Startmotor loshalen

charafeddine

New Member
Dames en heren,

Ik ben al maanden het aan het uitstellen ik heb alles los gehaald maar ik krijg maar mijn startmotor van mijn zip 4 niet los,ik word er echt helemaal gek van de schroeven/bouten zijn los maar hij wil maar er niet uitvallen. Ik heb van binnen uit de carter nog paar tikken te geven om het eruit te krijgen maar er gebeurd niks.

Kan iemand me alsjeblieft helpen
 

Attachments

  • 15534315624725874178988142636054.jpg
    15534315624725874178988142636054.jpg
    202.3 KB · Views: 9
Advertisement - register to remove this

Op je foto is niet duidelijk te zien, maar hij hangt toch los nu?

Ik zou bij je vario loshalen en daar de ook de start bendix weghalen (ding boven de vario zegmaar).
 
Op je foto is niet duidelijk te zien, maar hij hangt toch los nu?

Ik zou bij je vario loshalen en daar de ook de start bendix weghalen (ding boven de vario zegmaar).

Ja dat zou je wel zeggen dat hij los zit maar op een vreemde manier zit hij muur vast, maar als ik de vario loshaal en de bendix is daar nog iets achter wat ik losmaken voor de startmotor?

En moet de startmotor misschien worden gedraaid op een bepaalde manier of alleen vast klikken?
 
Die bendix zou je gewoon los kunnen halen. Dan zie je als het goed is gewoon de startmotor
 
Bendix zit normaal met 2 boutjes vast.. Kan zijn dat hij nog klem op het punt waar hij in het carter zit..

Als je zeker weet dat die 2 boutjes verwijderd zijn in het geheel zou die los moeten zitten.

Maar kijk even voor de zekerheid even aan de onderkant van de startermotor (neem aan dat daar de plus kabel aan zit) of dat bochtje waar de plus kabel op zit niet ergens tegen aan zit..

Het beste is om er altijd iets van een vloeistof tussen te spuiten zodat je van die droge verbinding af bent tussen startmotor en carter.

Je kan dan een paar opties proberen (sommige zijn misschien niet het beste en je je meer slopen ) Maar als de startmotor er toch eruit moet omdat je een nieuwe gaat plaatsen.

1. Haal de bendix eruit.. Als het goed is moet je nou het tandwiel asje van de startmotor zijn.. Kijk even of je ergens een metalen pen (geen balpen haha) hebt liggen en plaats deze op het asje van de startmotor.. Probeer heb eens via die manier eruit te kloppen / met beleid slaan..

2. Je zou eventueel ook nog het blok eronder uit kunnen halen om wat meer ruimte te maken om beter bij de startmotor te komen (werkt misschien wat makkelijker.

3. Eventueel is het mogelijk een wig tussen de carter en de startmotor met beleid te tikken zodat de startmotor eruit word gedrukt.
Alleen bij deze moet je goed opletten dat je niet je carter beschadigd (anders ben je verder van huis)

4. Een ander optie is misschien een brander of hitte fohn gebruiken, en alleen daar vanuit buiten af de boel wat warmer proberen te maken zodat de startmotor er makkelijker eruit komt.
 
Back
Top