Als ik mn electrische start probeer dan maakt ie een keihard`schurend` geluid ... weet iemand wat dit kan zijn ? als ik gewoon kick gebeurt dat neit en start ie gewoon in 1 keer
kweet niet precies wat het is maar volgens mij kan het nie sow veel kwaad.... paar vriende van me hebbe precies hetzelfde nl. en daar is niks mis mee (net nieuw gekocht enz) dus volges mij kan het nie sow veel kwaad....
jawel, je startmotor staat in verbinding met deze vertanding, en starterkrans.
kijk deze even na, als die het niet zijn is je startmotor zelf waarschijnlijk gaar
ik had met mij startmotor dat als ik elec. wou starte dat die tikte .. wat was er ..start motor wasgeslagen
wat gedaan:
er uit gehaald schoongemaakt en wd 40 er in dat wd 40 werkt echt super moet je ook doen
Jou startmotor draait dus een schijf aan die op de krukas zit...
Deze schijf maakt connectie met de kruksas doormiddel van 3 tonnetjes die over een schijf heen schuiven.. zodra jij electronisch start.. dan drukken die tonnetjes zich naar binnen..en dan sleept hij je krukas mee...
In dit geval denk ik dat 1 van die 3 tonnetjes verkeerd zit. Of miscshien kapot is. Waardoor hij een schurend geluid maakt en ook moeizamer electronisch start.
Mijn tip: Haal je vario eraf en daarna je start schijf ook (die zit helemaal tegen je carter aan) >>> Je ziet vanzelf die tonnetjes zitten.. en het is makkelijk om in elkaar te zetten... allen moet je even opletten dat je alles wel goed monteerd.. want anders heb je dadelijk nog rondvliegende veertjes of tonnetjes in je carterO-)
Sorry voor het wazige verhaal... maar beter kan ik het niet uitleggen.