NG0508

New Member
Hallo,
Ik heb een vraag over mijn BTC Riva Sport uit 2017. Mijn scooter heeft eens in de zoveel tijd problemen met starten. Hij gooit wel rond, maar hij slaat niet aan. De ene keer moet ik een klein beetje gas geven om hem te helpen en dan doet hij het uiteindelijk na een paar keer proberen. Maar de andere keer moet ik juist geen gas geven en doet hij het alleen zonder gas te geven (elektrisch starten).

We zijn een beetje ten einde raad, aangezien we niet meer weten waar we het moeten zoeken en ze het zelfs in de winkel niet gevonden krijgen...

Heeft iemand de tip?

Ik hoor het graag!

Groetjes.
 
Advertisement - register to remove this

Als hij koud is zou hij zonder gas moeten aanslaan , op de elecrische choke , daarna ongeveer een minuut versneld draaien , en dan naar stationair terug gaan. Dat doet hij dus een enkele keer goed. Als je de keren dat je start, wel gas moet geven , zou dit er misschien op kunnen duiden , dat dan de choke niet goed zijn werk doet , misschien blijft klemmen o.i.d , en blijft de naald van de choke beneden staan , en sluit zo het verrijkings kanaal af , wat je nodig hebt om te starten , als hij koud is . Heb je al een keer je carburateur gereinigd?
 
Mijn scooter heeft eens in de zoveel tijd problemen met starten.
Geef een definitie van "eens in de zoveel tijd".
Start hij de rest van de tijd wel goed?
Wanneer heeft de scooter voor het laatst een beurt gehad door een monteur met kennis van zake?
Kleppen juist gesteld?
Carburateur juist gesteld?
Heb je de Compressie al eens gemeten of laten meten?
 
Als hij koud is zou hij zonder gas moeten aanslaan , op de elecrische choke , daarna ongeveer een minuut versneld draaien , en dan naar stationair terug gaan. Dat doet hij dus een enkele keer goed. Als je de keren dat je start, wel gas moet geven , zou dit er misschien op kunnen duiden , dat dan de choke niet goed zijn werk doet , misschien blijft klemmen o.i.d , en blijft de naald van de choke beneden staan , en sluit zo het verrijkings kanaal af , wat je nodig hebt om te starten , als hij koud is . Heb je al een keer je carburateur gereinigd?
Dank u wel! Daar gaan we eens naar kijken. De carburateur is onlangs nog gereinigd.
Post automatically merged:

Geef een definitie van "eens in de zoveel tijd".
Start hij de rest van de tijd wel goed?
Wanneer heeft de scooter voor het laatst een beurt gehad door een monteur met kennis van zake?
Kleppen juist gesteld?
Carburateur juist gesteld?
Heb je de Compressie al eens gemeten of laten meten?
Hallo, het is vaak zo dat ik er meerdere weken achter elkaar geen last van heb gehad, dan een dag weer wel en vervolgens weer een aantal weken niet. Dat vind ik dus het rare ervan.

1.000 km geleden is de cilinder vervangen omdat de scooter een aantal keer was uitgevallen tijdens het rijden (na 3 à 5 km rijden) en daarna niet meer startte. Dit duidde op een compressie probleem. Sinds de cilinder is vervangen loopt hij weer goed.

Het probleem met het starten kwam voor het vervangen van de cilinder ook al weleens voor. Hetzelfde als nu, dus een hele tijd dat het goed ging en dan weer af en toe niet willen aanslaan.
 
Last edited:
Back
Top