Startmotor draait goed maar start alleen met kickstart.

Tedje

New Member
Hallo,
Mijn malaguti phantom f12r lc (minarelli horizontaal), startte na het reviseren van het blok nog goed elektrisch, maar na het eerste testrondje wou hij niet meer starten. Startmotor en blok draait gewoon goed rond. Naar mijn verbazing start hij na 1 x kickstarten wel.

Met elektrische start kan ik eindeloos starten, maar doet hij niks.

Als ik de knop los laat wil hij nog wel eens net aan slaan, dus ik denk dat hij door de start motor tijdens het starten meer vonkt.

Weten jullie wat dit zou kunnen veroorzaken?
 
Advertisement - register to remove this

Het blok gaat gewoon rond met de startmotor, ik heb even gekeken en wat ik al dacht, hij vonkt niet met de elektrische start.

Waar zouden ringen tussen moet?
 
Check de massaverbinding van je motorblok.

Als je een overgangsweerstand in de massa verbinding hebt zal op het moment dat de startmotor stroom gaat trekken uit de accu, het potentiaal van je motorblok stijgen.
Omdat je bougie, je pickupspoel en de ontsteekspoel (bij een ac-cdi) allen tov deze blok-massa werken, zal de ontsteking (vonk) niet optimaal zijn en eventueel helemaal wegvallen (niet optimaal in intensiteit maar ook kwa timing)

Daarom start de scooter wellicht soms wel als je de startknop op het juiste moment los laat en de startmotor niet meer draait, lees, stroom trekt.
 
Last edited:
Back
Top