Starterkrans gaat niet vast

Douwe22

New Member
Aub iem help me!!

Ik heb Vespa en men starterkrans gaat nie meer dicht ik zal linkje zetten, het gaat allemaal heel stroef de starterkrans moet wd40 op anders krijg ik hem er niet opgeschoven. De starterkrans gaat niet meer verder erop dat is het. Iem help me aub

Dit is de video
Video starterkrans
 
Advertisement - register to remove this

Raar dat het eerst wel goed zat dan, want op de video zie je dat er te weinig ruimte is om de starterkrans over het
geribbelde gedeelte van de krukas te krijgen.
Misschien zit er een shimring te veel voor of achter de variobus?
Ik ken heel de geschiedenis niet er van dus ik raad maar wat ?
 
Is de Variobus te lang ?
Heb je de Vsnaar spanningvrij / niet op de bus liggen tijdens de montage ?
variobus niet te lang, ja spanningsvrij en ligt er niet op
Post automatically merged:

Raar dat het eerst wel goed zat dan, want op de video zie je dat er te weinig ruimte is om de starterkrans over het
geribbelde gedeelte van de krukas te krijgen.
Misschien zit er een shimring te veel voor of achter de variobus?
Ik ken heel de geschiedenis niet er van dus ik raad maar wat ?
Nee alles zit goed had ook weinig spatie toen die er af kwam
 
variobus niet te lang, ja spanningsvrij en ligt er niet op
Post automatically merged:


Nee alles zit goed had ook weinig spatie toen die er af kwam
Zo goed zat het niet want er is te weinig ruimte om de starterkrans op het geribbelde gedeelte van de krukas vast te zetten.
En dat gedeelte ziet er ook niet gezond uit, lijkt wel of er wat van af is geslepen.
Ik denk dat het is wat brute force al vroeg, misschien is de glijbus te lang zonder dat je het beseft?
Wat is de maat van de glijbus als je zeker weet dat die glijbus niet te lang is?

Of misschien is er een rolletje dwars komen te liggen in de vario toen je het demonteerde,
en dat daar door de vario iets open staat zodat het allemaal niet goed meer past.
 
Zo goed zat het niet want er is te weinig ruimte om de starterkrans op het geribbelde gedeelte van de krukas vast te zetten.
En dat gedeelte ziet er ook niet gezond uit, lijkt wel of er wat van af is geslepen.
Ik denk dat het is wat brute force al vroeg, misschien is de glijbus te lang zonder dat je het beseft?
Wat is de maat van de glijbus als je zeker weet dat die glijbus niet te lang is?
Hoe bedoel je te lang hoe meet ik dit
 
Gewoon de vario er af halen en de glijbus op meten,
en even vermelden wat het voor scooter is, 2takt of 4takt.
Anders raden we het straks verkeerd
5cm en 4t
Post automatically merged:

Gewoon de vario er af halen en de glijbus op meten,
en even vermelden wat het voor scooter is, 2takt of 4takt.
Anders raden we het straks verkeerd
Als ik andere video’s kijk heeft iedereen spatie maar hun glijden zo alles erover en bij mij is het stroef. Miss moet ik beetje kantjes schuren met schuur papier? Of moet ik hem probeer klem te zetten en dan gewoon de krukasmoer vast draaien met slagmoermachine en gewoon hopen dat die er in gaat en nie gaat draaien en de draad verneukt
 
Last edited:
meestal is de lengte rond 38mm a 40 mm van een Variobus.
De starterkrans / ventilator/ en start ronsel ,moet er op passen , reken maar uit hoeveel ruimte er over moet blijven.
 
Zorg dat de v-snaar bovenin de poulie zit, doe hem achter, bij de koppeling onderin door de plaat naar je toe te trekken en de snaar naar beneden te duwen.
 
Back
Top