starten, verzuipen

R0VER

Member
hallo,
ik heb al een beetje gezocht voor dit probleem, maar kon t niet zo goed vinden.
ik rij nu ongeveer 300km met DR70 en 17.5mm en dat ging altijd prima (starten, lopen), maar nu sinds een dag of drie is het ellende: als ik hem aantrap en ook maar een klein beetje gas geef, slaat ie af. choke is dan open, anders start ie helemaal niet. maar stationair lopen doet ie wel. het enige dat ik dus nu kan doen om te gaan rijden, is meer dan 5 minuten stationair draaien en dan gewoon rijden. als ie eenmaal rijdt is het verder prima.

betekent dit dat ik een andere sproeier nodig heb? of een warmere of koudere bougie? weet er weinig van, dus alle hulp is welkom.

tnx
 
Advertisement - register to remove this

dat wil zeggen dat er wel effectief benzine in de cilinder geraakt, ik had een jaar geleden ofzo als noob een 2dehands scoot gekocht, had die man die hem mij verkocht had heel de motorblok toegespote met silicone, gevolg heel de boel is beginne smelte en rond de krukas gedraait. Wist ook effe niet wat er scheelde, mja bougie werd niet nat en er kwam wel degelijk benzine in de carbu dus ik wist wel waar zoeken.
 
Originally posted by Nitroxxx
wordt je bougie nat als je je choke niet gebruikt? En welke sproeier heb je nu zitten?

Er zit in de 17,5 mm die ROVER heeft een 90 sproeier.
Bougie heeft geen afwijkingen ( niet té nat en niet wit )
Luchtfilter is standaard, alleen ander sponsje ( Malossi )
 
na het starten choke even openhouden en gas geven(vaak werkt dat wat beter als ie koud is, als ie dan een beetje op toeren is geweest kan de choke d'r weer af), anders kan je ff proberen wat met de luchtschroef te spelen. Het kan ook nog dat er in de carburateur iets verstopt zit, dus carb eraf, alle onderdeeltjes d'r van los en de hele carb met de compressor uitblazen.
 
maar t probleem is juist dat ik als ik start (kan alleen met choke), ik geen gas kan geven omdat ie dan verzuipt. carburateur zit er net 250km onder. kan daar rotzooi inzitten? tijdens gewoon rijden is alles prima en dit probleem is ineens opgedoken.
 
komt waarschijnlijk omdat het opeens is gaan vriezen.. dan is je motorblokje afschuwlijk koud waardoor hij alleen met choke goed start.. nu moet jum heel ff warm laten lopen met choke totdat hij een beetje over het geronk heen is en wat meer toeren krijgt .. ga nu met je gas iets meer gas geven en laat langzaam choke los.. nu rijd hij waarschijnlijk weer goed.. door de kouw zullen je eerste meters een beetje verrot gaan als je niet lang genoeg hebt warm laten lopen met de choke..
 
kan het niet door de olie in de benzinetank komen? laatst had ik getankt en er een scheut olie bijgedaan en toen deed hij het een tijdje later weer moeilijk. kan het niet zo zijn dat de olie bezinkt en als eerste in de carburateur komt waardoor er een verkeerd mengsel eerst moet verbranden?

hoe zit dat met de viscositeit van olie? moet je niet in de winter andere gebruiken omdat het anders te dik wordt? ik gebruik nu gewoon texaco volsynth.
 
Originally posted by R0VER
kan het niet door de olie in de benzinetank komen? laatst had ik getankt en er een scheut olie bijgedaan en toen deed hij het een tijdje later weer moeilijk. kan het niet zo zijn dat de olie bezinkt en als eerste in de carburateur komt waardoor er een verkeerd mengsel eerst moet verbranden?

hoe zit dat met de viscositeit van olie? moet je niet in de winter andere gebruiken omdat het anders te dik wordt? ik gebruik nu gewoon texaco volsynth.


je kan inderdaad een andere viscositeit van olie pakken.
maar dt staat gewoon achter op de fles vermeld die viscositeit van de olie.

maar is allus uberhaupt eignelijk wel ooit een x goed afgesteld geweest...?

en hoeveel olie heb je bij de bezine gedaan..
en hoeveel km heb je daarna nog gereden...?

bart
 
nou, hij ik heb pas 300km een nieuwe cilinder en carbu erop zitten, maar daarmee reed ie steeds prima. sinds een week dus ongeveer probleem van lang moeten warmlopen.

heb getankt, scheut olie (denk ongeveer 2 a 3 dopjes) erbij, geschud, 2 km gereden, 20 minuten stilgestaan en toen was t alweer eerst stationair lopen voor ik gas kon geven.

sorry als t wat onduidelijk is..

viscositeit staat er bij mij trouwens niet op
 
Dit probleem heb ik ook net een week met me neo;s
Hij liep perfect maar opeens moest ik met me choke em starte en ook met me choke ingedrukt rijde anders viel die bij volgas uit

Nu benk erachter gekomen dat ie veelste veel lucht kreeg de luchtschroef dus dichtgedraaid maar dat was nog niet genoeg dus de filter afgeplakt en nu doet ie et opeens weer:S

Daarna grotere sproeier ingedaan en iets meer lucht gegeven en hij deed et weer goed:S
 
Originally posted by scooteraars
Dit probleem heb ik ook net een week met me neo;s
Hij liep perfect maar opeens moest ik met me choke em starte en ook met me choke ingedrukt rijde anders viel die bij volgas uit

Nu benk erachter gekomen dat ie veelste veel lucht kreeg de luchtschroef dus dichtgedraaid maar dat was nog niet genoeg dus de filter afgeplakt en nu doet ie et opeens weer:S

Daarna grotere sproeier ingedaan en iets meer lucht gegeven en hij deed et weer goed:S

bij jouw licht het probleem meer aan de tempratuurts wisselingen van warm naar koud

en dat vraagt een heleandere afstelling vooral lucht/bezine..
 
Originally posted by R0VER
nou, hij ik heb pas 300km een nieuwe cilinder en carbu erop zitten, maar daarmee reed ie steeds prima. sinds een week dus ongeveer probleem van lang moeten warmlopen.

heb getankt, scheut olie (denk ongeveer 2 a 3 dopjes) erbij, geschud, 2 km gereden, 20 minuten stilgestaan en toen was t alweer eerst stationair lopen voor ik gas kon geven.

sorry als t wat onduidelijk is..

viscositeit staat er bij mij trouwens niet op

denk dat je ook iets te veel olie... dat hij daarom niet vooruitkomt
maar jij moet ook ff je carb helmaal op nieuw afstllen.
daarlicht het proleem aan en iets minder olie er bij gooien een dopje op eenvolletank is opzig al genoeg...

bart
 
correct me if i'm wrong, maar teveel lucht? is dat dan niet gewoon te weinig benzine? volgens mij moet je niet zorgen dat er minder lucht in komt, maar dat er meer benzine in komt. of heb ik het dan mis?
 
Back
Top