Starterkrans Peugeot Rapido

Hallo, ik heb de starterkrans van m’n peugeot rapido gedemonteerd en daarna alles terug geplaats omdat ik erachter kwam dat er geen vario ring meer in zat, na het terugplaatsen deed ie ‘t weet voor een krappe 15km, en daarna stopte ie, carter open getrokken en ik kwam erachter dat de starterkrans zichzelf blijft losdraaien zodra ie loopt? Iemand ervaring hiermee? Ik hoor graag reactie, merci.
 
Advertisement - register to remove this

Heb je alles in de juiste volgorde , en met de juiste aanhaal spanning van de moer weer gemonteerd .
Met het monteren zorgen dat de v snaar niet helemaal onderin de vario ligt , zodat je daar geen ruimte hebt .
Dus achter poelie inknijpen zodat de snaar voor hoger komt te liggen.
 
Heb je alles in de juiste volgorde , en met de juiste aanhaal spanning van de moer weer gemonteerd .
Met het monteren zorgen dat de v snaar niet helemaal onderin de vario ligt , zodat je daar geen ruimte hebt .
Dus achter poelie inknijpen zodat de snaar voor hoger komt te liggen.
Bedankt voor je reactie! Wat is de juiste aanhaal spanning voor de starter krans?

Ik ben nog redelijk noob man.
 
Wat is de juiste aanhaal spanning voor de starter krans?
Heb je een boekje bij de scooter anders in de Resources kijken of die erin staat . Bij mijn scooter is deze 4kg/m , maar kan bij jou anders zijn , zal wel in de buurt zitten.
Post automatically merged:


Hij staat er bij ook de aanhaal spanning als ik het goed begrijp , mijn frans is olala , ook 4 kg/m maar zoek het zelf even na .
 
Last edited:
Heb je een boekje bij de scooter anders in de Resources kijken of die erin staat . Bij mijn scooter is deze 4kg/m , maar kan bij jou anders zijn , zal wel in de buurt zitten.
Post automatically merged:


Hij staat er bij ook de aanhaal spanning sla ik het goed begrijp , mijn frans is olala , ook 4 kg/m maar zoek het zelf even na .
Na nader inzien is het me duidelijk geworden dat ik bij het plaatsen de tandjes die vastgrippen op de krukaspen niet goed had aangesloten, ik ben bang dat ik nu de starter krans moet laten lassen, ik hoop dat de schade intern minimaal is sinds ie tijdens het rijden losschoot rond de 40 km/pu… morgen ff opentrekken en kijken wat de schade is.. hopelijk kan ik met een nieuwe starterkrans al een hoop, maar ben bang dat ik een lasbeurt moet laten doen.
 
Kun je een foto maken en hier posten , begrijp niet welke tandjes je moet laten lassen , hoop ook niet voor je dat je de tandjes op de krukas tap bedoelt , dat kan je een nieuwe krukas kosten .
 
Best vaak ligt de snaar niet volledig op de variobus. Als je de centrale krukas moer vastdraait, steeds de krukas ook een stukje draaien. Dan kruipt de snaar iets omhoog en wil de moer weer een stukje verder.
Groet,
 
Best vaak ligt de snaar niet volledig op de variobus. Als je de centrale krukas moer vastdraait, steeds de krukas ook een stukje draaien. Dan kruipt de snaar iets omhoog en wil de moer weer een stukje verder.
Groet,
En zorgen dat de snaar bij de achterste poulie onderin zit en voor boven in.
Dan sluit alles goed aan op de as als je de moer vastdraait.
Nu zit de snaar onderin en die klem je tussen de poulies tijdens het aandraaien , tijdens het rijden gaat de snaar omhoog en komt er dus speling waardoor de moer losloopt.
 
Back
Top