Startknop zit vast

Status
Not open for further replies.

jasper199069

New Member
Goedendag,

Wij hebben onlangs een tweedehands scooter gekocht (nog geen week in bezit),
de dagen nadat wij deze hebben gekocht liep, start en werkte hij prima.

Helaas heb ik geen specifieke kilometerstand aangezien deze niet werkt, maar de laaste stand staat op 15235KM.

Het probleem is dat nu het deze week is gaan vriezen dat het nu sochtends lijkt alsof de startknop bevroren is.
afgelopen maandag (5-2-2018) hebben wij dit probleem voor het eerst geconstateerd en savonds verliep alles prima.

Eergisteren weer het zelfde probleem, ik heb zelf al geprobeerd om hem te starten via kickstart maar dat lukt mij persoonlijk niet, ook hebben wij hem gekocht met een remote start, deze heb ik vannochtend (8-2-2018)
geprobeerd, alleen deze geeft een draai aan de kickstart die vervolgens tegen het frame aanklapt een een afschuwelijk geluid maakt.

Hebben jullie tips/ ideen wat ik hiermee kan doen?
Theoretisch heb ik genoeg gereedschap tot mijn beschikking om zelf kleine reparaties te proberen.

Alvast hartelijk dank,

Jasper
 
Advertisement - register to remove this

Dat klinkt niet gezond, accu al eens via lader opgeladen, al wordt klap misschien alleen maar harder, en voor starten met de kicker paar keer eerst gas helemaal open, dat wel gedaan? Zal misschien wel, maar weet niet? Met wat deo spuiten (liever start pilot of zoiets tuurlijk) in bougie gat of luchtfilter, slaan ze soms wat makkelijker aan, misschien na tijdje lopen dat elektrische start zich vanzelf oplost, al is niet meest grondige manier van verhelpen, zal dan vroeg of laat weer terug komen misschien!
 
Heey, thanks voor je reactie,

Dat zijn een paar tips die ik vanavond kon proberen, ga zo eerst kijken of ik de startknop gefixed krijg want met die knop start hij verder prima al lijkt het dat hij is vast gevroren.

Schijnt dat de de startknop ook de kickstart aanzwaait.
Het heeft helaas zover niet geholpen.
 
Last edited:
ik denk dat er meer aan de hand is , als je de startknop gebruikt , dus de startmotor in werking treed , mag dat geen enkele invloed hebben op de kickstart.
Grote kans dat de kickstart ronsel blijft hangen / kleven .
Ik zou eest eens de kickstart kap er af schroeven voor inspectie.
 
Om wat voor scooter gaat het om? Een 2ehandse waarvan de kmteller het niet doet, zou ik persoonlijk laten staan.. Dat is altijd vragen om problemen.
Kan zo maar zo zijn dat het ding al 31000km op de teller heeft staan.. Controleren kan je niet aangezien de Km teller het niet doet.
Frauderen kan altijd.. Maar bij een werkende km teller weet je wel ongeveer hoeveel dat ding gelopen heeft.

Als het een chinees is, dan komt het vaker voor dat de bendix naar de knoppen is.
Dan kan je beter kijken of het type voor een kymco er ook op past.
 
Ik heb een update, het lijkt tot op dit moment idd een issue met de kickstart, de rest draait lekker

Ik heb een paar foto's toegevoegd en het lijkt imho erop alsof een veer er zo niet uit hoort te zien, ik ga verder kijken wat er gebeurt als ik het rondsel eraf haal wat hij dan doet.

Net klonk het alsof hij door wou starten maar net voor de doorstart stopte ivm de kickstart.

Daarnaast heb ik hem proberen te starten zonder carterkap,
hierbij heb ik gezien dat de V-snaar gewoon draait.

Net ook geprobeerd de kickstart in de hand te testen, en het lijkt ondermeer dat idd de veer kapot is van de kickstart.
 

Attachments

  • IMG_20180209_183636.jpg
    IMG_20180209_183636.jpg
    277.6 KB · Views: 6
  • IMG_20180209_183642.jpg
    IMG_20180209_183642.jpg
    148.8 KB · Views: 6
Last edited:
Ik zie dat de kickstart veer los is geschoten.. Hij hoort ergens aan een Pen gehaakt te worden.. Weet niet of dat die pen gebroken is of niet.. Zo nee, dan zou ik aanraden om een nieuwe veer te kopen en de boel opnieuw opspannen zoals het hoort. Dan lijkt mij dat het probleem verholpen is.
 
Beste allen,

dank voor jullie support,
Ik heb een nieuwe kickstart veer erin geplaatst en het kickstart rondsel
in gevet, aangezien deze helemaal droog was. Helaas is ondertussen de zekering geknapt, maar die is zo te vervangen.

Kickstart werkt lekker en hij rijd ook weer lekker.

Issue opgelost :).
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top