Dat klopt om de startfunctie te realiseren op de Turbho RL-50 is inderdaad een extra relais nodig.
Dit omdat ik er gemakshalve van uit ga dat de CX-50 het zelfde start-circuit principe hanteert als de RL-50 met dezelfde draadkleuren.
Het contactslot wordt automatisch overbrugd als je het alarm uitschakelt . (op de oranje draad komt dan spanning neem ik aan)
Druk je daarna op de startbutton van de afstandsbediening van het alarm komt er een spanning te staan op de blauwe draad zolang je de startbutton drukt.
Deze blauwe draad sluit je dan, via een diode, aan op de groen/gele draad van het startrelais. (wat ook tevens je remlicht is en dit zal gaan branden tijdens het starten)
Tevens sluit je direct op de blauwe draad van het alarm, dus nog voor de diode, de spoel van een extra relais aan.
Dit extra relais is nodig om, tijdens het drukken van de startbutton op de afstandsbediening, de startknop van de scooter te overbruggen.
Het gevaarlijke aan dit op afstand starten is, dat je de beveiliging middels het trekken van de rem uitschakelt.
Hierdoor kan de scooter, als door welke reden dan ook het achterwiel de grond raakt, er als een speer vandoor gaan.
Niet zo handig en gevaarlijk voor omstanders en niet gezond voor de lak en tuperware van de scooter.
Verder bestaat het gevaar dat de accu leeg raakt als je vergeet het alarm in te schakelen als de scooter ergens geparkeerd/gestald staat.
Want zolang het alarm niet is ingeschakeld blijft het contactslot overbrugd en dus blijft alles wat aan de boordspanning zit aangesloten, onder spanning en dus stroom trekken uit de accu.