een Iget blok. Wel raad ik aan om de originele te bestellen van Piaggio. Ook kan een sterkere accu helpen gezien die natuurlijk ook belast wordt door je verlichting. Dat je ECU voor problemen zorgt lijkt mij heel sterk, dit heb ik zelf nog nooit meegemaakt. Mijn advies is om er een 8.6Ah gel accu in te zetten van Nitro en een originele OEM startmotor van Piaggio voor een carburateur versie. Deze zijn wat sterker omdat carburateur scooters vaak meer omwentelingen nodig hebben dan die gemaakt zijn voor injectie modellen. Je kan inderdaad ook een kickstart mechanisme in (laten) bouwen in een iGet carterkap. Onthoud wel dat als je accu leeg is of hij geen stroom krijgt deze niet werkt. Begrijp ook dat een euro2 startmotor ook door kan branden als je hem na 30sec starten niet laat afkoelen. Vervang ook je bougie op tijd, het kan zijn dat je bougie slecht de vonk over kan brengen als deze vet, zwart of op is. Hierdoor start hij natuurlijk ook slecht.

Ik hoop dat dit helpt. Groetjes
Thankss maat ga ik achteraan
Post automatically merged:

Waarschijnlijk ligt het probleem in me iget cartercap wat het prc doet weet ik niet iets me bandix vasthouden geen idee
 
Back
Top