Starterkrans losmaken op een 4 takt kymco agility, varioblokkeersleutel vereist?

Loek3000

New Member
Vandaag heb de carterkap eraf gehaald en geprobeerd met een sleutelset per hand dat ding uit elkaar te halen, maar zat dus muurvast.. ik gebruikte daarvoor ook een varioblokkeersleutel...

Is dit laatste ook noodzakelijk als ik eenmaal een slagmoersleutel of een trateleteur of hoe je dit ook uitspreekt (schrijft)
 
Advertisement - register to remove this

Met de hand = Blokkeer sleutel

Met de slagmoersleutel = Zonder blokkeer sleutel.. (alleen moet je wel opletten dat je een licht model neemt tot 500nm.. Een hele zware is helemaal niet nodig voor een scooter.. (zwaardere slagmoersleutels gebruik je meer in het auto circuit.. En er zijn zelfs nog zwaardere versies voor bussen en vrachtwagens ect.

Bij de slagmoer sleutel moet je erop letten dat je hem rustig los draait..
Bij erop draaien altijd eerst de moer met de hand erop draaien tot dat hij handvast zit.. En dan de rest met de slagmoer sleutel 2 a 3 tikjes geven (is genoeg.
 
Ok dank je, duidelijk :)

Even een vraag over twee apparaten die ik heb gezien, ik zou graag een verwijzing willen plaatsen maar dat mag hier denk ik niet...

Ik heb er dus 2 gezien van een bekend supermarkt die ook witgoed verkoopt bij sommige filialen...

Draadloze versie:
Technische specificaties
Maximaal draaimoment: 180 Nm
Slagfrequentie: 0 - 3600 tpm
Toerental: 0 - 2800 tpm

Bedraad versie:
Technische specificaties
Vermogen: 450 W
Maximaal losdraaimoment: 320 Nm
Maximaal draaimoment: 100 Nm (veiligheidsbegrensd)
Stationair toerental: 3.600 min-1
Houder: ½“-vierkant

Is een van die 2 goed genoeg? De draadloze versie is duurder en max draaimoment een stuk lager
 
Ik heb er dacht ik zo een voor op de compressor.. Heeft een 3/8 vierkant:

http://aircat.com/aircat/impact-wrenches/3-8-impact-wrench

Max torque is 450NM. De heb ik uit de US laten overkomen.. Lijkt groot op de foto, maar het is een mini model.

In jou geval zou ik zelf voor de bedraadde versie gaan die 320Nm doet.. 180Nm is niet erg veel als je ook wat zwaardere dingen ermee los wil maken.. Dan gaat hij sneller weigeren om los te draaien.
 
Ik zag op dit forum dat merken of bedrijven wel mogen, ik zag deze dus bij de Lidl (waar ik eerder naar verwees) is dus prima maak ik hieruit op.

Hoe werkt zo een compressor eigenlijk? Dat gaat met lucht toch? Maar waar haal je dat dan weer vandaan en wat is daar het voordeel van?
 
Raad je niet aan om die van de Lidl te kopen (heb eerder een goedkope van 50 euro gehad op lucht en dat ding was echt rommel..)

1249372.gif


meeste dingen voor parkside is overigens rommel dat niet werkt of snel kapot gaat.

Hoe een compressor werkt kan je op het internet vinden.. Maar je hebt er wel minimaal eentje met een 100liter ketel model nodig om ergens te beginnen.. De kleinere modellen zijn alleen leuk voor wat simpele klusjes als een tracker, banden oppompen, dingen schoon blazen.
Bij een schuur machine op lucht, zal je al snel te kort komen met een hele simpele compressor.

Ja het ding gaat op luchtdruk of te wel Pneumatiek.. Voordeel van een compressor is dat de gebruikte gereedschappen veel kracht kunnen leveren.
En je kan er dus meer gereedschappen erop aan sluiten.. Bij gebruik van een gereedschap staat er meestal een voorgeschreven maximaal aantal BAR het gereedschap mag gebruiken (daarop moet je dan de compressor op afstellen.. Daarnaast moet je voor het gebruik een paar druppeltjes in de lucht aansluiting doen, dit is voor om de inwendige onderdelen te smeren (als je dat niet doet, gaat het ten kosten van de levensduur van het apparaat.
 
Nou ok, ik neem je advies mee, ik heb zelf een schroef / boermachine waar ik erg tevreden over ben, maar die is inderdaad 1 x stuk gegaan omdat ik nogal scheef een boor stond te boren (beetje mijn eigen schuld dus) ik denk dus wel dat ik die bedrade versie koop, waarom? omdat je bij lidl makkelijk terug kunt sturen in tegenstelling tot andere online winkels
 
Back
Top