Enterprise
Well-Known Member
Goeiedag,
Sinds een aantal weken in het bezit van een Peugeot Elyseo 2t uit 2005.
Km stand nu ongeveer 27k.
Vorige eigenaar beweerd uitlaat en accu vervangen te hebben, bij uitlaat was dit duidelijk te zien maar bij de accu vind ik dat je dat niet echt kan beoordelen van buitenaf, vandaar dat ik me hier meld daar ik twijfel.
Mijn vermoeden is dat de accu zichzelf leeg trekt, kan dit bijv door een kabel breuk of iets dergelijks? Of zal toch de accu zelf aan vervanging toe zijn?
Hoe kan ik dit het beste controleren?
Nog enige achtergrond info:
Toen ik hem kocht en de volgende dag electrisch wilde starten, ging dit niet. Wel een geluidje maar hij heeft niet genoeg kracht/batterij power om de start motor rond te slaan, Op het zelfde moment doet alles het prima; Alarm, verlichting etc. Alles werkt. Ook de claxon, maar de startmotor lijkt te weinig stroom te krijgen op dat moment. En door dit laatste ga ik twijfelen, misschien toch ergens een massa probleem? Op het moment dat ik een stuk gereden hebt, start hij in principe altijd meteen elektrisch, totdat ie weer een nachtje in de garage heeft gestaan.
Nu is het niet zo'n mega groot probleem aangezien hij met 1 rustige kick al loopt maar het zou wel fijn zijn om electrisch te kunnen starten.
Sinds een aantal weken in het bezit van een Peugeot Elyseo 2t uit 2005.
Km stand nu ongeveer 27k.
Vorige eigenaar beweerd uitlaat en accu vervangen te hebben, bij uitlaat was dit duidelijk te zien maar bij de accu vind ik dat je dat niet echt kan beoordelen van buitenaf, vandaar dat ik me hier meld daar ik twijfel.
Mijn vermoeden is dat de accu zichzelf leeg trekt, kan dit bijv door een kabel breuk of iets dergelijks? Of zal toch de accu zelf aan vervanging toe zijn?
Hoe kan ik dit het beste controleren?
Nog enige achtergrond info:
Toen ik hem kocht en de volgende dag electrisch wilde starten, ging dit niet. Wel een geluidje maar hij heeft niet genoeg kracht/batterij power om de start motor rond te slaan, Op het zelfde moment doet alles het prima; Alarm, verlichting etc. Alles werkt. Ook de claxon, maar de startmotor lijkt te weinig stroom te krijgen op dat moment. En door dit laatste ga ik twijfelen, misschien toch ergens een massa probleem? Op het moment dat ik een stuk gereden hebt, start hij in principe altijd meteen elektrisch, totdat ie weer een nachtje in de garage heeft gestaan.
Nu is het niet zo'n mega groot probleem aangezien hij met 1 rustige kick al loopt maar het zou wel fijn zijn om electrisch te kunnen starten.