start wel loopt stationair maar bij gas valt uit

danielgraper

Well-Known Member
Hoi ik heb een derbi gp1 open
De waterpomp was lek en cil was lek.
Dus nieuwe cilinder en blokje geplitst.
Nieuwe kerringen en lagers en waterpompje vervangen.
Blokje weer in elkaar en krukas gericht.
Keeringen erin vario kant gelijk met de carter ontstekingskant ongeveer op 8 mm vanaf de carter.
Toen alles weer netjes in elkaar gezet alles aangesloten btw helemaal standaard alleen begrenzers eruit.

Nu 1 keer kicke gelijk lopen prachtig stationair.
Maar als ik gas geef valt hij gelijk weer uit lijkt of hij verzuipt hij rookt ook wel veel als hij loopt.
Maar ook daarnaar gekwken ivm met de olie pomp maar daar lag het ook niet aan.

Ook maakt het geen verschil als ik met of zonder filter doe.
Wel merk iets verschil als ik de de lucht schroef open draai dan gaat hij steeds slechter lopen.
Hij loopt het best als de lucht schroef helemaal dicht staat maar meer als stationair lopen doet hij niet.
Wie o wie kan mij helpen
 
Advertisement - register to remove this

Ik ga morgen ca4berateur schoon naken maar denk zelf niet dat daar iets mee aan de hand is ivm met hij is er lopend vanaf gehaald is en toen het blok klaar was deze gewoon weer terug geplaast
 
Dan is je blok ergens lek , dit kan bij je spruitstuk zijn , maar ook je keerringen , of zelfs tussen de carters of de voetpakking oid.

Maar eerst de carburateur schoonmaken , vooral de stationairsproeier is belangrijk! Eigenlijk moet je dat altijd even doen als je een blok reviseert.
 
Ik ben nu mee bezig maar carberateur was het niet deze helemaal schoon gemaakt koppakking nagekeken spruitstuk ook niet keeringen ook niet blok ingespoten met zeepsop geen lek te bekennen dus ben het ff kwijt.
Ik las ook ergens iemand dus had een zelfde probleem en dat had uiteindelijk met een relay te maken nou heb ik wel een relay gevonden maar ik heb geen idee of het hieraan zou kunnen liggen.
Voor de rest moet ik mischien een andere cilinderkop pakken want deze is 7 jaar oud cilinder nieuw.
Pakkingen passen ook niet echt lekker.
Jullie bevindingen graag.
 
Back
Top