Startmotor Gilera Stalker DEFECT of VUIL ??????

gcs100

Well-Known Member
Hallo allemaal,

Sinds vorige week kan ik mijn scooter niet meer elektrisch starten.

De startmotor sloeg even aan en blokkeerde toen.

Nu hoor ik alleen maar een klik van het relais tijdens het starten.

Mijn plan is om te kijken of de bekabeling van de starter vuil of geoxideerd is.

Heb onderstaand schema gevolgd, maar ik kan de startmotor niet vinden.

Kan iemand mij zeggen waar ik de startmotor en bekabeling van mijn Stalker uit 2005 kan vinden ?

Zit deze misschien ergens onder/achter verborgen ?

Alvast bedankt voor jullie input/antwoorden.

Groeten Guillaume.
 

Attachments

  • STARTMOTOR.jpg
    STARTMOTOR.jpg
    66.1 KB · Views: 4
Advertisement - register to remove this

Als je aan de onderkant van je blok kijkt zie je hem zitten, bij je vario in de buurt maar dan aan de buitenkant. Tussen je achterwiel en je blok in zeg maar. Bedrading zit daar rechtstreeks op, eentje massa en eentje gaat naar je startrelais die mogelijk ingebouwd zit in je spanningsregelaar.

Je kan de startmotor even demonteren en voelen of hij soepel draait / rechtstreeks 12v op zetten met een accu. Als hij soepel en snel ronddraaid zonder bijgeluiden is die nog goed. Meestal gaat het startrelais kapot en dan hoor je ook alleen een tik.
 
Als je aan de onderkant van je blok kijkt zie je hem zitten, bij je vario in de buurt maar dan aan de buitenkant. Tussen je achterwiel en je blok in zeg maar. Bedrading zit daar rechtstreeks op, eentje massa en eentje gaat naar je startrelais die mogelijk ingebouwd zit in je spanningsregelaar.

Je kan de startmotor even demonteren en voelen of hij soepel draait / rechtstreeks 12v op zetten met een accu. Als hij soepel en snel ronddraaid zonder bijgeluiden is die nog goed. Meestal gaat het startrelais kapot en dan hoor je ook alleen een tik.

Oké, dank je voor je antwoord.

Ga morgen kijken of het probleem verholpen kan worden.

Laat het wel weten of het gelukt is.
 
Als er nog een middenstander onder zit is ie ook wat moeilijker te vinden , en vaak komt er veel vuil tussen.

Een goeie massa is belangrijk en je kunt vrij makkelijk even meten of er stroom naar de startmotor gaat , zijn beide goed weet je dat het in de startmotor zit.

De startmotor eraf halen is minder makkelijk vind ik zelf maar misschien wel nodig.
 
Back
Top