Start spray Peugeot Zenit

Astrid66

New Member
Hallo,
Ik heb een Peugeot Zenit, hij startte af en toe niet. Luchtfilter vervangen, bougie vervangen en sproeier afgesteld. Als hij een dag of twee stil staat, start hij niet. Wel als ik met Start een beetje gesprayd heb bij de luchtinlaat. Wel elke keer gedoe, drie schroeven los, filterkamer openen, sprayen, starten en alles weer dichtmaken.
Kan iemand mij vertellen wat er aan de hand kan zijn? #newbie

Groetjes Astrid
 
Advertisement - register to remove this

Hoeveel kilometers mee gereden.. Normaal bij een service beurt word er bij 15000 - 20.000 km uit voorzorg een nieuw setje zuigerveren geplaatst.
Die van een 2-takt slijten normaal dubbel zo hard omdat het motor toerental vaak wat hoger komt (dan van een 4takt) en de belasting daardoor hoger is.

Maar in deze situatie kan het zijn dat het ding al 40.000km op de teller heeft staan (want een peugeot zenith is momenteel een antieke scooter)

Dus het zou ook kunnen dat de cilinder op dit moment gewoon op / klaar is.. (cilinders gaan geen eeuwig leven mee)

Bij een 2-takt mag je blij zijn als je de 30000 - 40000km haalt.. Een 4-takt kan opzicht wel een stukje verder komen.. aangezien het toerental wat rustiger is.
 
Back
Top