starten

sinti

New Member
zit met een raar probleem agm snorscooter start altijd in 2 keer drukken electrisch nu een paar keer gebeurdt dat hij niet wil aanslaan maar zodra ik dan op dat moment met mijn hand de uitlaat dicht houdt dan springt hij gelijk aan iemand een idee ?
 
Advertisement - register to remove this

inderdaad een 4 takt maar smorgens start hij met 2 drukken en dan aan het eind van de dag soms helemaal niet dit is nu 3 keer gebeurdt de afgelopen 2 weken mijn vrouw rijdt er elke dag op en op het moment dat hij het niet doet rijd ik ernaartoe en druk de uitlaat dicht geef wat gas en hij loopt gelijk en voor de rest rijd hij super maar oke als jij zegt kleppen dan laat ik ze even na stellen ik laat het in ieder geval even horen wat de oorzaak is
 
Kan ook misschien iets te maken hebben met de afstelling van de carburateur en eventueel luchtfilter..

Het is aan te raden om een schoon luchtfilter eerst te hebben.. En dan naar de afstelling van de carburateur te kijken.. Meestal (zeg niet dat het in jou geval ook zo is) word een nieuwe scooter vanuit de fabriek met een iets te kleine hoofdsproeier geleverd i.v.m milieu eisen / uitstoot.
Nadeel daar van is dat de motor soms ietsie te arm gaat lopen en je dit soort problemen kan krijgen.. Als je er weinig verstand van hebt gewoon niet eraan zitten.. Een 4-takt carb is wat lastiger af te stellen.. Dus niet zomaar dingen gaan veranderen als je het niet zeker weet.
Maar het kan ook komen door vuil ophoping in de brandstof kanaaltjes.. En of afstelling van luchtschroef / stationair schroef.
 
Back
Top